Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Reactie in lant

Schimbarea grafica a “Cotidianului” a condus la schimbari la nivel editorial si chiar al echipei. De exemplu, faptul ca s-au pus in discutie automatismele dobandite in abordarea subiectelor a dus la regandirea modului in care sint scrise articolele – in sensul ca acum sunt redactate mai succinct, iar volumul informatiei este mai consistent.

Ierarhizarea informatiei in pagina, in fiecare sectiune si in ziar este esentiala – cititorul trebuie sa inteleaga imediat care este informatia importanta.

Pentru mine, ca designer, asta inseamna sa gasesc elementele de ghidare corecte, care sa asigure o buna navigare a cititorului prin ziar, sa folosesc spatiul alb astfel incat sa marchez clar articolele, sa propun un anumit gen de fotografie, care sa serveasca mai bine scopului publicatiei.

Pagina 2 din Cotidianul, un melanj intre sumar si rezumate ale articolelor importante, este prototipul de pagina de informare rapida pe care o promoveaza Mario Garcia (prin conceptul de “5 minutes reading”) si este construita avand in minte ca oamenii carora ne adresam au foarte putin timp si rabdare zero. Toate rationamentele pe care le fac atunci cand construiesc identitatea grafica a unui ziar pornesc de la cititor si  obiceiurile sale de lectura.

Realizarea proiectului

Conceptul grafic al ziarului a fost realizat intr-un timp foarte scurt, de doar 6 saptamani (de obicei, la un astfel de proiect se lucreaza cel putin 3 luni).

Cotidianul PDF

Obiectivele clientului  – repozitionare si rebranding pentru un ziar fara mesaj clar; promovarea unui model corect de abordare jurnalistica, care sa atraga un public tanar si activ; contributie la crearea clasei de mijloc in Romania, prin combaterea stereotipurilor de gandire; cresterea numarului de cititori – au fost atinse la scurt timp dupa lansarea noului “Cotidianul”, pe 15 noiembrie 2004, si sunt consolidate acum prin munca intregii echipe de la “Cotidianul”.

Rolul meu, ca designer, a fost sa realizez trecerea de la broadsheet la formatul compact al ziarului, care raspunde foarte bine nevoii cititorilor de a gasi si consuma rapid informatia de care au nevoie. De asemenea, am creat noile elemente de identitate vizuala ale ziarului (de la logo si flag la elementele de ghidare) si template-ul publicatiei. Acestea fac din “Cotidianul” un ziar modern, accesibil, usor de citit, care tine cont de faptul ca timpul de citire si felul in care target-ului ii sint prezentate informatiile s-au schimbat fundamental in ultimii ani.

Iulian Puiu lucreaza in publishing de 9 ani si este designerul care a lansat cele mai multe titluri internationale in Romania, de la Elle si Playboy la Madame Figaro sau Beau Monde. In anul 2002 fondeaza, impreuna cu Diana Capatina si Maureen Lloyd, compania Re:ply, specializata in publishing si marketing communication.

Re:ply a dezvoltat proiecte de publishing complexe: creare de concepte grafice (Supercar, Tabu, Idei in dialog, Cotidianul), reviste interne pentru companii (pentru Michelin, Aviva si UPC) si customer magazines (Resurse pentru Intersource, Blu pentru Sensiblu si Volkswagen Spirit pentru Volkswagen).

Printre clientii Re:ply se numara Connex, Academia Catavencu, Michelin, Aviva, Bouygues, CBRichard Ellis, Sensiblu si UPC.

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.