free download 78 travel guides written by experts

Case study campania vALLuntar realizata de Editura ALL

Background:

Grupul Editorial ALL a sprijinit constant comunitatea, prin importante donaţii de carte. Câteva mii de manuale şcolare şi cărţi au ajuns în ultimii ani la fundaţii, ONG-uri, biblioteci din oraşe mici sau sate.

În 2011, Grupul Editorial ALL a iniţiat campania online “Donează citind”, prin care 600 de cărţi au fost donate către trei centre alese de bloggerii participanţi la campanie. Scopul campaniei a fost de a mări fondul de carte din centrele propuse şi de a asigura accesul la informaţie şi cultură persoanelor din medii defavorizate. Cele 600 de cărţi au ajuns la Asociaţia Sfântul Pavel, Asociaţia Up Down şi Orfanii de la Valea Plopului. Rezultatele campaniei “Donează citind” în online pot fi vizualizate aici.

Direcţie strategică:

Grupul Editorial ALL a dorit să îşi continue rolul în educaţie şi să se poziţioneze ca o editură care promovează în permanenţă lectura. Astfel, în ianuarie 2012 compania a lansat campania de promovare a lecturii şi a voluntariatului intitulată vALLuntar. Grupul Editorial ALL a pus la dispoziţia cititorilor cu un blog activ de cel puţin un an, cărţi gratuite de pe ALL.ro pentru a fi lecturate şi recenzate pe blogurile personale. Fiecare recenzie a valorat 15 minute de voluntariat iar fiecare comentariu referitor la carte sau la campanie, dat la postul cu recenzia, a adăugat încă 3 minute de lucru. Voluntariatul a fost realizat de către o echipă de angajaţi ALL pentru trei centre alese de primii trei bloggeri care au adunat cele mai multe minute în urma postării recenziilor.

Pe lângă îndeplinirea misiunii de educaţie şi creşterea gradului de conştientizare cu privire la importanţa voluntariatului, un obiectiv al Grupului Editorial ALL a fost să se apropie mai mult de publicul său, să creeze o comunitate online în jurul companiei şi produselor sale, comunitate pe care să o implice activ în acţiunile viitoare şi care să genereze o promovare organică a cărţilor.

RECOMANDAM:  Ministerul Educatiei si Ministerul pentru Societatea Informationala reafirma importanta

Rezultatele foarte bune, dar şi entuziasmul celor 150 de bloggeri implicaţi în vALLuntar, ediţia I, au motivat Grupul Editorial ALL ca în februarie 2013 să demareze ediţia a II-a vALLuntar. De data aceasta, componenta de CSR a campaniei este şi mai pronunţată, deoarece în schimbul recenziilor şi comentarilor se plantează copaci.

Mecanism:
Grupul Editorial ALL a pus gratuit la dispoziţia fiecărui blogger câte două cărţi la alegere de pe www.all.ro. El trebuie să le citească şi să îşi scrie părerea despre cărţile respective pe blogul personal. Dacă o recenzie are mai mult de 15 comentarii, celelalte comentarii se vor cumula cu comentariile de la alte recenzii, de pe alte bloguri, şi la 20 de comentarii, o echipă a Grupului Editorial ALL va planta un copac într-un loc ales de ROMSILVA.

Obiective:

  • implicarea unui număr cât mai mare de bloggeri
  • lecturarea unui număr dublu de cărţi faţă de prima ediţie
  • generarea de recenzii şi comentarii care să ducă la plantarea a cel puţin 500 de copaci
  • creşterea grupului de Facebook vALLuntar, unde se discută despre cărţile Grupului Editorial ALL

Canale de comunicare:

  • social media: bloguri, facebook, twitter
  • media relations: comunicate de presă, articole în presă, interviuri radio şi tv
  • intranet

Rezultate cantitative:
În urma primei ediţii a campaniei vALLuntar s-au citit 280 de cărţi, s-au scris tot atâtea recenzii şi s-au adunat 200 de ore de voluntariat, realizate pentru ong-urile Hospice – Casa Speranţei şi Policy Center for Roma and Minorities.

În campanie au fost implicaţi peste 150 de bloggeri.

Online a fost realizat grupul de Facebook vALLuntar care are în momentul de faţă aproape 400 de membri, toţi pasionaţi de lectură. Grupul este activ, membrii postează zilnic recenzii despre cărţile ALL, fac schimb de cărţi editate de Grupul Editorial ALL şi cer recomandări de lectură.

RECOMANDAM:  100 de bucuresteni in lenejerie intima au primit haine gratis de la Desigual

În urma monitorizării primei ediţii a campaniei vALLuntar, în perioada 24 ianuarie – 23 martie 2012, pe segmentele Bloguri, Twitter si Facebook, s-au obţinut următoarele rezultate, potrivit agenţiei MediaBrief:

  • 566 articole scrise pe bloguri şi în presă
  • 280 de recenzii
  • 1710 comentarii
  • 238 shares pe Twitter
  • 595 shares pe Facebook
  • 261 Likeuri pe Facebook

Campania a suscitat şi interesul TVR Cultural, Mario De Mezzo – CEO Grupul Editorial ALL a vorbit în repetate rânduri despre campanie, în interviuri pentru Jurnalul Cultural. De asemenea, campania a fost promovata şi pe Radio Guerilla şi Click FM.

Rezultate calitative:
Campania vALLuntar a mobilizat angajaţii companiei să facă voluntariat şi să fie mai atenţi la nevoile celorlalţi. Pe de altă parte, pentru angajaţii ALL voluntariatul a fost şi bună ocazie pentru a se cunoaşte mai bine într-un alt mediu, mai puţin formal.

Însă, principalii beneficiari ai acestei ediţii au fost copiii care frecventează Clubul de Educaţie Alternativă din Şcoala 136, Ferentari, şi de care are grijă Policy Center for Roma and Minorities. Copiii au fost extrem de receptivi la cărţile, lecturile şi jocurile propuse de angajaţii Grupului Editorial ALL şi au venit în număr mare la Clubul de lectură ALL. Puteţi citi despre aici, aici sau aici.

Rezultate aşteptate pentru ediţia a II-a:

  • 500 de cărţi citite şi tot atâtea recenzii la cărţile ALL
  • Peste 500 de copaci plantaţi

Până în acest moment s-au citit 150 de cărţi, s-au scris tot atâtea recenzii şi s-au primit aproape 2000 de comentarii, fapt ce se traduce în peste 100 de copaci ce trebuie plantaţi. Campania online continuă până pe 23 martie.

RECOMANDAM:  La cererea publicului, Corul Armatei Rosii va sustine inca o reprezentatie la Bucuresti

240 de bloggeri au fost admişi în ediţia a doua a campaniei online vALLuntar “Mai multe cărţi, mai multe şanse”, prin prin care Grupul Editorial ALL încurajează lectura şi voluntariatul. Campania este sprijinită de ROMSILVA.
{mosloadposition user9}

f64.ro%20

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

##################################################### #####################################################