Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Studiu Fashion Days: Preferințele românilor în materie de fashion online

· Topul brandurilor preferate de românii care cumpără online: United Colors of Benetton, Zee Lane, Le Coq Sportif, Mango, Esprit, Calvin Klein, Levi’s și Pepe Jeans London;
· Top orașelor cu cele mai multe comenzi: București, Constanța, Cluj Napoca, Timișoara, Brașov și Iași;
· 1 din 4 români care cumpără online îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii aleg Fashion Days ca principală destinație de fashion.

Interesul românilor pentru shoppingul online a crescut puternic în ultimul an. Astfel, în perioada ianuarie – octombrie 2016, numărul produselor comandate online de pe Fashion Days a crescut cu peste 25% față de aceeași perioadă a anului precedent. Mai mult, pentru 1 din 4 români care cumpără online îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii  Fashion Days este principala destinație.


Categoria care s-a aflat în topul preferințelor clienților Fashion Days, cu cele mai multe produse comandate, a fost îmbrăcămintea, urmată de articolele sportive, pantofii, lenjeria intimă și articolele pentru casă. Clienții Fashion Days adaugă în medie 2-3 produse în coșul de cumpărături și preferă să își reînnoiască garderoba cel puțin o dată la 2 luni.

„Clienții noștri sunt interesați de ultimele colecții, de noile produse și branduri apărute, și sunt foarte atenți la ceea ce poartă. Mai mult, sunt definiți de dorința de a evolua și de a experimenta, sunt persoane curajoase, cărora nu le este teamă de schimbare. Toate eforturile noastre sunt concentrate în îmbunătățirea constantă a experienței lor de shopping și în creșterea încrederii lor în comerțul online de fashion, nu doar prin gama foarte mare de produse, ci și prin servicii de calitate precum livrare și retur gratuite. Acum pregătim campania de Black Friday care va avea loc în data de 18 noiembrie cu achiziții speciale de 4 ori mai mari ca anul trecut”, spune Andrei Chirilă, Chief Marketing Officer Fashion Days.

În topul celor mai cumpărate branduri de către clienții Fashion Days în primele zece luni ale acestui an, dintr-un portofoliu de peste 1000 de branduri cunoscute la nivel internațional, sunt United Colors of Benetton, Zee Lane, Le Coq Sportif, Mango, Esprit, Calvin Klein, Levi’s și Pepe Jeans London.

În România, peste 80% din cei care aleg să își înnoiască garderoba online au vârste cuprinse între 25-45 de ani.

Rochia rămâne în continuare simbolul eleganței feminine

Rochiile revin în preferințele de anul acesta ale româncelor. Comparativ cu anul precedent, când au fost preferate modelele uni, anul acesta rochiile cu imprimeurile florale și cele din materiale precum catifea, mătase, lyocel etc. au fost în topul achizițiilor. Pentru ținute office au fost preferate rochii de la branduri precum Zee Lane, Esprit, United Colors of Benetton sau New Look, în timp ce pentru ocazii speciale au fost alese modele elegante de la branduri de top precum: Ted Baker, Liu Jo, Max&CO, French Connection, Just Cavalli etc.

Românii preferă încălțămintea sport casual

Pantofii casual sport ocupă primul loc atât în preferințele publicului feminin cât și în al celui masculin în ceea ce privește încălțămintea. Tenișii au fost la mare căutare anul acesta, culorile preferate fiind alb, bluemarin, dar și cele cu imprimeuri. Pentru ținutele office, pantofii cu toc rămân în preferințele femeilor, dar se observă o tendință spre încălțămintea comodă fără toc. Femeile preferă balerini sau pantofi casual de la  branduri precum: Big Star, Clarks, Geox sau Zee Lane, iar bărbații pantofi casual de la Geox, Gant, Clarks, Calvin Klein, U.S. Polo Assn. etc. În ceea ce privește pantofii sport, brandurile preferate sunt: adidas, Le Coq Sportif, New Balance sau Skechers.

Ceasul rămâne un accesoriu MUST HAVE al bărbaților

În 2016, bărbații au acordat o atenție sporită accesoriilor și în special ceasurilor. De la modelele clasice la cele sport, brandurile preferate ale românilor sunt: Tissot, Swatch, Fossil, Maserati, Ferrari și multe altele.

Preferințe pentru toamnă-iarnă 2016

În cadrul campaniei „Reinventează-te în fiecare zi”, lansată pe 15 septembrie de Fashion Days, prin care anunța colecțiile sezonului Toamnă – Iarnă 2016, categoriile cele mai comandate au fost îmbrăcămintea (geci de iarnă, rochii pentru femei, cardigane, jeanși și tricouri), încălțămintea (teniși, botine și cizme atât pentru femei cât și pentru bărbați)  și articolele sportive (pantofi de alergat, îmbrăcăminte pentru fitness, tricouri și genți). Campania s-a conturat în jurul a 10 personaje principale – Artista, Vedeta, Ispita, Exploratorii, Prințesa, Cea mai bună prietenă, Campioana, Rebela, Inspirația si Regina Nopții. Cei mai mulți clienți s-au regăsit în personajele: Vedetă, Ispită, și Campion/Campioană, cumpărând produse din campaniile dedicate acestora.

În topul culorilor produselor comandate pe Fashion Days, predomină albastrul, negrul, albul și rozul. Cele mai multe comenzi plasate pe www.fashiondays.ro vin din București și Ilfov, fiind urmate de Constanța, Cluj Napoca, Timișoara, Brașov și Iași.

By Liliana K

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.