Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Traficul în mall-uri a crescut cu peste 17% în perioada sărbătorilor de iarnă

Georgian Drăghici, Director Comercial Brand Management
  • C8 din 10 români au mers la mall în intervalul 20-31 decembrie 2023;
  • Timpul petrecut în mall-uri a crescut în decembrie 2023 de la 2 ore per vizită, în medie, la aproape 3 ore;
  • Bărbații au cumpărat mai multe cadouri, în timp ce femeile au petrecut mai mult timp în mall;
  • Suma cheltuită per vizită a crescut și ea cu 20%.

Brand Management, liderul pieței de indoor advertising din România, a anunțat astăzi rezultatele unui studiu calitativ realizat în perioada decembrie 2023–ianuarie 2024, privind comportamentul de cheltuire al românilor în mall-uri, cu ocazia sărbătorilor de iarnă.

Conform studiului, traficul în mall-uri a crescut cu 17,3% în decembrie 2023, comparativ cu anul trecut. Acest lucru se datorează, în principal, faptului că anul acesta românii nu s-au mai concentrat pe a pleca în vacanțe, așa cum s-a întâmplat în anii trecuți, post-pandemie. Aceștia au preferat iarna aceasta să rămână în țară și să-și petreacă timpul liber cu familia și în centrele comerciale.

„Ne așteptam la o creștere de 10% în ce privește traficul din mall-uri în perioada sărbătorilor, însă așteptările ne-au fost depășite. 8 din 10 români au petrecut timp în mall-uri în intervalul 20-31 decembrie 2023. Frenezia de a pleca, de a călători, apărută imediat ce s-au ridicat restricțiile din pandemie, s-a mai domolit. În plus, economiile făcute în perioada Covid s-au terminat iar prețurile au crescut chiar mai mult decât inflația. Ceea ce a creat niște condiții ideale pentru a petrece sărbătorile acasă iarna aceasta”, explică Georgian Drăghici, Director Comercial Brand Management.

Georgian Drăghici, Director Comercial Brand Management
Georgian Drăghici, Director Comercial Brand Management

În ceea ce privește categoriile de produse cumpărate, cele mai populare au fost hainele (35%), bijuteriile și parfumurile (25%) și jucăriile (25%). De asemenea, a crescut semnificativ interesul pentru produsele electronice și electrocasnice (15%).

Timpul petrecut în mall-uri a crescut cu 40% în decembrie 2023, comparativ cu restul anului, adică de la 2 ore per vizită, în medie, la aproape 3 ore. Acest lucru se datorează, în principal, faptului că românii au avut mai mult timp liber la dispoziție.

Studiul a constatat, de asemenea, că bărbații au cumpărat mai multe cadouri, în timp ce femeile au petrecut mai mult timp în mall. Și dacă anul trecut studiile arătau că domnii cheltuie cu 10% mai mult decât doamnele, iată că tendințele s-au păstrat și de sărbători, cu mențiunea că suma cheltuită într-o vizită la mall a crescut și ea cu 20%, astfel că în luna decembrie bărbații au cheltuit, în medie, 362 lei versus 330, cât cheltuie femeile. Acest lucru se datorează, în principal, creșterii traficului dar și a prețurilor produselor.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.