Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Piata instrumentelor de scris creste cu 14%

Rezultatele studiului GfK Consumer Choices pentru piaţa de instrumente de scris

În anul 2014, piaţa instrumentelor de scris a înregistrat o creştere în volum de 8% faţă de anul anterior în magazinele de tip hypermarket şi cash & carry. În ceea ce priveşte valoarea vânzărilor în aceste două formate de magazin, piaţa arată o creştere de 14%, atingând suma de 33 milioane RON.

„Lunile premergătoare începerii şcolii reprezintă cea mai favorabilă perioadă a anului pentru producătorii de instrumente de scris, atunci când cererea de consum pentru rechizite creşte aproape exponențial”, afirmă Ileana Tîlvan, Head of Digital Consumer Choices GfK România.

Ponderea pe care o are această perioadă la nivelul întregului an a crescut la 43% în valoare in 2014 în comparație cu 41% în 2013. Aceasta arată că eforturile producătorilor de instrumente de scris sunt din ce în ce mai concentrate în lunile iulie – septembrie.

Din punct de vedere al structurii pieței, nu există modificări majore în 2014. Categoria de succes a fost cea a instrumentelor de scris (pixuri clasice, stilouri, creioane grafit şi mecanice, rollere și finelinere) care ocupă mai mult de jumătate din totalul pieței, acestea fiind urmate de instrumentele pentru colorat (creioane colorate, carioci şi creioane cerate), cu o pondere de 20%.

Instrumentele de scris au marcat o creştere de 19% în valoare, evoluție generată în special de performanța rollere-lor, a creioanele grafit, dar și a schimbării structurii din punct de vedere al dimensiunii ambalajului: împachetările mari înregistrând rate de scădere. Evoluții pozitive au avut și segmentele de colorat și de corectat, însă cu rate de creștere sub 10%.

Studiul

Concluziile se bazeazã pe datele de vânzãri colectate de la hypermarketuri si magazine de tip cash and carry, date incluse în panelul de retail GfK Consumer Choices. Instrumentele de scris monitorizate sunt: pixuri clasice, carioci, creioane colorate, corectoare, creioane cerate, finelinere, stilouri, creioane grafit, text marker, markere, creioane mecanice, stilouri OHP, rollere.

Bucuresti, 25.03.2015
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.