expoplast Sibiu 2019

Nokia – rezultate financiare trim. 1 2006

Nokia anunţă vânzări nete de 9,5 miliarde EUR şi câştiguri per acţiune de 0,25 EUR în trimestrul I din 2006 

Creşterea de volum de 40% înregistrată de Nokia faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut a contribuit la majorarea vânzărilor nete şi a câştigurilor per acţiune cu 29%, respectiv 32%, precum şi la adjudecarea de cote semnificative de piaţă 

Textul integral al comunicatului de presă, însoţit de tabele, este disponibil la adresa:
//www.nokia.com/results2006Q1e.pdf
 
*Înregistrări financiare cu caracter excepţional – trimestrul I, 2006
– Cheltuieli iniţiale de reorganizare în valoare de 14 milioane EUR pentru activităţile CDMA din cadrul diviziei Mobile Phones
– Cheltuieli de reorganizare în valoare de 8 milioane EUR în cadrul diviziei Enterprise Solutions
– Ambele cheltuieli menţionate mai sus au influenţat profitul operaţional. Impactul net al acestor înregistrări excepţionale asupra câştigurilor per acţiune (diminuate) din trimestrul I, 2006 nu a fost semnificativ.

 **Înregistrări financiare cu caracter excepţional –  trimestrul I, 2005
– Veniturile financiare au inclus o înregistrare pozitivă de 40 de milioade EUR, reprezentând câştiguri din vânzarea parţială a obligaţiunii France Telecom.
– Cheltuieli de reorganizare în valoare de 15 milioane EUR în cadrul diviziei Multimedia (cu impact asupra profitului operaţional).
– Impactul net al acestor înregistrări excepţionale asupra câştigurilor per acţiune (diminuate) din trimestrul I, 2005 nu a fost semnificativ.
 
TRIMESTRUL I, 2006 – REPERE ESENŢIALE 
– Volumele trimestriale de dispozitive au atins cifra de 215 milioane de unităţi la nivelul întregii industrii: o scădere de 12% faţă de trimestrul anterior şi o creştere de 27% faţă de trimestrul I din 2005, conform estimărilor noastre preliminare asupra pieţei.
– Volumele de dispozitive Nokia au atins cifra de 75,1 milioane de unităţi în acest trimestru: o scădere de 10% faţă de trimestrul anterior şi o creştere de 40% faţă de trimestrul I din 2005.
– Cota de piaţă a Nokia pe segmentul de dispozitive a fost de 35% în trimestrul I, 2006: o creştere de 1 punct procentual faţă de trimestrul anterior şi de 3 puncte procentuale faţă de trimestrul I, 2005, conform estimărilor noastre preliminare asupra pieţei.
– Vânzările nete ale Nokia în Statele Unite ale Americii au atins un nivel aproape dublu faţă de trimestrul I, 2005. 
– Preţul mediul de vânzare pentru dispozitive a fost de 103 EUR, ceea ce reprezintă o creştere faţă de nivelul de 99 de Euro înregistrat în trimestrul al IV-lea din 2005.
 
JORMA OLLILA, CHAIRMAN ŞI CEO:
„Nokia a avut un trimestru excelent, înregistrând creşteri semnificative faţă de trimestrul I din 2005, atât în ceea ce priveşte volumele, cât şi în ceea ce priveşte vânzările nete şi câştigurile per acţiune. Datorită dinamismului pieţei şi solidităţii portofoliului nostru de produse, precum şi datorită mecanismelor noastre excelente de implementare a stategiilor, am obţinut rezultate extraordinare – şi aceasta într-un trimestru I în general problematic, din cauza fluctuaţiei sezoniere. Cota noastră de piaţă pentru dispozitive a fost de 35% în acest prim trimestru – o creştere de trei puncte procentuale faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Această realizare ne consolidează poziţia de lider, la nivel mondial.
 
Nokia resimte în continuare efectele benefice ale diversificării ofertei sale de produse – un proces susţinut, care vizează atât design-ul, cât şi funcţiile terminalelor. În centrul acestui proces se află portofoliul nostru din segmentul de mijloc, care oferă o paletă extinsă de opţiuni. Sunt încântat, de asemenea, de succesul strategiei noastre de abordare a noi segmente de piaţă, demonstrat de rezultatele foarte bune ale dispozitivului multimedia Nokia N70: cel mai important generator de venituri pentru Nokia în acest trimestru şi cel mai bine vândut telefon WCDMA din întreaga lume.”
 
OLLI-PEKKA KALLASVUO, PREŞEDINTE ŞI COO:
„Piaţa globală a dispozitivelor dispune de toate premizele pentru încă un an foarte bun, având în vedere că se estimează o creştere de volum de minimum 15% pentru 2006. Anticipăm că aproximativ 70% din creşterea de volum înregistrată anul acesta la nivelul industriei va proveni din direcţia pieţelor emergente. Intenţionăm să ne păstrăm poziţia de producător-lider pe aceste pieţe, care au ritmul de creştere cel mai rapid. Competitivitatea pe segmentul de bază, caracterizat de preţuri reduse, este esenţială pentru succesul viitor al Nokia pe aceste pieţe. Activităţile legate de infrastructură sunt, de asemenea, extrem de importante pentru strategia noastră generală de creştere şi suntem încântaţi de rezultatele de vânzări ale diviziei de profil a companiei.”
 
PREVIZIUNI LA NIVELUL INDUSTRIEI ŞI LA NIVELUL COMPANIEI NOKIA, PENTRU TRIMESTRUL AL II-LEA, 2006 ŞI PENTRU ÎNTREGUL AN 2006
– Nokia se aşteaptă ca volumele totale de dispozitive mobile din trimestrul al II-lea, 2006 să fie superioare celor din trimestrul precedent.
– Ne aşteptăm ca Nokia să îşi păstreze în trimestrul al II-lea din 2006 aproximativ aceeaşi cotă de piaţă ca şi în trimestrul I al acestui an. 
– Pentru trimestrul al II-lea din 2006, ne aşteptăm ca vânzările diviziei Networks să evolueze în concordanţă cu parcusul sezonier obişnuit.
– Nokia îşi menţine estimarea privind creşterea volumului pieţei de dispozitive mobile în 2006: minimum 15% peste nivelul de 795 de milioane de unităţi, estimat de Nokia pentru 2005.  
– Ca şi până acum, ne aşteptăm ca industria de dispozitive să crească valoric în 2006. Ne aşteptăm însă la o scădere a preţurilor medii de vânzare din industrie, fenomen care reflectă impactul din ce în ce mai puternic al pieţelor emergente şi al factorilor concurenţiali în general. 
– Ca şi până acum, ne aşteptăm la o creştere moderată a pieţei de infrastructură mobilă pentru 2006 (în termenii monedei europene). 
– Nokia îşi menţine obiectivul de a-şi mări cota de piaţă pe segmentele de dispozitive mobile şi infrastructură în 2006 .
 
Despre Nokia
Nokia este liderul mondial în domeniul comunicaţiilor mobile, stimulând procesul de creştere şi dezvoltare durabilă în cadrul mai larg al industriei mobilităţii. Nokia îi ajută pe oameni să comunice unul cu celălalt şi să se păstreze la curent cu informaţia care îi interesează, oferind produse inovatoare şi uşor de utilizat precum telefoane mobile, dispozitive şi soluţii pentru imagini, jocuri, informaţii şi afaceri. Nokia furnizează echipament, soluţii şi servicii pentru operatorii de reţele mobile şi pentru corporaţii. www.nokia.com . 

Bucuresti, 20.04.2006

{mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *