Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Made In Rural

Dezbatere preliminară despre Raportul asupra antreprenoriatului şi ocupării în mediul rural

Vineri, 27 noiembrie 2015, Fundaţia World Vision România, reprezentanţi ai autorităţilor publice, mediului ONG şi jurnalişti au dezbătut rezultatele preliminare ale „Raportului asupra antreprenoriatului şi ocupării în mediul rural” care fac referire la politicile publice de ocupare și sprijinire a inițiativelor antreprenoriale în spațiul rural și a modului în care ele contribuie la crearea unui mediu favorabil dezvoltării economice.

Un eşantion reprezentativ din comunităţi rurale, cu vârsta curprinsă între 14 şi 64 ani, a răspuns întrebărilor care urmăreau să identifice perspectivele şi aşteptările oamenilor din mediul rural asupra angajării şi dezvoltării de afaceri.

„În contextul în care doar 12% dintre respondenţi au auzit despre orientarea profesională, considerăm că studiul fundamentează demitizarea perspectivei de suprasaturare a spaţiului rural cu activităţi de consiliere şi mediere profesională desfăşurate prin proiectele POSDRU. Lipsa de informare cu privire la aceste instrumente este, în mod evident, dovada că pentru oamenii din mediul rural consilierea şi medierea profesională sunt în continuare necesare.”, a declarat Mihaela Nabăr, Manager Achiziţie Granturi, World Vision România.

La capitolul dedicat angajării, rezultatele studiului aduc o veste îmbucurătoare. Aproape 70% dintre cei care au participat la cercetare consideră că pentru a-şi găsi de lucru cel mai mult contează experienţa şi competenţele profesionale, în timp ce restul apreciază că locurile de muncă se pot obţine cu ajutorul „relaţiilor”.

Doar 16% dintre respondenţi declară că şi-ar deschide o afacere în următorii doi ani, cei mai mulţi dintre ei preferând să facă acest lucru în comunitatea în care locuiesc. Unul dintre motivele pentru care antreprenoriatul nu pare să fie atractiv în satul românesc ar putea fi impresia majoritară că „este încă dificil sau foarte dificil să acceseze finanţări nerambursabile.

Educaţia este motorul antreprenoriatului, consideră 70% dintre cei care au răspuns la cercetare, apreciind mai exact că: „îmbunătăţirea nivelului de educaţie contribuie substanţial la dezvoltarea şi menţinerea unei afaceri”.

Abordarea integrată a problematicii angajării în spaţiul rural, oportunităţile de dezvoltare economică rurală şi utilizarea resurselor locale în iniţiative antreprenoriale, în mod special revitalizarea meșteșugurilor tradiționale, au fost temele principale discutate în cadrul evenimentului. Cele trei direcţii de acţiune constituie abordarea strategică adoptată de World Vision România în lucrul cu comunităţile rurale, cât şi în proiectul MADE IN RURAL prin care a fost posibilă realizarea studiului.

Rezultatele finale ale studiului „Oportunităţile de ocupare şi antreprenoriat în mediul rural” vor fi prezentate în cadrul conferinţei de final a proiectului MADE IN RURAL care va avea loc vineri, 4 decembrie 2015, ora 10:00, în clădirea Skytower, etajul 34. (Calea Floreasca nr. 246 C, sector 1, Bucureşti).

Bucuresti, 27.11.2015
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.