Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Lenovo anunta rezultatele financiare pe trimestrul trei 2010/2011

· Vânzări trimestriale de US$5,8 miliarde
· Venituri înainte de impozitare de US$121 milioane
· Profit atribuit acţionarilor, de US$100 milioane
· Cea mai ridicată cotă de piaţă de până acum în China de 32,2%
· Profit pe acţiune de bază de US$1,03 cenţi, sau HK$8,00 cenţi
· Rezerve nete de numerar de US$3,2 miliarde (din 31 decembrie 2010).

Grupul Lenovo şi-a anunţat astăzi rezultatele financiare pentru cel de-al treilea trimestru fiscal încheiat la 31 decembrie 2010 şi, pentru cel de-al cincilea trimestru consecutiv. Compania a crescut mai rapid decât oricare din principalii cinci producători de PC-uri, ca urmare a accentului continuu pus de Lenovo pe creştere echilibrată în toate zonele geografice, segmentele de consumatori şi liniile de produse. În cel de-al treilea trimestru, Lenovo a înregistrat cea mai ridicată cotă de piaţă de până acum în China, de 32,2%, crescând în această ţară de trei ori mai mult decât rata industriei şi menţinându-şi cota de piaţă globală de două cifre la 10,2%. Pentru cel de-al şaptelea trimestru consecutiv, Lenovo a avut o creştere mai rapidă decât întreaga industrie.

În cel de-al treilea trimestru fiscal, livrările de PC ale Lenovo în întreaga lume au crescut cu 20,6% de la an la an, spre deosebire de rata globală de creştere de 3,4% a industriei în aceeaşi perioadă.

Vânzările consolidate pentru cel de-al treilea trimestru fiscal au crescut cu 22% de la an la an până la US$5,8 miliarde. Profitul brut al companiei pentru cel de-al treilea trimestru a crescut cu 22% de la an la an, până la US$648 milioane, marja brută situându-se la 11,2%. În comparaţie, marja brută în trimestrul anterior a fost de 10,3%.

Profitul din exploatare în cel de-al treilea trimestru fiscal a fost de US$127 milioane (exceptând costurile de restructurare de US$2 milioane), în creştere cu 28% de la an la an. Lenovo a raportat un venit înainte de impozitare în trimestrul trei de US$121 milioane, în creştere cu 29% de la an la an. Profitul atribuit acţionarilor în cel de-al treilea trimestru fiscal a fost de US$100 milioane, în creştere cu 25% de la an la an.

Profiturile pe acţiune de bază pentru cel de-al treilea trimestru fiscal au fost de US$1,03 cenţi, sau HK$8,00 cenţi. Rezervele nete de numerar începând cu 31 decembrie 2010 au totalizat US$3,2 miliarde.

În ultimele săptămâni, Lenovo a anunţat un joint venture cu NEC Corporation din Japonia şi separat, un nou grup de internet mobil. Compania de tip joint venture cu NEC creează cel mai mare grup de PC din Japonia şi situează Lenovo în poziţia de lider în două dintre cele mai mari trei pieţe de PC din lume. Grupul Lenovo pentru Mobile Internet and Digital Home se va concentra pe crearea de dispozitive pentru Internet mobil, inclusiv dispozitive periferice şi smartphones, precum şi dispozitive pentru categorii noi, cum ar fi cloud computing, smart TV şi digital home.

“Consiliul de Administraţie este mulţumit de performanţa Lenovo în acest trimestru în privinţa tuturor indicatorilor măsuraţi. Pentru cel de-al cincilea trimestru consecutiv, Lenovo a continuat să fie compania cu cea mai rapidă creştere între principalii cinci producători de PC din lume. Ţintele în ceea ce priveşte volumul, veniturile, costurile şi cheltuielile, precum şi venitul înainte de taxe au fost atinse. Rezultatul excelent indică faptul că strategia Protect-Attack şi dezvoltarea echilibrată au avut efectul scontat,” a declarat Liu Chuanzhi, Preşedinte Lenovo. “Urmărind progresul, Lenovo va continua să investească în dezvoltarea mărcilor şi produselor. Cred că investiţiile de azi vor aduce venituri bune acţionarilor noştri în viitor. Unul din elementele principale ale succesului nostru este acela că dezvoltăm o cultură de câştigători în cadrul Lenovo, iar succesul nostru pe piaţă este un rezultat direct al acestui efort.”

“Prin strategia ‘Protect and Attack’, putem să creştem în toate regiunile, pe toate tipurile de produse şi segmentele de consumatori. Activitatea noastră esenţială de PC aduce în continuare o creştere echilibrată. În acelaşi timp, am progresat enorm în activitatea legată de Internet mobil, dublându-ne vânzările de smartphones Lenovo în comparaţie cu trimestrul anterior. Această creştere a fost susţinută de investiţii în marketing, dezvoltarea produselor şi crearea unui Grup nou, mai concentrat, pentru Mobile Internet and Digital Home,” a declarat, Yang Yuanqing, CEO Lenovo, “În viitor, vom investi în dezvoltarea mărcii la nivel global, ceea ce va conduce la inovaţii mai multe în ceea ce priveşte produsele şi la crearea unui model de afaceri end-to-end mai eficient. Din acest punct de vedere, avem încredere că vom reuşi în continuare să avem o creştere mai mare decât piaţa şi să livrăm rezultate solide în activitatea noastră.”

REZULTATE PE ZONE GEOGRAFICE

· Cota de piaţă a companiei Lenovo în China a crescut cu 2,4 puncte procentuale în cel de-al treilea trimestru fiscal, înregistrând cea mai ridicată cotă de piaţă de până acum pentru Lenovo în China, de 32,2%. Într-un climat de vânzări caracterizat în acest al treilea trimestru de o creştere moderată, Lenovo a reuşit să mărească diferenţa faţă de compania situată pe a doua poziţie, prin intermediul a patru companii de PC cotate în China. Lenovo a înregistrat US$2,7 miliarde în ceea ce priveşte vânzările consolidate (inclusiv vânzările Lenovo Mobile) în China în cel de-al treilea trimestru, în creştere cu 18% faţă de anul anterior, ceea ce înseamnă 46% din vânzările companiei la nivel global. Livrările de PC ale Lenovo în China au crescut cu 12,7% de la an la an, de trei ori mai mult decât creşterea generală de 4,2% la nivelul industriei a livrărilor de PC în China. În acest trimestru, Lenovo a semnat un acord cu municipalitatea din Chengdu (situată în sud-vestul provinciei Sichuan din China) pentru construcţia unei mari baze industriale în Chengdu care va include un centru de producţie, un centru de marketing şi un centru R&D, data inaugurării fiind planificată pentru finele anului 2011.

· Pe pieţele emergente* vânzările consolidate ale Lenovo au totalizat US$1,1 miliarde în cel de-al treilea trimestru fiscal, în creştere cu 34% de la an la an şi reprezentând 19% din vânzările companiei la nivel global. Livrările de PC ale Lenovo în regiune au crescut cu 43% de la an la an în cel de-al treilea trimestru, aproape de trei ori mai mult decât creşterea generală de 15,9% la nivelul industriei în regiune. Lenovo şi-a crescut cota de piaţă cu 1,2 puncte procentuale în regiune. În India, livrările de PC ale Lenovo au crescut cu 62% în cel de-al treilea trimestru şi, pentru prima dată, a atins o cotă de piaţă de două cifre, situându-se la 10,3%. În Hong Kong, Lenovo a atins cea mai ridicată cotă de piaţă de până acum de 26,4%. În America Latină, inclusiv Brazilia, livrările de PC ale Lenovo au crescut cu 31,4% de la an la an. În Rusia, cota de piaţă a Lenovo a crescut cu 3,3 puncte procentuale de la an la an.

· Pieţele mature** au înregistrat vânzări consolidate de US$2 miliarde, în creştere cu 22% de la an la an, reprezentând 35% din vânzările companiei la nivel global în cel de-al treilea trimestru fiscal. Cererea în creştere în ceea ce priveşte oportunităţile comerciale pentru PC în Europa de Vest şi America de Nord a condus la o creştere de 23% de la an la an în livrările de PC ale Lenovo pe pieţele mature în cel de-al treilea trimestru, în comparaţie cu un declin general de 3,6% la nivelul industriei pe pieţele mature. În particular, livrările de produse marca Think au crescut cu 31% de la an la an pe pieţele mature. Lenovo a câştigat 1,8 puncte procentuale în cota de piaţa din Japonia, şi şi-a crescut cota de piaţă în regiune în toate zonele geografice, cu excepţia Australiei şi Noii Zeelande.

PREZENTARE ÎN FUNCŢIE DE PRODUSE

· Vânzările consolidate pentru divizia Lenovo de laptopuri la nivel global în cel de-al treilea trimestru fiscal au totalizat US$3,4 miliarde, în creştere cu 15% de la an la an. Laptopurile Lenovo au continuat să contribuie cel mai mult la vânzările companiei în întreaga lume, generând 59% din veniturile totale din vânzări ale Lenovo. Livrările de laptopuri ale companiei în întreaga lume în cel de-al treilea trimestru au crescut cu 18,6% de la an la an, spre deosebire de o creştere de doar 4,3% la nivelul industriei. În cel de-al treilea trimestru fiscal, Lenovo a introdus primul laptop ultraportabil de 12,5 inch din lume, IdeaPad U260, cu material din aliaj de magneziu şi aluminiu, suport de palmă cu model din piele şi touchpad de sticlă, precum şi noi PC-uri IdeaPad multi-media, Y460p şi Y560p.

· Livrările de desktop-uri de la Lenovo în cel de-al treilea trimestru fiscal au crescut cu 23% de la an la an, spre deosebire de o creştere de doar două procente la nivelul industriei. Lenovo este cel de-al treilea furnizor de desktop-uri pentru PC din lume, cu o cotă de piaţă de 11,1% şi a continuat să micşoreze diferenţa faţă de compania clasată pe locul doi. Vânzările consolidate de calculatoare desktop la nivel global în cel de-al treilea trimestru au totalizat US$2 miliarde, în creştere cu 18% de la an la an, reprezentând 35% din veniturile totale din vânzări ale Lenovo. În cel de-al treilea trimestru fiscal, Lenovo a introdus noul desktop IdeaCentre K330, cu procesoare de înaltă performanţă şi dotat cu caracteristici multi-media pentru filme, muzică şi jocuri video.

· În cel de-al treilea trimestru fiscal, Lenovo Mobile a înregistrat vânzări consolidate în valoare de US$218 milioane. Livrările de telefoane Lenovo în China au crescut cu 52,2% în acest trimestru, de cinci ori mai mult decât rata de creştere de 10,3% la nivelul industriei. Livrările de telefoane Lenovo au fost de două ori mai multe faţă de trimestrul anterior şi, odată ce au fost depăşite momentele dificile de anul trecut în ceea ce priveşte aprovizionarea, Lenovo este acum din nou pe calea cea bună. Lenovo a continuat colaborarea cu companiile locale de comunicaţii din China, în ceea ce priveşte distribuţia de smartphones Lenovo.

* include Africa, Asia Pacific, Europa Centrală/de Est, Hong Kong, India, Coreea, America Latină, Mexic, Orientul Mijlociu, Pakistan, Rusia, Taiwan, Turcia
** include Australia/Noua Zeelandă, Israel, Japonia, America de Nord, Europa de Vest şi clienţii globali

Hong Kong / Bucuresti, 22.02.2011

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.