Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

De neintrecut in ceea ce priveste economia de combustibil si oferta de spatiu: Fabia si Roomster

Prin Fabia, ŠKODA prezintă un model de intrare în clasa compactă, care este atât spaţios cât şi eficient în ceea ce priveşte consumul de combustibil. Succesul său este dovedit de reuşita în vânzări a gamei: După Octavia, Fabia şi Fabia Combi se situează între cel mai bine vândute autovehicule ŠKODA. Cu oferta generoasă de spaţiu, ambele modele Fabia impun un standard în clasa lor. Desigur că, tehnologia GreenLine, care economiseşte combustibil, cu eficientul propulsor 1.2 TDI CR DPF/55 kW este disponibilă atât pentru Fabia, Fabia Combi şi multifuncţionalul Roomster. În plus, versiunile Green tec, cu motoarele 1.2 12V HTP/51 kW, 1.2 TSI/63 kW, şi 1.2 TSI/77 kW sunt disponibile pentru Fabia şi Fabia Combi. Începând cu săptămâna calendaristică 45, va fi disponibilă şi versiunea Green Tec cu propulsorul diesel 1.6 TDI/66 kW CR DPF. În ceea ce priveşte Roomster Green tec, pot fi alese motoarele 1.2 TSI/63 kW şi 1.2 TSI/77 kW. Pe lângă alte caracteristici, toate aceste motoare sunt combinate cu un sistem Start-Stop, în timp ce recuperarea energiei de frânare le creşte eficienţa chiar mai mult. Consumul de carburant va descreşte semnificativ în timp ce tehnologia GreenLine scade emisiile de CO2 cu până la zece procente.

În viitor, versiunile de top ale modelelor hatchback şi Combi, adică Fabia RS şi Fabia Combi RS vor fi identificate prin inscripţia “Campion IRC 2010” pe geamul din spate – o amintire a victoriei ŠKODA în cel mai recent sezon al acestei competiţii de motorsport. Logoul seriei motorsport va apărea pe aripile din faţă ale acestor două versiuni sportive Fabia.

Două noi culori pentru caroserie, denumite “Platinum Gray” şi “Lava Blue” măresc lista de opţiuni pentru Fabia. Roomster va primi noi culori metalizate “Lava Blue” şi “Malachite Green”. De asemenea, Fabia Combi GreenLine va dispune de discuri de frână pe spate şi de suspensia standard. Suspensia sport va fi oferită opţional.

Pentru Fabia Monte Carlo, există opţional şi un volan multifuncţional, care va îmbunătăţi uşurinţa operării. Maneta schimbătorului de viteze şi a frânei de mână sunt acoperite cu piele de calitate superioară. Cusăturile vizibile oferă impresia calităţii foarte bune a acestor elemente.

Alături de modelele sportive RS, pentru care dotările au fost extinse cu pachetul opţional “Black Package”, care va include o grilă a radiatorului cu ramă neagră şi faruri cu geamuri închise la culoare, şi Monte Carlo Edition, modelul special Family, al gamei Fabia, şi-a extins oferta. Acesta dispune de un interior special şi este, de asemenea, oferit cu scaune acoperite cu tapiţerie din pânză de culoare albastră. Atractivele versiuni Scout, care vor atrage privirile pe orice drum, cu luminile de zi cu LED şi un design off-road atractiv, vor completa gama extinsă a modelelor Fabia şi Roomster.

Fabia, Fabia Combi, şi Roomster prezintă un design distins şi modern. Interioarele lor sunt foarte variabile şi oferă volume de încărcare, care doboară recorduri. Aproape că nu există sarcini, în materie de transport, cărora Fabia Combi nu le poate face faţă cu volumul pentru bagaje, care se situează între 505 şi 1.485 litri; în ŠKODA Roomster, acest volum este şi mai mare – între 480 şi 1.810 litri. Sistemul de scaune VarioFlex, din spate, permite o configurare foarte flexibilă a interiorului, cu un număr maxim de scaune, cu mai mult confort sau cu cel mai mare volum posibil de încărcare.

Designul frontal al modelelor Fabia şi Roomster este dominat de linii orizontale. Acestea ajută la ascunderea înălţimii automobilului, care este necesară pentru a obţine confortul optim. Imaginea de vizieră a geamurilor a devenit o caracteristică inconfundabilă a modelelor Roomster şi Fabia şi oferă şoferului un câmp vizual sigur pe deasupra capotei şi cea mai bună vizibilitate pentru pasageri. Aşa cum este cazul pentru toate modelele ŠKODA, blocurile optice spate, cu panourile iluminate în formă de C, caracterizează posteriorul automobilului. Barele de pe plafon pot fi comandate opţional pentru Fabia Combi şi Fabia hatchback, ceea ce reprezintă o caracteristică neobişnuită în această clasă, dar care ţine cont de dorinţa crescândă a şoferilor de a dispune de o configuraţie individuală a automobilelor personale.

Interiorul este înfrumuseţat de materiale de calitate foarte bună şi de un design armonios. Ornamentele şi ramele cromate pentru versiunile de echipare superioare creează o atmosferă excepţional de elegantă pentru această clasă. Bordul este structurat clar şi facilitează operarea automobilului. Display-ul central al panoului de instrumente indică recomandarea pentru schimbarea treptei de viteză şi ajută la economisirea de carburant.

Motoarele 1.2 TDI CR ale versiunilor GreenLine sunt printre cele mai eficiente propulsoare diesel din acest segment foarte competitiv. Performanţele motorului cu 3 cilindri se ridică la 55 kW/75 CP, atingând cuplul maxim de 180 Nm la 2.000 rpm. Fabia şi Fabia Combi pot călători 100 de kilometri cu un consum mixt de 3,4 litri; consumul combinat al motoarelor diesel oferite pentru Roomster se ridică la 4,2 litri pentru 100 kilometri. În final, există posibilitatea alegerii dintre şapte motoare pe benzină şi patru diesel. Puterile lor se situează între 44 kW şi 132 kW în gama de motoare pe benzină oferită de Fabia şi între 51 kW şi 77 kW la Roomster; propulsoarele diesel produc între 55 kW şi 77 kW în cazul ambelor modele.

Motorul de top pentru gama Fabia, adică propulsorul cu patru cilindri şi dublă supraalimentare, al versiunii Fabia RS, produce 132 kW şi 250 Nm de la 2.000 la 4.500 rpm, chiar dacă acesta dispune de o cilindree de numai 1,4 litri. Consumul mediu al acestui motor este de 6,2 litri pentru 100 de kilometri, iar emisiile de CO2 se ridică la doar 148 g/km. Transmisia automată, cu dublu ambreiaj, DSG, care poate fi combinată cu multe dintre motoare, creşte agilitatea şi eficienţa.

Gama de motoare:
– 1,2 HTP/44 kW (60 CP) – EU 5 (nu pentru Roomster)
– 1,2 12V HTP/51 kW (70 CP) – EU 5/EU 2 (+ Green tec Fabia şi Fabia Combi)
– 1,4 16V/63 kW (86 CP) – EU 5
– 1,2 TSI/63 kW (86 CP) – EU 5 (+ Green tec)
– 1,2 TSI/77 kW (105 CP) – EU 5 (+ Green tec)
– 1,2 TSI/77 kW (105 CP) (DSG) – EU 5
– 1,6 16V/77 kW (105 CP) – EU 4/EU 2
– 1,6 16V/77 kW (105 CP) (A) – EU 4/EU 2
– 1,4 TSI/132 kW (180 CP) – EU 5 pentru RS
– 1,2 TDI CR DPF/55 kW (75 CP) – EU 5/EU 4
– 1,6 TDI CR DPF/55 kW (75 CP) – EU 5 (nu pentru Roomster)
– 1,6 TDI CR DPF/66 kW (90 CP) – EU 5 (+ Green tec pentru Fabia şi Fabia Combi)
– 1,6 TDI CR DPF/77 kW (105 CP) – EU 5

Bucuresti, 14.09.2011

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.