Find your $100k business idea in 10 days and get the first clients fast

Cum construim blogosfera pe care ne-o dorim

De curând, Loredana aborda pe blog un subiect delicat, dar foarte actual și important: cum e posibil ca bloguri cu oarece renume și trafic, pe care agențiile le implică în campanii de promovare a diverse branduri, să sfideze cu nonșalanță regulile gramaticale?! Tema a atins corzi sensibile, orgolii și tabuuri, dar a ridicat la fileu și aspecte rar dezbătute și susținute public, dar care se cer disecate și tratate pentru a permite o evoluție sănătoasă a blogosferei.

Probleme și cauze

Departe de a se rezuma la litera DEX-ului, subiectul este unul controversat tocmai fiindcă atenția pe care un blogger o acordă exprimării corecte se reflectă, implicit, și în calitatea conținutului ideatic – in extenso, în importanța pe care o acordă bloggingului. Astfel, de la respectarea unor "banale" reguli gramaticale, discuția ajunge la calitatea blogului în ansamblu, ceea ce îl definește pe autor ca vector de comunicare și ca potențial partener de promovare în ochii omului de marketing.

Mai mult, fiindcă zicala "Cine se aseamănă se adună" se aplică și în online, calitatea gramaticală a unui blog (sau lipsa ei) definește, implicit, și targetul acestuia – un aspect esențial pentru agenții. Logic, adepții corectitudinii gramaticale nu accesează regulat bloguri care le zgârie retina decât dacă sunt masochiști. Și, astfel, subiectul capătă valențe nebănuite și devine mai serios decât ar fi putut sugera niște biete "scăpări" ortografice cauzate de neatenție, dezinteres, oboseală sau mult-prea-invocata grabă. Nu discutăm aici însă despre derapaje ocazionale, ci despre adevărate patologii gramaticale.

Soluții?

O evoluție calitativă a blogurilor și eventualul demers al educării blogosferei în sensul pe care ni-l dorim cer infinită răbdare, muncă de lămurire, deontologie și efort din partea agențiilor, a clienților de publicitate, a bloggerilor care au atins deja anumite standarde (nu de audiență, ci de calitate, în măsura în care e posibilă o evaluare obiectivă), își doresc o comunitate care să le împărtășească principiile și standardele și vor să contribuie la dezvoltarea ei. La modul ideal, întregul proces ar trebui să se desfășoare fără înverșunarea omniprezentă în online. Oricine ar avea dreptate sau câte aspecte ar avea dreptatea, vom ajunge la un consens doar dacă vom conștientiza importanța problemei și nevoia de a lua măsuri (altfel zis, primul pas este să depășim faza de negare). Fiindcă, da, trebuie să luăm măsuri toți, fie că suntem bloggeri, companii, agenții sau cititori de bloguri.

RECOMANDAM:  Starcom si Avon parteneri pentru inovatie - 24K Gold Lipstick

Dacă cerem insistent și argumentat calitate, poate vom schimba mentalități și o vom primi, în cele din urmă; în schimb, dacă ne mulțumim să citim ce ni se servește și ne complacem cu ideea că "merge și așa" sau ne continuăm viața dând dezaprobator din cap, e lesne de intuit că nimic nu se va schimba vreodată. Până la urmă, legea cererii și a ofertei se aplică și în blogosferă, atât în relația bloggeri-cititori, cât și în relația bloggeri – clienți de publicitate.

Puterea exemplului

Un proiect care își propune să educe și să ajute bloggerii la început de drum să-și dezvolte un stil de a scrie inspirat, atractiv, dar și atent la nevoile de marketing ale potențialilor clienți de publicitate este SuperBlog, o competiție anuală de blogging creativ, care se desfășoară din 2008. Încheiată recent, a 4-a ediție a demonstrat că agențiile și companiile pot juca un rol activ în dezvoltarea blogosferei.

În acest caz, companiile-sponsori (multinaționale și companii românești) susțin blogosfera investind timp și bugete într-o competiție de blogging în care le propun participanților teme dintre cele mai diverse, apoi jurizează sutele de articole redactate pe subiectele respective. În cele din urmă, finaliștii competiției sunt recompensați cu premii cu valori cuprinse între 50 și 2500 USD, în funcție de locul ocupat în clasament.

Orice blogger poate participa, indiferent de vechime, de profilul blogului și de trafic. Competiția nu este însă una facilă, necesitând creativitate, implicare, perseverență, timp. În două luni, concurenții scriu zeci de articole pe teme impuse (dar pe care au libertatea să le abordeze cu toată creativitatea de care se simt capabili), cu termene-limită, subiecte provocatoare și jurii adesea pretențioase.

RECOMANDAM:  Reviste pentru clienti

Pe lângă beneficiile materiale, participanții câștigă oportunitatea de a impresiona un juriu format din specialiști în marketing care caută noi idei de a-și promova ofertele. Astfel, participanții au prilejul de a ieși din mulțimea online, de a-și defini și perfecționa stilul de a scrie și de a-și scoate în evidență calitățile de comunicatori, identifică posibile colaborări și stabilesc conexiuni altminteri greu accesibile unui blogger încă aspirant la campanii plătite. Una din puținele acțiuni de marketing online din România în care bloggerii nu au nevoie de "relații" pentru a ajunge la potențiali parteneri; nu contează pe cine cunosc, ci ce cunosc, cât de creativi sunt și cum își exprimă ideile în fața specialiștilor de marketing care le citesc articolele.

SuperBlog 2011 în cifre:

  • 358 solicitări de înscriere, din care au fost acceptate 228 de bloguri;
  • 10 sponsori: ASUS, Toyota, real,- Hypermarket, Autonom Rent-a-Car, Oktal.ro, AMD, Edimax, Borealy Gifts, Aventuria.ro și NH Hoteles;
  • 10 parteneri media: TVR – Zon@IT, revistele Connect și Photo Magazine, RadioLynx.ro, 121.ro, PRwave, MediaLook și câștigători sau veterani ai edițiilor trecute SuperBlog: MoneyWatch.ro, Obisnuit.eu, LexaVerzes.ro;
  • Acoperire media de + 50.000 euro;
  • 2 luni (1 octombrie – 1 decembrie 2011);
  • 33 de probe;
  • 3048 de articole pe blogurile participante, pe temele SuperBlog 2011 + alte câteva zeci, după finalizarea competiției;
  • 71 de finaliști – mai mult decât dublu, comparativ cu cei 35 de laureați ai ediției din 2010;
  • premii în valoare de peste 15.000 USD (de la 50 USD pentru locul 50 în clasament până la 2500 USD – locul I).

Marele câștigător al SuperBlog 2011 este clujeanul Robin Molnar alias robintel.ro, care are la activ 3 ediții SuperBlog finalizate. În 2010, locul I a fost ocupat de Manuel Cheța (obisnuit.eu), din Brașov, în 2009 s-a clasat în fruntea podiumului Bogdan Mihalașcu (moneywatch.ro) din București, iar în 2008 a câștigat premiul suprem, în valoare de 10.000 $, cash, blogul colectiv ArenaIT.ro.

RECOMANDAM:  Studiu de caz VICE: Cum promovezi un audio tool de remixat produs de Burn Studios

Așadar, pentru a crea blogosfera pe care ne-o dorim, trebuie să investim în ea timp, atenție, bugete. Totodată, agențiile și companiile dispuse să investească în blogosferă se așteaptă ca și bloggerii să-și ia mai în serios rolul de comunicatori online și să se perfecționeze continuu, înainte de a (se) întreba retoric "Cum pot să câștig bani din blogging?".

Autor: Claudia Pătrașcu, Communication Manager al agenției de marketing & PR online SwissPlan.Biz, care a inițiat, în 2008, competiția de blogging creativ SuperBlog, în parteneriat cu PCNews.

Claudia Pătrașcu are 10 ani de experiență în comunicarea online, gestionând proiecte cu un conținut informațional tehnic, campanii de publicity și evenimente pentru industria de divertisment (filme, jocuri), acțiuni de promovare în rețelele social media, în română, engleză, franceză sau greacă. A planificat și coordonat implementarea campaniei de PR pentru lansarea în România a animației "TinkerBell", campanie care a câștigat, în 2009, premiul Disney "Best Franchise Launch".

f64.ro%20

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

##################################################### #####################################################