Find your $100k business idea in 10 days and get the first clients fast

Creativitate: succes sau moft in PR?

Cristina Georgescu
Managing Director
Creative Brand Communication

“Din blogul lui Seth Godin “The art of marketing is not finding more money to do more marketing. It’s figuring out how to tell a story that spreads with the resources you’ve got.” sau, in traducere: “Arta de a face marketing nu consta in a face rost de mai multi bani pentru a face si mai mult marketing. Arta marketingului este sa-ti dai seama cum ai putea sa spui o poveste care sa se raspandeasca, folosind resursele pe care le ai deja.”
Am putea extrapola la PR, pentru o remarca de genul: “Cheia succesului in PR nu este sa faci din ce in ce mai multe activitati de relatii publice, care consuma din ce in ce mai multi bani, ci sa gasesti metode de a stabili legaturi solide si de incredere cu publicul tau, utilizand resursele pe care le ai deja la dispozitie.”

Cele doua definitii/opinii se regasesc pe blog-ul PRwave si ne sunt semnalate de catre Corina Gonteanu. Poate ca, intr-adevar, in domeniul relatiilor publice este vital sa identifici acele metode care sa creeze liantul de durata intre public si produs.
Tind sa cred ca succesul in PR, ca si in celelalte domenii din aria comunicarii, nu are o reteta specifica, el este rezultatul asocierii unor instrumente potrivite, la momentul oportun.
Diversele campanii de comunicare puse in executie de catre o companie sau un brand au evident, ca punct de plecare o abordare aplicata atat filosofiei companiei, cat si mesajului si impactului care ar trebui sa fie atinse. Mesajul, impactul sau obiectivele de comunicare sunt elemente comune ale oricarei campanii de PR.

{viewonly=registered,special}In mod evident, abordarea este cea care reprezinta elementul diferentiator. Dar chiar si aici, exista o serie de intrebari, nelamuriri si chiar dileme. Care ar putea fi marja de originalitate a unei abordari? Cat de mult trebuie sa respecte abordarea filosofia, regulile companiei sau ale brandului?
Profesionalismul si experienta ar putea sa ne ofere raspunsurile, poate nu in totalitate. Aceste doua componente stau la baza oricarei activitati de PR, insa creativitatea este elementul care pune mecanismul in miscare. Succesul unei actiuni de PR este strans legat de capacitatea acesteia de a-si rezerva un loc in memoria publicului pentru o perioada indelungata de timp. Cum altfel putem atinge acest obiectiv, daca nu realizand campanii neconventionale care sa sparga tiparele? Pastrand imaginea brandului proaspata in mintea publicului, reusim sa ramanem competitivi pe o piata aflata in continua crestere.

Dar ce inseamna de fapt creativitatea in PR? O incercare de a defini creativitatea ar fi cu siguranta incompleta, pentru ca ea implica o multitudine de caracteristici si sensuri.

Creativitatea poate capata conotatii diferite, in functie de viziune si abordare, insa nu presupune doar o abordare strategica potrivita, existenta unei idei originale. Pasul cel mai important este dezvoltarea strategiei, implementarea ei intr-un mod inedit. Aceasta este etapa in care creativitatea isi spune practic cuvantul. O idee poate sa treaca neobservata, atata vreme cat nu este pusa in valoare in mod corespunzator.

In linii mari, creativitatea in PR poate insemna tot ceea ce iese din tiparele clasice ale comunicarii. O putem regasi in atmosfera informala creata in cadrul unei conferinte de presa, atmosfera care sa permita initierea unei conexiuni intre oamenii de presa si brandul (compania) client, in abordarea folosita la redactarea unui comunicat de presa, intr-un concept inedit de campanie de PR, ori in utilizarea unor canale de comunicare altele decat cele traditionale.

Creativitatea poate fi liantul intre o ideie originala si una eficienta. Uneori, exista situatii in care chiar nu poti iesi din tiparele clasic ale comunicarii, situatii in care creativitatea este ingradita de anumite rigurozitati care se impun. Oare nu este necesar, chiar si in aceste situatii, sa aducem acel strop de noutate diferentiator, care sa transforme evenimentul, dintr-unul obisnuit, intr-unul care sa ramana intiparit in memoria publicului pentru mult timp?
Aparitia unei stiri pe prima pagina reprezinta automat succesul unei actiuni de PR? Putem afirma fara drept de apel ca ea va conduce la cresterea vanzarilor?
Intr-o lume perfecta, am putea beneficia probabil de un „indice al creativitatii” care sa demonstreze clientilor cat de creativi suntem, cata nevoie au de noi…pana atunci, insa, nu ne ramane decat sa incercam tot mai mult sa iesim din tipare…

Despre Creative Brand Communication
Infiintata in anul 2005, CBC ofera servicii de consultanta in domeniul relatiilor publice, event management si corporate communication. Portofoliu:
Creative Brand Communication are in portofoliu companii si institutii precum Unilever South Central Europe, Microchip Technology Inc., Cromsteel Industries, OSRAM Romania, Veronesse, Expo Market Doraly, Fundatia pentru Alimentatie Sanatoasa, Institutul European de Brevetare, Primaria Municipiului Ploiesti. Printre clientii agentiei se numara si brandurile Dero, Knorr, Delikat, Cif şi Domestos. In prezent, agentia Creative Brand Communication este implicata in organizarea „CreditEXPO 2007”, primul targ de credite din Romania. {/viewonly} {mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *