Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Comisia actualizeaza lista UE a transportatorilor aerieni

care fac obiectul unei interdictii de exploatare

Comisia Europeană a adoptat astăzi cea de-a 17-a versiune actualizată a listei companiilor aeriene interzise în Uniunea Europeană. Unele companii aeriene – printre care patru companii aeriene din Indonezia ce transportă exclusiv mărfuri și un transportator aerian ucrainean – au fost scoase din listă deoarece problemele legate de siguranță au fost rezolvate în mod satisfăcător. În schimb, toți transportatorii aerieni certificați în Mozambic, precum și compania Air Madagascar, pentru două aeronave specifice, au primit interdicția de a efectua zboruri în UE din cauza unor deficiențe de siguranță serioase, care necesită acțiuni hotărâte. Toate deciziile au fost luate cu susținerea unanimă a Comitetului pentru Siguranță Aeriană, care este format din experți din statele membre.

Siim Kallas, vicepreședinte al Comisiei și responsabil cu sectorul transporturilor, a declarat: „Comisia este pregătită să conlucreze cu autoritățile țărilor care au probleme de siguranță, pentru a le ajuta să rezolve problemele cât mai rapid și mai eficient posibil. Între timp, siguranța este pe primul plan. Nu ne putem permite niciun compromis în acest domeniu. Când avem dovezi, în interiorul sau în afara Uniunii Europene, că unii transportatori aerieni nu își desfășoară activitatea în condiții de siguranță, trebuie să acționăm pentru a exclude orice riscuri la adresa acesteia.”

În urma opiniei unanime a Comitetului pentru Siguranță Aeriană, Comisia a adoptat astăzi cea de-a 17-a versiune actualizată a listei companiilor aeriene interzise în UE. Noua listă o înlocuiește pe cea stabilită în noiembrie 2010 și poate fi deja consultată pe pagina de internet[1] a Comisiei.

Comitetul pentru Siguranță Aeriană, care s-a reunit între 5 și 7 aprilie, a examinat de asemenea cazuri ale unor transportatori aerieni europeni. Comisia le cere autorităților dintr-o serie de state membre să-și îmbunătățească procedurile de supraveghere a acestor transportatori aerieni, pentru a se asigura că toate companiile aeriene stabilite în Europa își desfășoară activitatea în condiții de maximă siguranță.

Această versiune actualizată anulează interdicția privind operațiunile a patru companii aeriene indoneziene ce fac exclusiv transport de marfă: Cardig Air, Republic Express, Asia Link și Air Maleo. Decizia a fost luată ca urmare a măsurilor de executare consistente pe care autoritățile indoneziene le-au luat pentru a se asigura că operațiunile companiilor aeriene sunt sigure. Restricțiile privind compania aeriană ucraineană UMAir au fost de asemenea ridicate după ce s-au primit dovezi solide că performanțele acesteia s-au îmbunătățit.

Autoritățile din Angola, Cambodgia, Kazahstan și Kârgâzstan și-au intensificat eforturile de a aplica standardele internaționale de siguranță. Ținând cont de acest lucru, unele companii care nu mai sunt angajate în operațiuni comerciale de transport aerian au fost scoase de pe listă.

[1]//ec.europa.eu/transport/air-ban/list_ro.htm

Pentru a se asigura că operațiunile anumitor transportatori aerieni nu generează niciun fel de riscuri de siguranță, Comisia, cu susținerea unanimă a membrilor Comitetului pentru Siguranță Aeriană, a hotărât să impună restricții de exploatare în două cazuri. În primul rând, a impus o interdicție de exploatare pentru toți transportatorii aerieni certificați în Mozambic, luând în considerare deficiențele semnificative cu care se confruntă autoritățile aeronautice civile din această țară, constatate de Organizația Aviației Civile Internaționale (OACI) în cadrul auditului universal al supravegherii siguranței. Comisia a impus de asemenea restricții pentru două aeronave de tip Boeing 767 exploatate de Air Madagascar, având în vedere deficiențele persistente în materie de exploatare și supraveghere.

Comisia și membrii Comitetului pentru Siguranță Aeriană au recunoscut eforturile autorităților din aceste țări de a reforma sistemul de aviație civilă actual și de a îmbunătăți siguranța pentru a garanta că standardele de siguranță internaționale sunt aplicate efectiv. Comisia este pregătită să sprijine în mod activ aceste reforme, în cooperare cu OACI, statele membre UE și Agenția Europeană de Siguranță a Aviației.

Având în vedere că în Republica Democratică Congo au fost înființate noi companii aeriene, acestea au fost adăugate pe listă, deoarece toți transportatorii din acest stat fac obiectul unei restricții de exploatare, din cauza insuficientei capacități a autorităților competente de a-și îndeplini, în acest stadiu, responsabilitățile de supraveghere a siguranței.

În fine, după o lungă discuție, Comitetul pentru Siguranță Aeriană a recomandat cu insistență Comisiei să intensifice dialogul cu Federația Rusă pe tema siguranței aviației, pentru a se asigura că toate aeronavele care efectuează zboruri în UE respectă standardele internaționale.

Comisia este hotărâtă să sprijine, oricând este posibil, îmbunătățirea respectării standardelor internaționale de siguranță și, în acest sens, a împuternicit Agenția Europeană de Siguranță a Aviației să efectueze o serie de misiuni de asistență tehnică menite să sprijine autoritățile competente din mai multe state în eforturile lor de a îmbunătăți siguranța și de a rezolva orice probleme de siguranță.

Lista europeană actualizată include toți transportatorii certificați în 21 de state, adică un total de 269 de transportatori aerieni înmatriculați care fac obiectul unei interdicții totale de exploatare în Uniunea Europeană, respectiv: Afganistan, Angola, Benin, Republica Congo, Djibouti, Guineea Ecuatorială, Gabon (cu excepția a trei transportatori care efectuează zboruri cu anumite restricții și condiții), Indonezia (cu excepția a șase transportatori), Kazahstan (cu excepția unui transportator care efectuează zboruri cu anumite restricții și condiții), Republica Kârgâză, Liberia, Mauritania, Mozambic, Filipine, Sierra Leone, São Tomé și Principe, Sudan, Swaziland și Zambia.

Lista include și trei transportatori individuali: Blue Wing Airlines din Surinam, Meridian Airways din Ghana și Silverback Cargo Freighters din Rwanda.

În plus, lista include zece transportatori aerieni autorizați să efectueze zboruri în UE în anumite condiții și făcând obiectul unor restricții stricte: Air Astana din Kazakhstan, așa cum s-a menționat mai sus, Air Koryo din Republica Populară Democrată Coreeană, Airlift International din Ghana, Air Service Comores, Afrijet, Gabon Airlines și SN2AG din Gabon, Iran Air, TAAG Angolan Airlines și Air Madagascar, certificată în Madagascar.

Bucuresti, 19.04.2011

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.