Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Intră în vigoare noi norme privind publicitatea cu caracter politic

Intră în vigoare noi norme privind publicitatea cu caracter politic

Ieri, 9 aprilie, au intrat în vigoare noi norme europene care stabilesc standarde comune pe piața internă în ceea ce privește transparența și vizarea unui public-țintă în publicitatea politică.

Aceste norme le permit cetățenilor să identifice mesajele care încearcă să le influențeze opiniile și deciziile politice. Normele favorizează o dezbatere democratică deschisă și alegeri libere, corecte și stabile. De acum încolo, materialele publicitare politice trebuie să fie clar identificate ca atare și să indice cine le-a plătit, cu cât, de ce proces electoral sau legislativ sunt legate și dacă vizează un anumit public‑țintă. Va trebui instituit un mecanism de notificare pentru materialele publicitare problematice și toate materialele publicitare cu caracter politic din mediul online vor fi stocate într‑un registru de anunțuri publicitare online. De asemenea, regulamentul limitează utilizarea abuzivă a datelor cu caracter personal. Pentru a proteja procesele democratice europene împotriva ingerințelor străine, regulamentul interzice sponsorizarea materialelor publicitare din afara UE cu trei luni înainte de alegeri sau de referendum.

Intră în vigoare noi norme privind publicitatea cu caracter politic

Věra Jourová, vicepreședinta pentru valori și transparență, a declarat: „Noul regulament sporește transparența publicității politice și stabilește o protecție mai puternică împotriva ingerințelor și a manipulărilor străine. Alegătorilor le va fi mai ușor să identifice conținutul plătit, să știe cine l-a plătit și cum a fost țintită publicitatea”.

Didier Reynders, comisarul pentru justiție, a declarat: „Cetățenii bine informați și responsabilizați sunt atât fundamentul, cât și forța motrice a unei democrații prospere. Noile norme privind publicitatea politică îi vor ajuta pe cetățeni să navigheze în sfera politică și vor menține transparența alegerilor în Europa.”

Normele se vor aplica de acum înainte, inclusiv pentru alegerile parlamentare europene din 2024, materialelor publicitare ale jucătorilor de pe scena politică menite să influențeze alegerile și alte procese democratice. Regulamentul impune ca prestatorii de servicii să furnizeze publicitate politică în UE indiferent de statul membru în care își are sediul comanditarul. Această dispoziție recunoaște în special rolul deosebit jucat de partidele politice europene și de grupurile politice din Parlamentul European în desfășurarea campaniilor la nivel european. Restul regulamentului, inclusiv obligațiile în materie de transparență impuse prestatorilor de servicii, normele specifice de protecție a datelor și regimul de supraveghere, se va aplica de la 9 octombrie 2025. Comisia va coopera cu utilizatorii și cu furnizorii de publicitate politică, cu autoritățile de control și cu alți actori relevanți, pentru a promova respectarea normelor. Mai multe informații privind drepturile electorale sunt disponibile aici.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.