metalshow

Campania educationala “Diabetul nu doare”

Reţeaua Info-Sănătate, FADR, CMR şi şi Societatea de Neuropatie Diabetică, în parteneriat cu Boehringer Ingelheim, Abbott, Roche, Worwag Pharma au lansat campania educaţională “Diabetul nu doare”.

Reţeaua Info-Sănătate, Federaţia Asociaţiilor Diabeticilor din România şi Colegiul Medicilor din România, în parteneriat cu Boehringer Ingelheim România, Abbott, Roche Diabetes Care România, Worwag Pharma GmbH&Co.KG şi Societatea de Neuropatie Diabetică au lansat campania educaţională “Diabetul nu doare”.

„Pentru al treilea an desfăşurăm campania de informare asupra diabetului. În 2012, prin spot, afişe şi on-line mesajul campaniei a ajuns la peste 10.000.000 de persoane. Mulţumim partenerilor noştri pentru implicare”, declară psihoterapeut Gina Gheoca, Managing Partner Reţeaua Info-Sănătate.

Campania se va desfăşura pe o perioadă de 1 an. Spotul Tv al campaniei va rula în Reţeaua Tv Channel Info-Sănătate în peste 380 de clinici şi spitale din România, iar afişele vor fi expuse în peste 300 de locaţii, parteneri ai Reţelei Info-Sănătate. Totodată campania se va desfăşura şi on-line. Lunar, mesajul va ajunge la peste 1.500.000 de persoane.

“Boehringer Ingelheim România este alături de iniţiativele pacienţilor, apreciind campania educaţională Diabetul nu doare ca fiind esenţială şi necesară conştientizării şi sensibilizării asupra problemelor diabetului”, a declarat Jan Stefan Scheld, Director General Boehringer Ingelheim România.

„Prin implicarea în campania Diabetul nu Doare, Roche Diabetes Care România doreşte să atragă atenţia asupra numărului alarmant al persoanelor tinere diagnosticate cu diabet în ultimii ani, a riscurilor determinate de această afecţiune în cazul declanşării ei, dar şi a importanţei controlului medical periodic şi a testării glicemiei în prevenţia diabetului”, spune Andrei Foişor – Head of Diabetes Care al Roche România.

Campania educaţională “Diabetul nu doare” atrage atenţia asupra importanţei educaţiei, a informării cu privire la factorii de risc şi a metodelor de prevenţie a diabetului.

"Diabetul zaharat este marcat de multitudinea complicaţiilor sale. Rezultatele studiului realizat de CEGEDIM în România în anul 2012 vorbesc despre o prevalenţă medie a neuropatiei diabetice de 43% în rândul persoanelor cu diabet zaharat tip 1 şi tip 2. Cunoscând aceste date suntem datori să acţionăm imediat pentru a împiedica apariţia neuropatiei diabetice şi a piciorului diabetic. Mesajul nostru se doreşte a fi un strigăt de alarmă în rândul populaţiei deoarece de multe ori persoanele se prezintă la medic pentru simptomele neuropatiei diabetice (dureri, arsuri, furnicături, amorţeli ale picioarelor) şi află cu surpriză că au diabet zaharat şi neuropatie diabetică. Ceea ce se poate întâmpla mai departe dacă tratamentul diabetului zaharat şi al neuropatiei diabetice este neglijat, este uşor de anticipat: apar mici răni la nivelul picioarelor care se complică şi care ignorate conduc la amputaţii de deget sau picior. Neuropatia diabetică poate fi prevenită şi tratată, soluţia acestei probleme stă în mâinile pacientului, care fiind informat asupra bolii, acordă atenţie tuturor semnelor şi ţine legătura permanent cu medicul curant", a precizat Norina Gavan, Country Manager Worwag Pharma GmbH&Co.KG.

Conform datelor statistice în România valoarea incidenţei este de aproximativ 64.000 de cazuri noi pe an, iar incidenţa diabetului juvenil este estimată la 262 cazuri noi pe an.

“Domeniul medical este într-o continuă dinamică, iar medicii specialişti trebuie să fie mereu atenţi la noile standarde, reglementări, tehnologii şi medicamente înainte de a prescrie un tratament sau a recomanda un produs. În ceea ce priveşte automonitorizarea glucozei din sânge, ce reprezintă o parte integrată a tratamentului diabetului zaharat, există numeroase sisteme pe piaţa din România, iar diferenţierea dintre acestea se face în principal dupa tehologia folosită, ceea ce influenţează semnificativ acurateţea rezultatelor afişate. Un control atent al glicemiei este esenţial pentru prevenirea complicaţiilor pe termen lung favorizate de către diabetul zaharat”, a precizat Anca Ciobanu, Product & Quality Manager, Abbott Diabetes Care.

“Se estimează că diabetul zaharat afectează 4% din populaţia României. Studiile epidemiologice menţionează că o persoană din trei are ca şi complicaţie neuropatie diabetică periferică. Literatura de specialitate numeşte adesea neuropatia diabetică, complicaţia uitată a diabetului zaharat. Membri NeuroDiab – Societatea de Neuropatie Diabetică dorim ca persoanele cu diabet zaharat care sunt afectate de neuropatie diabetică să stie că suntem alături de ei în lupta cu această afecţiune. Credem că este important să construim legături între toţi membrii acestei comunităţi (pacient, familia acestuia, diabetolog, neurolog, medic de familie, chirurg, psiholog, educator, etc) astfel încât să ne putem ajuta între noi prin schimburi de experienţă şi informaţii”, a declarat Conf. Dr. Ioan Andrei Veresiu, Preşedinte Neurodiab – Societatea de Neuropatie Diabetică.

Spotul Tv al campaniei este disponibil: //www.info-sanatate.ro/video,42,80,campania-diabetul-nu-doare-2013.


Bucuresti, 16.01.2014
{mosloadposition user9}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *