Find your $100k business idea in 10 days and get the first clients fast

B1 TV, Antena 3 si Digi 24 sunt cele mai citate surse media in presa scrisa

B1 TV este cea mai citată sursă media în presa scrisă, potrivit mediaTRUST. Raportul este realizat pe baza a 1.164 de materiale referitoare la publicaţii tipărite, online, posturi radio şi TV, care au apărut în perioada 01 mai – 31 iulie 2015, în presa scrisă.

B1 TV conduce topul general al celor mai citate surse media cu 163 de mențiuni în presa scrisă. Locul doi este ocupat de Antena 3 cu 154 de mențiuni, urmat de Digi 24 cu 133 de mențiuni. În perioada 1 mai – 31 iulie, Hotnews.ro a înregistrat 89 de mențiuni în presa scrisă. Postul de televiziune România TV este în top cu 83 de mențiuni. PRO TV a înregistrat 69 de mențiuni în perioada analizată, Realitatea TV este în top cu 62 de mențiuni, iar Antena 1 cu 32 mențiuni. Ziarul Financiar ocupă locul 9 cu 30 mențiuni. Ziare.com a înregistrat 27 mențiuni, Evenimentul Zilei are 20 mențiuni, iar Kanal D a înregistrat 19 mențiuni. Paginademedia.ro are 18 mențiuni. Rtv.net ocupă aceeași poziție cu România Liberă cu câte 17 mențiuni fiecare. Dcnews.ro a înregistrat 16 mențiuni în presa scrisă, iar Realitatea.net 15 mențiuni, la egalitate cu TVR1. Forbes este în clasament cu 14 mențiuni, urmat de Cancan.ro cu 13 mențiuni și Jurnalul Național și Adevărul, care au înregistrat câte 12 mențiuni fiecare. Wowbiz.ro este în top cu 11 mențiuni, la egalitate cu Sport.ro și Libertatea.

Topul celor mai citate publicații print este condus de Ziarul Financiar cu 30 mențiuni, urmat de Evenimentul Zilei cu 20 mențiuni și România Liberă cu 17 mențiuni. Forbes este în topul celor mai citate publicații print cu 14 mențiuni, Adevărul și Jurnalul Național au înregistrat câte 12 mențiuni fiecare, iar Libertatea 11 mențiuni. Capital a înregistrat 5 mențiuni, iar Click 3 menținui.

La categoria celor mai citate posturi de televiziune, primul loc este ocupat de B1TV cu 163 de mențiuni în presa scrisă. Pe locul doi se află Antena 3 cu 154 de mențiuni, urmată de Digi 24 cu 133 de mențiuni. România TV este pe locul patru cu 83 mențiuni. PRO TV este în top cu 69 de mențiuni, Realitatea TV a înregistrat 62 de mențiuni, iar Antena 1 cu 32 mențiuni. Kanal D a înregistrat în perioada 1 mai – 31 iulie 2015, 19 mențiuni, TVR1 – 15 mențiuni, iar Sport.ro 10 mențiuni. TVR News este în clasament cu 7 mențiuni, TVR 2 – 6 mențiuni, Prima TV – 5 mențiuni.

RFI este cel mai citat post de radio în presa scrisă cu 7 mențiuni. Europa FM este pe locul doi cu 5 mențiuni, urmat de PRO FM, Radio ZU și România Actualități cu câte 2 mențiuni fiecare. Kiss FM și Magic FM au înregistrat câte o mențiune fiecare.

Hotnews.ro ocupă prima poziție în topul celor mai citate publicații online cu 89 mențiuni. Locul doi este ocupat de Ziare.com cu 27 de mențiuni. Paginademedia.ro ocupă locul 3 cu 18 mențiuni. Rtv.net a înregistrat în perioada analizată 17 mențiuni, iar Dcnews.ro 16 mențiuni. Realitatea.net este în top cu 15 mențiuni. Cancan.ro a înregistrat 13 mențiuni și este urmat de Wowbiz.ro cu 11 mențiuni. Zf.ro a înregistrat 9 mențiuni, Știrileprotv.ro și Evz.ro au avut câte 7 mențiuni fiecare. Gândul.info – 5 mențiuni, Reportervirtual.ro – 4 mențiuni. Wallstreet.ro Pressalert.ro, Sport.ro, Libertatea.ro au înregistrat fiecare câte 3 mențiuni.

În topul publicațiilor de business se află Ziarul Financiar cu 30 mențiuni. Forbes se află pe locul doi cu 14 mențiuni înregistrate, urmat de Zf.ro cu 9 mențiuni și Capital cu 5 mențiuni. Wallstreet.ro, Capital.ro, Business Magazin și Businessmagazin.ro sunt în clasament cu câte o mențiune fiecare.

Citările surselor media s-au făcut în materiale care au avut ca principale subiecte: politica interna, mass-media, economie, mondenităţi, sport, transport, etc. Printre cele mai importante subiecte dezbătute se numără: plecarea premierului Victor Ponta în Turcia și înlocuirea acestuia de către Gabriel Oprea; numirea noilor ambasadori ai României în SUA și Berlin; schimbările survenite în echipele posturilor de televiziune și în grila de programe a acestora; absorția fondurilor europene și introducerea noului cod fiscal.

Metodologie

Studiul “Cele mai citate produse media din Romania” oferă informaţii cu privire la numărul citărilor unor produse în media (print), fără a include şi agenţiile de presă. Cercetarea a fost realizată în perioada 1 mai – 31 iulie 2015.

Analiza include toate materialele din presa tipărită care au citat diferite media (publicaţii print, online, radio şi TV). Raportul include publicaţii care fac referire la articole, comentarii și declaraţii ce au apărut în diferite media, cu condiţia ca acestea să nu fie review-uri sau reprintări din alte media. Publicaţiile incluse în raport pot fi recunoscute după următoarele forme:

O declaraţie se află între ghilimele şi sursa este menţionată în fraze care arată astfel: “Joi, Libertatea a scris că …”/ “jurnaliştii de la Adevarul au notat că …”/ “Radio România Actualităţi informează despre …”/ “în interviul de la Antena 3 X a spus că …”/ “potrivit unui studiu condus de saptămânalul Capital …”

Principalul criteriu conform căruia un anumit material poate fi acceptat, constă în referirea directă asupra unui articol, a unei declaraţii sau a unui comentariu publicat în alt ziar (print sau online) sau la un post de radio/TV. Suma referirilor la anumite ziare sau posturi radio/TV nu include citările mutuale (ale publicaţiilor care fac parte din acelaşi trust):

Adevarul Holding, Biz Age, Cancan Media, Editura Evenimentul Zilei şi Capital, Media Sud Management, Editura Intact, Ringier Romania, M&C Strategy Development, Media Gamma Publishers, Mediafax Group, Intact Interactive, Intact Media Group, Antena TV Group, Antena 3, Ad Evolution, Hotnews.ro, Q2M, Internet Corp, Europe Development International, Grupul Media Camina, Radio XXI, Societatea Romana de Radiodifuziune, PRO TV, Lagardere, Realitatea Media, SBS Broadcasting Media, RCS&RDS, B1 TV Channel, Dogan Media International, Clas Media, Societatea Română de Televiziune.

Dacă o referire la acelaşi ziar, post radio/TV, portal a apărut de mai multe ori într-un material, dar în diferite contexte, multiplicitatea citării, nu cea a referirilor la alt mediu, s-a luat în considerare în analiza finală.

Raportul nu include materiale care:
– fac referire la profilul de business al unui mediu particular sau includ informaţii care reprezintă comentarii ale jurnaliştilor, fără ca acestea să fie corelate cu ceea ce este scris în articolele respective;
– se referă la presa străină;
– sunt numite referinţe proprii – un ziar/post face referire la propriile sale informaţii sau articole, sau la cele din publicaţii aparţinând aceluiaşi trust;
– au fost publicate într-un ziar al cărui conţinut cuprinde materiale republicate în alte ziare;
– citează publicaţii neactualizate (mai vechi de 3 ani), sau care se referă la media care nu mai există;
– se referă la informaţii de pe site-urile unor companii şi organizaţii;
– sunt repetiţii ale aceloraşi programe de la un anumit post TV sau radio;
– fac referire la filme difuzate de posturile de televiziune;
– sunt comentarii despre o fotografie sau o copertă
– sunt review-uri publicate în presă sau difuzate la TV sau radio.

Studiul nu include informaţii care provin de la agenţiile de presă: Mediafax, NewsIn şi Agerpres. Cuvintele cheie luate în considerare pentru această analiză sunt: 12 publicaţii tipărite (Adevărul, Biz, Business Magazin, Capital, Click, Curierul Naţional, Evenimentul Zilei, Forbes, Jurnalul Naţional, Libertatea, România Liberă, Ziarul Financiar), posturi TV (Antena 1, Antena 3, B1 TV, Kanal D, N24 Plus, Prima TV, PRO TV, Realitatea TV, TVR 1, TVR 2), radio-uri (Bucureşti FM, Europa FM, Kiss FM, Magic FM, PRO FM, Radio 21, Radio ZU, Realitatea FM, Radio România Actualităţi, RFI) şi site-uri (adevarul.ro, antena1.ro, businessmagazin.ro, cancan.ro, capital.ro, click.ro, curierulnational.ro, dailybusiness.ro, evz.ro, gandul.info, hotnews.ro, jurnalul.ro, libertatea.ro, moneymagazine.ro, paginademedia.ro, realitatea.net, romanialibera.ro, rtv.net, stirileprotv.ro, wall-street.ro, zf.ro, dcnews.ro, ziuanews.ro, ziare.com, repotervirtual.ro). Detalii privind monitorizarea presei scrise sunt disponibile pe www.mediatrust.ro.

Bucuresti, 03.09.2015

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *