Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Yvan Muller si Gabriele Tarquini castiga la Monza

Douã victorii aduc echipa SEAT mai aproape de Titlurile de Campioni Mondiali

Cele douã victorii obţinute de Yvan Muller şi Gabriele Tarquini ajutã echipa SEAT sã îşi atingã obiectivele cu privire la cele doua titluri puse în joc în Campionatul Mondial de Turisme. Totodată, poziţia a doua a revenit lui Tarquini în prima cursã şi lui Jordi Gené în cea de-a doua. Întalnirea care a avut loc la Monza s-a terminat în cel mai bun mod posibil, cu victoriile primilor doi piloţi din clasamentul general şi cu SEAT mãrindu-şi avantajul în clasamentul constructorilor. La începutul primului tur, piloţii de la SEAT au condus în formaţie, fãrã a putea însă sã se distanţeze de rivalii lor, în special de Larini (Chevrolet), Farfus şi Priaulx (BMW). Această bătălie s-a mentinut pe toatã durata cursei, şi atât Farfus în primul tur cât şi Larini în penultimul, au suferit avarii care i-au scos din cursă. Rydell a fost permanent pe locul trei, în timp ce Muller şi Tarquini au schimbat poziţiile între ei.

Jordi Gené a fost împins în afara pistei la prima curbã, însă s-a putut întoarce în cursã, şi, împreunã cu Tiago Monteiro a reuşit o recuperare spectaculoasã de poziţii. În final, Monteiro a ieşit pe locul cinci, dupã ce a întrecut maşinile Chevrolet ale lui Larini si Huff, în timp ce Gené a terminat în urma lor.

Penalizarea datã lui Rickard Rydell i-a permis lui Zanardi sã porneascã în a doua cursă din pole position, însă a fost depăşit mai întâi de Gené şi apoi de Tarquini.
În acest timp Yvan Muller se apropia de cea de-a patra poziţie. Cateva tururi cele douã autoturisme SEAT León TDI au fost urmărite îndeaproape de Chevrolet-ul lui Larini, în timp ce Muller se întrecea cu Menú.

La jumătatea cursei Tarquini l-a depăşit pe Gené şi cei doi colegi de echipă au rulat împreunã pânã la sfârşitul cursei, evitând atacurile lui Larini. Ceva mai în spate, Robert Huff şi Andy Priaulx, cei doi rivali principali în clasamentul general al piloţilor, au ieşit de pe pistã în ture succesive, din acest motiv aflându-se în afara listei de clasificare.

În ultimele tururi piloţii Chevrolet i-au atacat pe cei de la SEAT, dar Tarquini şi Gené au obţinut cea de-a doua victorie dublă a zilei pentru SEAT, iar Muller s-a clasat pe cea de-a patra poziţie, acumulând puncte importante. Tiago Monteiro a completat grandioasa zi pentru SEAT terminând pe locul şase, în timp ce Rydell a ajuns pe poziţia a noua.
 

Declaraţiile piloţilor SEAT Sport

Rickard Rydell: “Nu a fost un sfârşit de sãptãmânã prea bun pentru mine, deşi a fost foarte profitabil pentru echipã. După o calificare excelentã şi un prim tur foarte bun, nu pot înţelege din ce motive am fost sancţionat. Acest lucru m-a tras înapoi şi ca urmare nu am avut nicio şansă în cursa a doua.”

Jordi Gené: “Sfârşitul de sãptãmânã a fost bun pentru mine. Am fost foarte rapid la antrenamentele libere şi am avut rezultate foarte bune în turul de calificare. În primul tur am sacrificat un pic performanţa personalã pentru a obţine un rezultat bun pentru echipã. În cursa a doua am reuşit însă să obţin un rezultat extraordinar. În plus, am reuşit sã câştigãm foarte multe puncte pentru SEAT. Totul a fost perfect.”

Gabriele Tarquini: “A fost fantastic faptul cã am obţinut atâtea puncte şi douã victorii duble pentru SEAT. A fost un vis devenit realitate, pentru cã am ştiut cã aceastã cursã de la Monza ar fi putut fi favorabilã, dar nu în aşa mare măsură. Sfârşitul de sãptãmânã s-a dovedit a fi unul pur şi simplu perfect.”

Yvan Muller: “Cea mai importantã este munca depusã pentru marcă, aceasta fiind cu adevarat decisivã. De asemenea, sunt foarte fericit pentru cã rãmân în  fruntea clasamentului mondial obţinând o victorie şi un loc patru.”

Tiago Monteiro: “A  fost frustrant pentru cã eram în lupta pentru calificare  împreună cu colegii mei dar un japonez m-a dat afară de pe pistã. Rezultatele puteau sa fie mult mai bune, pentru cã puteam să obţin mai multe puncte şi o pozitie mai bunã, în special în cursa a doua, dar lucrurile sunt oricum foarte bune pentru noi.”

CLASAMENTUL

Prima Cursã

1. Y. Muller (SEAT León TDI)
2. G. Tarquini (SEAT León TDI) +0”277
3. A. Priaulx (BMW) + 1”710
4. T.Monteiro (SEAT León TDI) +3”699
5. N.Larini (Chevrolet) + 8”111
6. R.Huff (Chevrolet) + 8”206
7. J.Gené (SEAT León TDI) + 8”434
11. T.Coronel (SEAT León WTCC) + 14”396
13. P.Y.Corthals (SEAT León WTCC) + 21”114
DNF F. da Costa (SEAT León WTCC)

Cursa a doua

1.G.Tarquini (SEAT León TDI)
2. J.Gené (SEAT León TDI) + 0”316
3. N.Larini (Chevrolet) + 0”646
4. Y.Muller (SEAT León TDI) + 2”780
5. A.Menu (Cevrolet) + 3”056
6. T.Monteiro (SEAT León TDI) + 8”231
9. R.Rydell (SEAT León TDI) + +12”639
20. F. da Costa (SEAT León WTCC) + 43”753
DNF T.Coronel (SEAT León WTCC)
DNF P.Y.Corthals (SEAT León WTCC)

CLASAMENTUL GENERAL AL PILOŢILOR

1. Y.Muller, 95 p.
2. G.Tarquini, 86 p.
3. R.Huff, 64 p.
4. R.Rydell, 62 p.
5. A.Priaulx, 61 p.
6. J.Gené, 53 p.
12. T.Monteiro, 37 p.

 CLASAMENTUL CONSTRUCTORILOR

1. SEAT 277 p.
2. BMW, 223 p.
3. Chevrolet, 197 p.
4. Honda 46 p.

Urmatoarea cursã: Okayama (Japonia), 26 octombrie

Bucuresti, 07.10.2008

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.