Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Vitacom Electronics sărbătorește 25 de ani de activitate: de la sediul într-un apartament în Cluj-Napoca la parteneriate externe și extindere în România

Compania Vitacom Electronics, lider pe piața din România în distribuția de produse și accesorii electronice, a fost fondată în 1991. Anul acesta, pe 15 septembrie, sărbătorește primul sfert de secol.

Afacerea a pornit la aproape un an după ce România a adoptat capitalismul și piața liberă și totul a început într-un apartament. Investiţia inițială a fost de 100.000 de lei (echivalentul a 1.300 de dolari la acea vreme). Au urmat parteneriate cu alte companii și o extindere locală impresionantă. Acum, Vitacom Electronics are reprezentanțe fizice în Cluj-Napoca, Braşov, Bucureşti, Timişoara, Iaşi, Oradea, Bacău şi Arad.

„Libertatea pe care România și-a recâștigat-o în 1989 a fost deopotrivă fascinantă și fantastică. Anii ‘90 au reprezentat perioada în care am vrut să mă implic în această piață liberă, să văd ce înseamnă capitalismul și să construiesc o afacere de care să fiu mândru. Am decis să fie cu echipamente electronice, dat fiind meseria mea de bază – inginer electronist. Am pornit cu bani de la părinţi și am început importul de piese electronice, de schimb, din Polonia. Pe cât de intensă era lumea afacerilor atunci, pe atât de mari erau riscurile. Totodată, capitalul nostru era foarte mic și nu aveam acces la finanțări, astfel că țineam stocul destul de redus, vindeam cam tot ce aduceam într-o săptămână și plecam din nou după marfă. Dar încă două săptămâni așteptam încasările să ne putem reaproviziona cu stocuri noi. Acele vremuri n-au fost deloc simple, dar atunci am învățat multe lecții importante“, povestește Vasile Andrei Vita, fondatorul Vitacom Electronics.


Care este secretul unui business prosper

De la debutul din anii ‘90, Vitacom Electronics a ajuns în 2015 la venituri de opt milioane de euro. Acum, cele mai multe contracte pe care le are în derulare sunt cu revânzători de accesorii de electronice şi electrice, dar și cu cei din IT și foto, atât în piaţa traditională, cât şi cu marile lanţuri de magazine şi cu magazinele specializate. Parcursul până la aceste reușite nu a fost însă unul fără dificultăți, mai ales aproape de anii 2000.

În 1997, compania a fost aproape de faliment, când moneda națională a scăzut în trei zile cu 30%. Atunci, fostul proprietar al furnizorului principal a acordat Vitacom un credit comercial de 250.000 de mărci germane. În urma unei convorbiri telefonice, acesta a spus că le oferă banii românilor, dacă promit că orice se va întâmpla în România vor achita. Compania a trecut cu bine de acea perioadă și se regăsește acum într-o piață mai întărită, mai matură, cu deschidere europeană.

„Anii ‘90 au fost incredibili, atât în sens pozitiv, cât și negativ. Parcursul din acea perioadă ne face să apreciem cu atât mai mult performanțele din prezent. Suntem de 25 de ani pe piață și un lucru nu s-a schimbat, indiferent de conducerea țării sau de tratatele din care România a făcut parte: seriozitatea cu care închei contracte îți va aduce mult mai mult decât te-ai aștepta. Când am început, am închiriat un apartament în Cluj și una dintre camere era folosită ca spaţiu pentru depozitarea componentelor electronice. Am aplicat pentru viză pentru Germania și știam că e nevoie de o strategie de extindere, de parteneriate ferme. Acei ani, munca la Vitacom Electronics, m-au învățat că secretul unui business prosper este să mergi înainte, cu atenție maximă la noutăți și cu deschidere spre schimbare, spre adaptare la nevoile oamenilor“, afirmă Vasile Andrei Vita.

Înainte de aniversarea celor 25 de ani, Vitacom Electronics a mai primit o veste excelentă. A înregistrat în primul semestru o cifră de afaceri de 4,1 milioane de euro, cu 13,5% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. De asemenea, aceste venituri sunt în acord cu estimările companiei pentru 2016. Cifra de afaceri pentru 2016 este preconizată la 9,2 milioane de euro.

By Liliana K

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.