expoplast Sibiu 2019

Vine Criza, bine-mi pare!

Dan Olaru
Redactor-sef
Event Bazar

Criza este cel mai bun lucru care ni se putea intampla vreodata! O sa spuneti ca m-am tampit si ca intr-un fel am reusit sa-mi scot mainile din camasa de forta pentru a scrie acest articol. Din pacate sau nu sunt liber :)!

In ultimul numar al revistei pentru care scriu am publicat un material in care specialistii industriei de evenimente din Marea Britanie abordeaza subiectul crizei economice. Perspectivele sunt sumbre, multi oameni vor ramane fara afaceri si fara multi bani in acest domeniu.

Nu acum mult timp scriam despre amatorii care isi fac loc dand din coate in lumea evenimentelor. Este vorba despre aceiasi amatori, amatori de tepe le-as spune eu, care iau 500 euro/zi pentru un Mos Craciun fara barba si tanar, despre aceiasi amatori care considera balonasele un miracol al decorului.

Revenind la specialistii britanici, acestia vorbeau tocmai despre amatorii de mai sus, cum ca, in ceea ce priveste lumea evenimentelor si a comunicarii, ei vor fi victimele sigure ale acelor perspective sumbre. Vor ramane pe piata numai cei care stiu sa combine intr-un mod ideal creativitatea cu utilitatea si profitul financiar. Nu se vor mai arunca bani pe fereastra iar companiile nu vor mai da bani pe ochi frumosi sau pe nume, ci se vor uita serios la tot inainte de a scoate banii din buzunar.

Din punctul meu de vedere criza cu care se confrunta economia nu este decat o ocazie de a eficientiza totul.

Suna putin radical, insa de cand am inceput sa observ mai atent piata romanesca am observat ca sunt extrem de multi farsori care se dau experti in evenimente, experti in imagine si in comunicarea de orice fel. Mi-a fost dat sa vad cum manageri de Marketing tin predici asupra inutilitatii unei unitati in comunicarea de mesaje si de asemenea mi-a fost dat sa vad cum preturile o iau in aer in momentul in care clientul este recunoscut pentru faptul ca nu se uita la bani. Ei, minunata criza ne va curata de toate aceste capuse lasand in urma ei un sistem de lucru adaptat conditiilor grele, sistem care va cere chiar si noua, romanilor, o rigoare cu care nu suntem obisnuiti, o rigoare pe care ar fi bine sa stim sa o pastram si dupa ce situatia economica isi va recapata roseata din obraji.
Un alt lucru bun ar fi ca in sfarsit la televizor nu vom mai vedea cele mai tampite reclame facute vreodata in lume. Cel putin eu sper ca … un brand care va insista pe “seceta” aceasta sa ramana pe tv si nu va fugi catre print si publicitate online, se va uita de 20 de ori inainte de a da banii pe un produs care sa provoace greata publicului. Insa, nu am nicio garantie ca va fi asa, unii fiind fani inraiti ai stereotipurilor in comunicare ridicate la nivel de arta.

Ce se intampla in rest, cu oamenii care sunt pusi pe liber de catre marile companii, cu firmele care pleaca din Romania in Bulgaria nu este deloc un lucru bun. Intotdeauna exista si un revers al medaliei, partea urata, care afecteaza vietile oamenilor carora oricum nu le ajung banii primiti din salariu. Nu ma refer la cei care inca mai stau in coliba, pentru ca pe ei nu are cum sa-i afecteze oricum, ci ma refer la clasa de mijloc, consumatorul de Coca Cola sau Adria care va trebui sa treaca la apa de robinet. Tocmai de aceea, Coca Cola va trebui sa faca de 20 de ori mai multe eforturi in a-l tine pe acest consumator departe de robinet.

Daniel Alexandru Olaru – Manager de Proiecte pentru Agentia No Surprises, Redactor-sef Event Bazar, generator de idei si ambalator profesionist de mesaje pe care vrei sau nu sa le auzi. As putea sa va spun ca am facut una si alta, insa nu cred ca e relevant. Ca si organizator de evenimente traiesc fiecare zi din plin si alerg dupa idei pentru ca eu continui sa cred ca nu s-au epuizat cu toate. Se pare ca am un talent in a "cosmetiza" produse, proiecte, idei si orice fel de mesaj, fie el placut sau nu, iar seful meu spune ca ar putea cumpara orice de la mine si sper sa nu-i treaca! {mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *