Find your $100k business idea in 10 days and get the first clients fast

Viitorul este HERE: mobilitatea viitorului incepe cu harti digitale in timp real

Hărţi inteligente în timp real, servicii bazate pe localizare şi condus complet automat: viitorul mobilităţii stă într-un univers digitalizat – unul care poate fi realizat prin produsele şi serviciile HERE. Hărţile de primă clasă şi o nouă înţelegere a serviciilor bazate pe localizare reprezintă fundamentul prin care HERE îşi continuă creşterea de succes – ca o companie deschisă, independentă şi creatoare de valoare. Aceasta va fi în beneficiul sutelor de clienţi HERE din numeroase industrii.

În calitate de noi acţionari ai HERE, AUDI AG, BMW Group şi Daimler AG vor oferi o susţinere puternică pentru această dezvoltare. Cei trei constructori premium au finalizat cu succes achiziţia HERE, afacerea de hărţi şi localizare a Nokia, la data de 4 decembrie 2015, după ce au primit aprobări din partea tuturor autorităţilor competente. Noii acţionari şi structurile de conducere sunt concepute pentru a asigura independenţa HERE şi pentru a permite continuarea fără probleme a activităţii de zi cu zi.

Platforma de localizare a HERE va livra hărţi de înaltă rezoluţie, în combinaţie cu informaţii de localizare în timp real, furnizând clienţilor o reprezentare digitală detaliată a lumii reale în timp real. Aceasta se obţine prin tehnologia avansată de cartografiere a HERE în combinaţie cu nenumărate surse de date precum automobilele, telefoanele mobile, domeniul transporturilor şi al logisticii, precum şi elementele de infrastructură.

În prezent, HERE îşi alimentează zilnic hărţile cu date de la peste 80.000 de surse şi miliarde de puncte-sondă – în acelaşi timp, compania este implicată activ în conectarea a milioane de automobile şi senzorii de bord ai acestora care generează informaţii despre mediul înconjurător al automobilelor. Pe măsură ce se adaugă mai multe date la platforma HERE, hărţile, produsele şi serviciile vor deveni mai bune. Aceasta aduce un beneficiu uriaş pentru toţi clienţii, ceea ce va duce la un confort sporit în timpul călătoriilor, la drumuri mai sigure pentru toată lumea, mai puţine aglomerări şi zone urbane mai curate.

Fiind asigurată ca o companie independentă şi deschisă, HERE creează noi opţiuni de accelerare a acestui efort, clienţii oferind companiei cantităţi uriaşe de date anonime. In acest context, cele peste două milioane de automobile conectate de la AUDI AG, BMW Group şi Daimler AG, care în prezent sunt capabile să colecteze date avansate bazate pe localizare de înaltă calitate, oferă un potenţial enorm pentru accelerarea dezvoltării platformei de localizare HERE. Pentru a permite ca HERE să-şi mărească platforma de localizare, să îmbunătăţească produsele şi să genereze noi servicii pentru toţi clienţii, cele trei companii, împreună cu HERE, au evaluat beneficiul furnizării către HERE a datelor de la senzorii flotelor lor. Toţi clienţii – industria auto, companii, consumatori – sunt invitaţi să se alăture şi să beneficieze, un astfel de pas ar face HERE şi mai atractivă pentru clienţi şi investitorii suplimentari.

HERE joacă deja un rol important în dezvoltarea condusului autonom, pentru că nici un constructor auto nu poate dezvolta cu succes acest domeniu viitor al mobilităţii fără hărţi actualizate, de mare precizie. Generarea acestor hărţi este exact domeniul în care HERE este lider. Patru din cinci automobile noi vândute în Europa şi America de Nord cu navigaţie inclusă au hărţi digitale de primă clasă de la HERE. În viitor, hărţile vor oferi automobilelor abilitatea să anticipeze pericolele rutiere, să pregătească şi să adapteze strategiile de condus într-un mod care creşte încrederea conducătorului.

"Nimeni nu înţelege potenţialul hărţilor digitale mai bine decât echipa HERE, cu cei 6.500 de angajaţi la nivel mondial. Prin urmare, acţionarii vor oferi libertate HERE pentru accelerarea strategiei de creştere", a spus Prof. Rupert Stadler, preşedinte al Consiliului de Administraţie al AUDI AG. "De-a lungul ultimilor 30 de ani, HERE a redefinit continuu hărţile. Aşteptările noastre sunt că vor continua să fie lideri ai industriei în următoarea sa fază inovatoare, astfel că va crea valoare suplimentară."

"Combinaţia între această tehnologie avansată a hărţilor şi datele de la automobile, dispozitive şi infrastructură va oferi HERE şi clienţilor săi un avantaj clar în dezvoltarea serviciilor viitoare de mobilitate", a comentat Klaus Fröhlich, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG, responsabil pentru dezvoltare. "Cu cât mai mulţi parteneri şi clienţi se vor alătura acestui model, cu atât va fi HERE mai capabilă să furnizeze hărţi mai bune şi mai actualizate şi o reprezentare digitală precisă, în timp real, a universului nostru de mobilitate."

"Clienţii din industria auto sunt cei mai interesaţi de condusul automat. Dar HERE este mai mult decât un lider de piaţă al hărţilor digitale", a explicat Prof. Dr. Thomas Weber, membru al Consiliului de Administraţie al Daimler AG, responsabil pentru cercetarea concernului şi dezvoltarea automobilelor Mercedes-Benz. "Cu nivelul său ridicat de inovaţie şi angajaţii excepţionali, compania are potenţialul de a deveni principalul furnizor de tehnologie pentru servicii de localizare în timp real în universul digitalizat al mobilităţii."

Pentru a reuşi aşa ceva, HERE se va baza pe punctele sale forte din prezent şi va adăuga noi capacităţi. HERE intenţionează să-şi consolideze poziţia de lider al pieţei în rândul clienţilor auto şi să-şi extindă afacerile pentru consumatori şi companii – prin creştere organică, dar şi prin parteneriate strategice şi achiziţii. Obiectivul HERE este de a crea una din cele mai importante platforme de localizare din lume, care va combina datele cu privire la toate formele de mobilitate şi interfeţele dintre viaţa cotidiană şi lumea hărţilor digitale.

Această strategie pe termen lung este asigurată printr-o nouă structură de conducere, protejată printr-un consiliu de conducere care va consta din reprezentanţi ai noilor proprietari şi figuri independente, recunoscute în industrie. AUDI AG, BMW Group şi Daimler AG nu vor dobândi control comun al HERE şi există o separare clară între rolurile lor de clienţi, furnizori şi investitori. În plus, HERE va rămâne deschisă tuturor clienţilor şi va fi deschisă altor investitori ceea ce ar crea o structură şi mai largă a acţionariatului. Toate acestea asigură că angajamentul neechivoc al HERE faţă de deschidere şi independenţă este ferm garantat. După încheierea cu succes a acestei investiţii, cei trei constructori premium şi-au exprimat mulţumirile speciale faţă de Celsius Capital, condusă de Carlos Bhola, pentru modul în care i-a susţinut de la început şi pentru finalizarea cu succes a acestei investiţii.

Declaraţii orientate spre viitor:

Acest document conţine declaraţii orientate spre viitor care reflectă opiniile noastre actuale cu privire la evenimentele viitoare. Cuvintele "anticipează", "asumă", "cred", "estimează", "aşteaptă", "intenţionează", "poate", "ar putea", "planifică", "plănuieşte", "ar trebui" şi expresiile similare sunt utilizate pentru a identifica declaraţiile orientate spre viitor. Aceste declaraţii sunt supuse la numeroase riscuri şi incertitudini, inclusiv o dezvoltare nefavorabilă a condiţiilor economice globale, în special un declin al cererii în cele mai importante pieţe ale noastre; o înrăutăţire a crizei datoriilor suverane şi o creştere a incertitudinii în zona euro; o creştere a tensiunii politice în Europa de Est; o deteriorare a posibilităţilor noastre de refinanţare pe pieţele de credit şi financiare; evenimentele de forţă majoră, inclusiv dezastrele naturale, actele de terorism, tulburările politice, accidentele industriale şi efectele acestora asupra activităţilor noastre de vânzări, achiziţii, producţie sau servicii financiare; modificări ale ratelor de schimb valutar; o schimbare în preferinţele de consum spre automobile mai mici, cu marjă redusă; o posibilă lipsă de acceptare a produselor sau serviciilor noastre, ceea ce limitează capacităţile noastre de a atinge preţurile dorite şi de a utiliza în mod adecvat capacităţile de producţie; creşteri de preţ pentru combustibil sau materii prime; întrerupere a producţiei din cauza lipsei de materiale, greve ale angajaţilor sau insolvenţe ale furnizorilor; o scădere a preţului de revânzare a automobilelor second-hand; implementare eficientă a măsurilor de reducere a costurilor şi de optimizare a eficienţei; perspective de afaceri pentru companiile în care deţinem o cotă semnificativă de participaţie; implementarea cu succes a cooperărilor strategice şi a joint-ventures; schimbări legislative, ale regulilor şi politicilor guvernamentale, în special cele cu privire la emisiile automobilelor, economia de combustibil şi siguranţa; rezoluţia investigaţiilor guvernamentale în desfăşurare şi încheierea procedurilor legale în desfăşurare sau viitoare ameninţări; şi alte riscuri şi incertitudini, unele dintre acestea fiind descrise sub titlul "Raport de Riscuri şi Oportunităţi" în actualul Raport Anual. Dacă unele dintre aceste riscuri şi incertitudini se materializează sau dacă ipotezele care stau la baza oricăreia dintre declaraţiile noastre orientate spre viitor se dovedesc a fi incorecte, rezultatele reale pot fi semnificativ diferite de cele pe care le-am exprimat sau care implică astfel de declaraţii. Nu intenţionăm şi nu ne asumăm nici o obligaţie de a actualiza aceste declaraţii orientate spre viitor din moment ce ele sunt bazate exclusiv pe situaţia de la data publicării.

Prin mărcile sale Audi, Ducati şi Lamobrghini, Audi Group este unul dintre cei mai de succes constructori de automobile şi motociclete din segmentul premium. Compania este prezentă în peste 100 de pieţe din lumea întreagă şi produce în 16 locaţii din 12 ţări. În cea de-a doua jumătate a anului 2016, Audi va începe producţia modelului Q5 la San José Chiapa (Mexic). Subsidiare deţinute integral de AUDI AG sunt quattro GmbH (Neckarsulm), Automobili Lamborghini S.p.A. (Sant’Agata Bolognese, Italia) şi Ducati Motor Holding S.p.A. (Bologna, Italia).

În 2014, ultimul an fiscal integral, Audi Group a livrat clienţilor aproximativ 1,74 milioane de automobile ale mărcii Audi, 2.530 de maşini sport ale mărcii Lamborghini şi aproximativ 45.000 de motociclete ale mărcii Ducati. AUDI AG a obţinut venituri totale de 53,8 miliarde de euro şi un profit operaţional de 5,15 miliarde de euro în 2014.

În prezent, compania are aproximativ 80.000 de angajaţi la nivel mondial, dintre care circa 58.000 în Germania. Audi se concentrează pe produse şi tehnologii sustenabile noi pentru viitorul mobilităţii.

Datorită celor trei mărci ale sale – BMW, MINI şi Rolls-Royce -, BMW Group este liderul mondial al constructorilor premium de automobile şi motociclete şi oferă servicii financiare şi de mobilitate premium. În calitate de companie ce operează la nivel global, BMW Group dispune de 30 de facilităţi de producţie şi asamblare în 14 ţări şi are o reţea de vânzări în peste 140 de ţări.

În 2014, BMW Group a vândut, la nivel mondial, aproximativ 2,118 milioane de automobile şi 123.000 motociclete. Profitul brut pentru anul fiscal 2014 a fost de aproximativ 8,71 miliarde de euro, iar veniturile au fost de 80,40 miliarde de euro. La 31 decembrie 2014, BMW Group dispunea de o forţă de muncă de 116.324 de angajaţi.

Dintotdeauna, succesul BMW Group s-a bazat pe gândirea pe termen lung şi pe acţiunea responsabilă. Astfel, compania a pus bazele unei dezvoltări durabile în plan ecologic şi social prin lanţul de valori, responsabilitatea vastă a produselor şi un angajament clar pentru conservarea resurselor ca parte integrantă a strategiei sale. De asemenea, va forma – în mod activ – revoluția digitală a industriei auto.

Daimler AG este una dintre cele mai de succes companii auto din lume. Prin diviziile sale Mercedes-Benz Cars, Daimler Trucks, Mercedes-Benz Vans, Daimler Buses şi Daimler Financial Services, the Daimler Group este unul dintre cei mai mari producători de automobile premium şi cel mai important constructor de automobile comerciale din lume. Daimler Financial Services oferă servicii de finanţare, leasing, management de flote, asigurări, investiţii financiare, carduri de credit şi mobilitate inovatoare.

Fondatorii companiei, Gottlieb Daimler şi Carl Benz, au făcut istorie cu inventarea automobilului în anul 1886. Ca pionier al ingineriei auto, Daimler continuă şi în prezent să modeleze viitorul mobilităţii: concernul este orientat spre tehnologii inovatoare şi ecologice, precum şi spre automobile sigure şi superioare care atrag şi fascinează. Daimler investeşte constant în dezvoltarea sistemelor de propulsie alternativă, obiectivul pe termen lung fiind condusul fără emisii: de la automobile hibrid până la automobile cu propulsie electrică prin acumulatori sau pile de combustie. Mai mult, compania urmează un drum constant spre condus fără accidente şi conectivitate inteligentă până la condus autonom. Acesta este doar un exemplu al modului în care Daimler acceptă, de bună voie, provocarea îndeplinirii responsabilităţilor sale faţă de societate şi mediu.

Daimler îşi comercializează automobilele şi serviciile în aproape toate ţările lumii şi are facilităţi de producţie în Europa, America de Nord şi de Sud, Asia şi Africa. Actualul portofoliu de mărci include, pe lângă cel mai valoros brand auto premium din lume – Mercedes-Benz -, şi Mercedes-AMG şi Mercedes-Maybach, mărcile smart, Freightliner, Western Star, BharatBenz, FUSO, Setra şi Thomas Built Buses, dar şi brandurile Daimler Financial Services: Mercedes-Benz Bank, Mercedes-Benz Financial, Daimler Truck Financial, moovel şi car2go. Compania este listată la bursele de valori de la Frankfurt şi Stuttgart (simbol bursier DAI). În 2014, concernul a vândut peste 2,5 milioane de vehicule şi a avut o forţă de muncă de 279.972 de angajaţi; veniturile au totalizat 129,9 miliarde de euro, iar EBIT a ajuns la 10,8 miliarde de euro.

Berlin / Bucuresti, 07.12.2015

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *