Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

The Cookie Challenge – bune practici in publicitatea online targetata comportamental

Peste 50 de reprezentanti ai industriei de publicitate online locale au participat astazi la The Cookie Chalenge: Bune practici si reglementari privind publicitatea online targetata comportamental (Online Behavioural Advertising). Evenimentul a fost organizat de IAB Romania si sustinut de UAPR.

Scopul prinicipal al evenimentului a vizat cresterea notorietatii privind legislatia in vigoare, dar si avantajele folosirii publicitatii online targetate comportamental.  Au tinut prezentari Dominic Lyle (Director General EACA), Ionel Naftanaila ( OBA Project Manager IAB Europe), Alin Popescu (Managing Director AvocatNet) si Marius Sutu (Project Manager Behavia).

Dominic Lyle a discutat despre noul model de auto-reglementare si cele mai bune modalitati de actiune in OBA, Ionut Naftanaila s-a concentrat pe planul general, implementare si instrumente de implementare a legii. Marius Sutu a vorbit despre planificarea unei campanii OBA (crearea unui brief,audienta, site-uri web, beneficii penru clienti), iar Alin Popescu a punctat cateva review-uri ale legilor, oferind sfaturi si studii de caz.

“Demersurile de auto-reglementare incepute si sustinute de IAB Europe si alte asociatii Europene au nevoie de sustinere si la nivel local. Trebuie sa intelegem, ca industrie, ca este de datoria noastra sa ne informam in legatura cu initiativele legislative si sa oferim la randul nostru informatii legate de piata locala. De aceea am organizat si vom organiza in continuare evenimente in care ne propunem sa ajutam industria sa constientizeze importanta actiunilor de autoreglementare si efectele unei legislatii care ar putea fi adoptate fara existenta autoreglementarii. The Cookie Challenge a fost primul eveniment de acest gen, dar mai avem in plan intalniri, mese rotunde si dezbateri cu autoritatile, asociatii si cu jucatorii din industria de publicitate online in ansamblu:, a declarat Ioana Anescu, Director Executiv IAB Romania.

Cadrul de reglementare OBA Framework este un document cadru elaborat la nivelul industriei de publicitate online din Europa prin colaborarea si efortul comun a mai multor asociati din domeniu. Documentul prezinta o serie de bune practici din domeniu si stabileste anumite principii pentru a creste transparenta si optiunile utilizatorilor web din cadrul UE / SEE, principii care sunt obligatorii petru companii si asociatii.

Asociatiile care au colaborat la prezentul cadru sustin promovarea acestuia in intreaga piata de publicitate. Principiile incluse in acest document vizeaza aplicarea de standarde accesibile pentru colectarea de date online si pentru a facilita furnizarea de publicitate pe baza preferintelor sau intereselor utilizatorilor web.

“Vrem sa demonstram ca industria se poate auto-reglementa. Industria de online a devenit puternica si poate sa actioneze ca un bloc. In acest moment framework-ul este sustinut de 110 companii care activeaza si in online”, a afirmat Ionel Naftanaila, OBA Project Manager IAB Europe.

Potrivit acestuia, legislatia in vigoare se adreseaza operatorilor de site-uri web, organizatiilor de publicitate, agentiilor si companiilor care aduna informatii totale sau substantiale din URL-uri (third parties), din tarile Uniunii Europene, Norvegia, Islanda, Liechtenstein si Elvetia.

“Principalele obligatii constau in explicarea catre utilizator a ceea ce se intampla exact acest tip de publicitate. De asemenea, trebuie sa ii dam acestuia posibilitatea sa aleaga daca vrea sau nu publicitate targetata comportamental”, a mai explicat Ionel Naftanaila.

Principalele prevederi ale actualului framework sunt:
· Nu se vor crea segmente comportamentale pentru copii
· Datele precum orientarea sexuala, apartanenta politica, etc necesita consimtamantului clar al consumatorului
· Advertiserii si agentiile se comporta ca publisheri sau third party

De asemenea, companiile care urmaresc intregul acces al utilizatorului (ex. Toolbar) sau companiile care sunt si se comporta ca ISP trebuie sa isi informeze utilizatorul si sa obtina acordul acestuia a priori explicit.

“Targetarea comportamentala are rezultate mai bune decat publicitatea side-by-side. De asemenea, se obtine un brand attitude mai bun, un reach mai mare (pentru ca sunt culese pepite nuggets din fiecare site, fiind culeasa doar audienta) si un waste mai mic”, a declarat Marius Sutu, Project Manager Behavia, utilizator al furnizorului de profile nugg.ad.

Penru aplicarea mai usoara a OBA Framework, EDDA a lansat un website pan-european disponibil acum si in limba romana (//youronlinechoices.com/ro). Portalul ofera informatii complete legate de publicitatea targetata comportamental, cookie-ri si ofera utilizatorilor optiuni multiple de management al preferintelor privind publicitatea targetata comportamental.

Vorbitori:

Dominic Lyle – Director General EACA
Dominic Lyle este director general EACA (European Association of Communications Agencies), care reprezinta interesele agentiilor de comunicare din Europa. Ocupa acesta

functie din mai 2002 si are in spate o vechime de 25 in industria de comunicare. Dominic este in mod regulat vorbitor la evenimentele industriei cum ar fi National Advertising Festivals, sau International Awards, incluzand Golden Rose din Montreux, Golden Drum si Rainbow Marble. EACA organizeza anual Euro Effies Awards premiind eficienta in publicitate.

Ionel Naftanaila – OBA Project Manager la IAB Europe
Ionel are o vasta experienta manageriala si tehnica privind publicitatea targetata comportamental si in domeniul ad serving-ului, alaturi de un fundal academic – predand management in IT si project management la Academia de Studii Economice, Bucuresti si in cadrul programului MBA Romano- Canadian. Detine o diploma de doctorat, terminand studiile la HEC Montreal, Canada si la Academia de Studii Economice Bucuresti.
Prezentarea sa se va axa pe programul de autoreglementare OBA, si, alaturi de descrierea generala a documentului va sublinia beneficiile programului, obligatiile semnatarilor, exemple si bunele practici din cele mai importante piete europene, precum si actiuni concrete din industriile locale legate de implementarea sistemului.
Email: training@iabeurope.eu

Alin Popescu – Managing Director AvocatNet
Alin este avocat specializat in drept informatic. A inceput consultanta dedicata companiilor cu prezenta in internet in urma cu 8 ani, timp in care a lucrat cu majoritatea jucatorilor importanti din piata romaneasca de internet. Este implicat activ in industria de internet din Romania si detine calitatea de Managing Partner al LegalNET SRL, compania care administreaza cea mai mare retea juridica online din Romania, intre care si portalul Avocatnet.ro. In cadrul seminarului “The Cookie Challenge” va vorbi despre legislatia romaneasca si cum se adreseaza ea publicitatii online targetate comportamental. Linked In //www.linkedin.com/in/alinpopescu

Marius Sutu – Project Manager Behavia (in cadrul ARBO Interactive)
Marius Sutu este orientat pe dezvoltarea de strategii de comunicare eficienta cu clientul, bazata pe aspecte comportamentale, atat online cat si offline. In domeniul acest lucru este sinonim cu targetarea comportamentala predictiva.Filosofia lui este ca orice resurse, umane sau tehnologice, care imbunatatesc comunicarea cu clientul sunt binevenite! Mai multe despre Marius puteti afla via Linked In: //www.linkedin.com/pub/marius-sutu/4/41/8b2.

Bucuresti, 20.03.2012

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.