Find your $100k business idea in 10 days and get the first clients fast

Targul Taranului Roman isi face manual de utilizare

Târgul Ţăranul Român nu este doar o piaţă obişnuită, ci o „piaţă de mici producători” care respectă reguli stricte, bazate pe experienţa de peste 30 de ani din Marea Britanie, completată cu studii privind comportamentul consumatorilor şi producătorilor români şi legislaţia românească. Acest „manual” este în plin proces de realizare şi se va aplica în cadrul unui proiect pilot, ce va începe în martie 2008 în Piaţa Amzei, acolo unde acum se desfăşoară (ca un aperitiv) Târgul Ţăranului Român. Grupul de Iniţiativă Radu Anton Roman, în parteneriat cu Primăria Sectorului 1 şi Muzeul Ţăranului Român, derulează acest proiect de recuperare a tradiţiilor şi valorizare a produselor tradiţionale, ce se va finaliza printr-un set complet de reguli de participare a producătorilor, igienă, proporţie a tipurilor de produse, modalităţi de expunere şi etichetare, norme de trasabilitate a alimentelor etc.

„Sunt încântată că am ocazia să aduc în România experienţa mea de organizator de astfel de pieţe. Eu însămi sunt un mic producător şi îmi dau seama cât de important este pentru colegii mei români să aibă ocazia să se mândrească cu tradiţiile lor culinare, reuşind, în acelaşi timp, să transforme această activitate într-o sursă de venit. Nu vom aplica regulile noastre fără discernământ, ci vom urmări reacţia publicului şi le vom adapta la comportamentul românilor. În orice caz, eu sunt sigură de succes, pentru că aveţi aici nişte mâncăruri excelente, cu o savoare pe care, de exemplu, nu o găseşti prea uşor în Anglia…” a declarat Kathryn Potts, expert britanic în cadrul proiectului, coordonatorul pieţelor de mici producători din zona North Northumberland – Marea Britanie.

Experţii britanici care în această perioadă desfăşoară cursurile pentru producători, fac cercetarea de piaţă şi lucrează la setul de reguli se vor afla sâmbătă şi duminică în Piaţa Amzei, la Târgul Ţăranului Român.

Piaţa de mici producători este un nou tip de piaţă, în care consumatorii au ocazia să se întâlnească direct cu producătorii, nu cu intermediari. Ei au siguranţa că produsul e proaspăt, că nu-l pot găsi în altă parte, pot afla modul de preparare şi povestea produsului. Acest tip de piaţă poate deveni o alternativă la comerţul de tip „supermarket”, în care produsele nu au personalitate. Acest concept va fi experimentat în Piaţa Amzei în fiecare sâmbătă şi duminică din luna decembrie, până la Crăciun, la Târgul Ţăranului Român.

Iniţiativa beneficiază de expertiza şi sprijinul Autorităţii Naţionale Sanitar Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA), Fundaţiei ADEPT, Asociaţiei Prietenii Muzeului Ţăranului Român, Reprezentanţei Comisiei Europene în România, Federaţiei Patronale Române din Industria Alimentară – Romalimenta, DC Communication, programului Transylvania Authentica promovat de The Prince’s Charities Foundation şi Asociaţiei Culturală Macondo.

Târgul Ţăranului Român este posibil datorită sprijinului oferit de sponsorii OTP Bank Romania, Orange şi Fundaţia Familia Raţiu.

Bucuresti, 13.12.2007

{mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *