Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Starcom lanseaza primul infografic de anul acesta din seria HumanGraphExperience,

Starcom MediaVest

cu tema „Major 2014 Trends”

Starcom continuă seria de infografice HumanGraphExperience, iar prima ediţie a acestui an surprinde trendurile care vor avea un impact în 2014. Sunt identificate trendurile locale și globale care ne influențează, precum și cele din piața media.

Trenduri locale

În ceea ce privește familiile, se va menține trendul descrescător al natalității, întrucât numărul cuplurilor care plănuiesc să aibă un copil în 2014 este la jumătate față de numărul celor care au avut un copil în 2013. În schimb, vor avea loc mai multe căsătorii decât divorțuri.

De 3 ori mai mulți români își vor schimba localitatea de rezidență în 2014, cel mai probabil continuând migrarea vizibilă în ultimii ani din urban în rural, ca urmare a extinderii zonelor metropolitane în satele din jur și a costurilor mai ridicate de întreținere în orașe vs. Sate.

Rata de înscriere în învățământul preșcolar va fi mai scăzută, ținând cont că în 2011 rata natalității a atins cel mai mic nivel (9.2%). Rata de înscriere în învățământul universitar va crește datorită creșterii ratei de promovabilitate la examenul de Bacalaureat în 2013 față de 2012.

Mai mulți oameni vor intra în câmpul muncii decât cei care se vor pensiona. Domeniul de activitate cu cea mai mare creștere se preconizează a fi IT-ul.

Procentul celor care nu doresc să mai contracteze un credit bancar crește de la an la an.

Trenduri globale aplicate la nivel local

Mobilul devine un device de amplificare a realității înconjurătoare, odată cu creșterea ratei de penetrare a smart phones și odată cu diversificarea comportamentului de consum.

Sărbătorirea și susținerea elementelor de cultură națională au început să ia amploare și în România. De exemplu, decretarea zilei de 24 iunie drept Ziua IEI, pe baza unei inițiative pornite pe Facebook în 2013.

Macro media trends

Consumul complementar de media pe mai multe ecrane se accentuează odată cu creșterea penetrării online: cei care au redus consumul de TV compensează prin consumul online cu o frecvență crescută. Deoarece rata penetrării online în mediul rural are o creștere accelerată, în curând acest trend se va aplica și consumatorilor TV de la sate.

Social media se transformă într-un mass media channel: 73% din utilizatorii de internet din România au deja un cont pe Facebook și toate celelalte canale de social media (bloguri, forumuri) sunt pe un trend ascendent în ultimii doi ani.

Publicațiile se citesc din ce în ce mai mult atât în forma scrisă, cât și în cea online, părerea experților fiind dezbătută și preluată de către utilizatorii social media.

Comunicarea TV se mută din expunerea simplă a spoturilor publicitare pe TV în expunerea brandurilor în conținutul emisiunilor TV: sponsorizările TV au avut o creștere cu 20% în 2013 față de 2012.

„Trendurile identificate pentru anul 2014 sunt utile in definitivarea campaniilor de comunicare, întrucât pot influența comportamentul de consum al diverselor grupuri țintă. Primul infografic din seria HumanGraphExperience de anul acesta surprinde cele mai importante modificări structurale la nivel local, tendințe globale cu impact vizibil în România și tendințe referitoare la consumul de media.” declară Rodica Mihalache, Head of Consumer & Business Insights Starcom.

Starcom MediaVest Group a lansat în februarie seria HumanGraphExperience cu intenția de a oferi informații constante și relevante despre dinamica relației dintre consumatori și branduri și impactul pe care evoluția acesteia o are asupra comportamentului brandurilor pe piață. Compania Starcom a valorizat întotdeauna insightul puternic de consumator, de aceea monitorizează în mod constant comportamentul emergent al diferitelor grupuri de consumatori pentru a putea planifica comunicarea brandului în cel mai important spațiu – mintea consumatorului.

Seria de infografice este o inițiativă pe termen lung și reprezintă o parte din rezultatele de analiză ale departamentului de Consumer Understanding din cadrul agenției.

Bucuresti, 05.02.2014
{mosloadposition user9}
By Alina E. Popescu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.