Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Sondaj Autovit.ro: 1 din 3 români ar investi peste 10.000 euro într-un autoturism rulat

Românii preferă mașinile la mâna a doua atunci cand își propun să investească într-un autoturism, după cum arată un sondaj de opinie realizat de Autovit.ro, cea mai mare platformă profesională online dedicată vânzării mașinilor noi și second hand, pe un eșantion format din peste 500 de respondenți.

Astfel, 52% dintre participanții la sondaj au cumpărat deja o mașina second hand în ultimii cinci ani, procent ce coincide cu cel al persoanelor care ar investi într-un autoturism la mâna a doua în următorii trei ani.

“Observăm în continuare afinitatea românilor pentru mașinile la mâna a doua reînmatriculate sau din import. Chiar dacă piața auto a cunoscut un declin după criza economică, 2016 se anunță un an promițător cu cele mai multe tranzacții din 2009 încoace. Românii vor reîncepe să investească în mașini, chiar dacă de cele mai multe ori aceștia vor alege autoturisme la mâna a doua.” spune Cristian Cojocaru, Sales Manager Autovit.ro.


Conform datelor analizate, 36% dintre cei intervievați au un buget cuprins între 5.000 și 10.000 euro pentru o mașină la mâna a doua, în timp ce 34% spun că ar plăti peste 10.000 euro pentru un autoturism deja rulat. Doar 4% dintre respondenți au declarat că ar investi într-o mașina mai ieftină de 2.000 euro, iar 25% ar cheltui între 2.000 și 5.000 pentru un autoturism rulat.

Cele mai importante elemente analizate de români atunci când aleg mașinile second hand sunt anul de fabricație, numărul de kilometri și puterea motorului. Caracteristici precum numărul de locuri, țara de proveniență sau capacitatea portbagajului nu sunt la fel de importante și nu influențează decizia finală de cumpărare.

Sondajul a fost realizat de către echipa Autovit.ro în cadrul Salonului Auto Moto ce s-a desfășurat în perioada 20-24 aprilie 2016 în Piața Constituției din București. La cercetare a participat un eșantion de 500 de persoane prezente la eveniment, interesate de domeniul auto și de ofertele existente în piață în momentul de față. În principal, respondenții au fost bărbați cu vârsta cuprinsă între 20 și 50 ani.

Autovit.ro, care este cea mai mare platformă profesională online dedicată vânzării mașinilor noi și second hand, este o oglindă care reflectă realitatea din piața auto de peste 16 ani. Astfel, toți posesorii de mașini,  fie ei persoane fizice sau dealeri autorizați pot posta anunțuri de vânzare, iar cumpărătorii pot alege din cea mai variată ofertă specializată de pe piață atât de pe varianta web a site-ului Autovit.ro, cât și din aplicațiile mobile disponibile pe iOS, Android și Windows. Iar pentru a ajuta cumpărătorii să ia cele mai bune decizii de cumpărare, Autovit.ro are o secțiune special pe blog aici: blog.autovit.ro/cumpara-in-siguranta/ despre criteriile care trebuie urmărite atunci când cineva cumpără o mașină second hand astfel încât să evite problemele ulterioare.

By Liliana K

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.