free download 78 travel guides written by experts

Škoda Fabia S2000 la Raliul Sibiului 2010

O maşină de primă mână, un pilot de top, un capriciu al raliurilor – aşa poate fi rezumată prima participare a Škoda Fabia S2000 într-un raliu din România. Bolidul pilotat de Adrian Răspopa, triplu Campion Naţional la Grupa A, a avut o evoluţie spectaculoasă la raliul Sibiului: a ieşit “în decor”, a revenit spectaculos, s-a confruntat cu probleme tehnice şi cu praful din atmosferă. Pe scurt, Raliul Sibiului 2010 a oferit momente de neuitat.

Adi Răspopa a început raliul în forţă şi a mers “cu gazul la maxim”, încercând să-şi ţină promisiunea făcută fanilor şi partenerilor săi, care au făcut posibilă participarea la Raliul Sibiului cu Škoda Fabia S2000. Ín prima zi, pilotul Adi Răspopa a intrat foarte tare pe o “săritoare”, iar în următorul viraj de stânga a alunecat în şanţ, rămânând suspendat “pe burtă”, ceea ce l-a costat şase minute din timpul cursei – lupta părea că se va sfârşi înainte de a începe cu adevărat. A revenit spectaculos pe Gâtul Berbecului, dar timpul lăsat de oficiali între maşinile ce luau startul s-a dovedit dezavantajos: Adi Răspopa a reuşit să ajungă din urmă pilotul ce luase startul înaintea lui, dar faptul că nu l-a putut depăşi, l-a întârziat cu 35 de secunde. Pilotul Fabiei S2000 a terminat proba specială pe locul al patrulea, la 12,8 secunde de prima poziţie.

“Am evoluat în forţă şi după acest incident, iar la timpul intermediar de pe Santă eram din nou pe prima poziţie. Apoi însă, din cauza traseului extrem de “bolovănos” şi a ritmului de parcurgere foarte alert, am făcut pană. S-a spart janta, discul de frână, iar amortizorul s-a fisurat. Am terminat proba în ritm de avarie, urmând ca în service să remediem problemele survenite. Pe etapă a continuat seria problemelor, iar şurubul care ţine braţul în versou s-a rupt, roţile s-au deschis şi nu am mai putut pleca de pe loc, fiind nevoiţi să abandonăm. Vroiam să demonstrăm că avem potenţial, că ne simţim foarte bine cu maşina şi că o evoluţie completă cu această maşină ne poate aduce primul podium la grupa N. Sperăm să realizam acest lucru la Raliul Iaşului, iar în 2011 să avem un sezon complet cu Škoda Fabia S2000 şi să ne atingem obiectivul”, a declarat Adrian Răspopa.

A doua jumătate a sezonului 2010 pare o copie fidelă a începutului acestui sezon. Deşi s-a confruntat cu probleme tehnice şi abandonuri, Adi Răspopa va lupta până în ultimul minut de probă specială, această luptă fiind şi un antrenament special pentru sezonul 2011. Raliul Sibiului a demonstrat încă o dată că un pilot de top are nevoie, pe lângă talent şi muncă, şi de un echilibru mental foarte puternic.

“Cu toate dificultăţile întâmpinate la Raliul Sibiului, recunoscut ca cea mai dură etapă din CNR, Škoda Fabia S2000 a avut o evoluţie spectaculoasă. Adi Răspopa a demonstrat din nou potenţialul pe care îl are, mergând la maxim, plătind însă tributul acestui raliu necruţător. Am văzut că maşina poate concura de la egal la egal cu celălalte maşini din campionatul nostru, aşa cum se întâmplă şi în campionatele externe. Parteneriatul cu Adi a fost unul foarte bun, el fiind un luptător pe care o ieşire în decor sau probleme tehnice nu l-au speriat. Sperăm să putem lucra şi pe viitor împreună, iar cu o pregătire mai minuţioasă şi mai multe antrenamente pe această maşină să ne clasăm pe podium”, a declarat Vlad Rusu, Brand Manager Škoda România.

“Vreau să mulţumesc din suflet fanilor sportului cu motor care se aflau pe probe la Raliul Sibiului şi care m-au ajutat să repun maşina pe traseu când am ieşit “în decor”, lui Bogdan Năstase care mi-a sărit în ajutor şi mi-a dat maşina lui pentru a doua zi de antrenament şi, nu în ultimul rând, partenerilor mei: Importatorul Škoda România din cadrul Porsche România, Shell Helix, G4S, Omniasig şi Rombet”, a mai adaugat Adrian Răspopa.

Bucuresti, 21.07.2010

{mosloadposition user9}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *