free download 78 travel guides written by experts

Site-urile de comert electronic pica in medie de 49 de ori intr-o luna

În luna octombrie, magazinele online au pierdut în medie 6 comenzi la fiecare 1.000 din cauza momentelor de indisponibilitate, potrivit unui studiu realizat de trafic.ro prin serviciul Alerte împreună cu 2Parale. Studiul analizează performanţele de uptime pentru 77 dintre site-urile românești de comerț electronic prezente în rețeaua 2Parale.

Uptime-ul mediu pentru cele 77 de magazine online a fost calculat la 99,39%.

Fiecare dintre site-urile monitorizate a înregistrat întreruperi de cel puțin un minut. În medie, un site a picat de 49 de ori în decursul lunii octombrie, înregistrând un downtime total de 273 de minute. Practic, fiecare site a fost indisponibil în medie, în luna analizată, mai mult de 4 ore și jumătate.

Durata medie a unei căderi a fost de 10 minute (cea mai mică sub un minut, iar cea mai mare de 1.620 de minute).

Dintre site-urile analizate, cel mai bun uptime l-au înregistrat www.orange.ro (uptime 100%), www.magone.ro (uptime 100%), www.pczone.ro (uptime 100%), www.la-moda.ro (uptime 100%), respectiv www.napati.ro (uptime 100%).

În minutul 11:05 au fost cele mai multe probleme

Din datele analizate rezultă că minutul în care au picat cele mai multe site-uri a fost 11:05, perioadă ce marchează de obicei un vârf pentru shopping-ul online. La nivel de oră, recordul de downtime s-a înregistrat la ora 5 am, urmată de orele 6 am şi 11 am, intervale în care traficul crește de obicei. Efectele negative ale downtime-ului vânzărilor sunt amplificate de faptul că cele mai multe vânzări din luna octombrie au avut loc în intervalul orar 10.00-15.00. Românii cumpără online și seara, după ce ajung acasă, o altă perioada de vârf pentru cumpărăturile online fiind intervalul 19.00-21.00.

Ofertele de reduceri colective se cumpără dimineața, IT&C după-amiaza

Obiceiurile de cumpărare online ale românilor diferă în funcție de categoria produselor achiziționate. Articolele IT&C se achiziționează mai puțin dimineața și mai mult după-amiaza și seara. Orele 15.00 și 19.00 reprezintă vârfurile de vânzări pentru produsele IT&C.

Când vine vorba de Fashion, românii preferă să plaseze comenzi dimineața, cu precădere în intervalul orar 09.00-11.00, iar mai apoi seara, în perioada 19.00-21.00.

Tot dimineața este și perioada predilectă pentru achiziția ofertelor site-urilor de Reduceri colective, mai exact în intervalul orar 09.00-11.00, când iau contact cu noile propuneri ale acestor site-uri. Seara, după ora 20.00, începe a doua perioadă de vârf pentru ofertele site-urilor de reduceri colective.

Numărul de comenzi este afectat de performanţele magazinelor online

„Dacă în acest studiu a fost vorba doar de downtime, problemele de performanță care pot să apară la magazinele de comerț electronic şi pe care noi le monitorizăm prin serviciul Alerte.trafic.ro sunt de mai multe feluri. De exemplu, un utilizator intră pe site, dar, dacă site-ul se încarcă greu, de cele mai multe ori renunţă. La fel se întâmplă şi dacă dă click pe un link şi vede o eroare. Şi în acest caz, experienţa de navigare este puternic afectată şi e posibil ca vizitatorul să părăsească site-ul şi să se orienteze către un site concurent. Mai mult, în timp, problemele de performanţă ale magazinelor afectează şi imaginea acestora” spune Bogdan Aron, Marketing Manager la trafic.ro.

40% reducere la abonamentul Alerte pentru clienţii înscrişi în reţeaua 2Parale

Pentru a veni în sprijinul site-urilor care doresc să-şi îmbunătăţească performanțele, serviciul Alerte şi 2Parale au încheiat un parteneriat. Astfel, clienţii 2Parale vor primi gratuit în fiecare lună un raport privind uptime-ul magazinului online.

În plus, toţi clienţii 2Parale beneficiază de o reducere de 40% dacă aleg să-şi monitorizeze site-ul prin abonamentul Business, varianta cu cele mai multe avantaje din portofoliul Alerte. Abonamentul Business oferă 30 de monitorizări, 100 de alerte prin SMS, un număr nelimitat de alerte prin e-mail precum şi asistenta live. Alertele prin SMS şi e-mail îi ajută pe proprietarii de site-uri să descopere şi să remedieze în timp util problemele de performanţă pentru ca vizitatorii să aibă o experienţă de navigare foarte bună.

Bucuresti, 15.11.2011

{mosloadposition user9}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *