Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Sistemul educational informatizat

Siveco

avangarda reformei profunde

Recent, s-au desfăşurat la Cluj şi Iaşi seminarii având ca temă "Sistemul educaţional informatizat – avangarda reformei profunde"

Cele două  evenimente au beneficiat de prezenţa domnului Mihail Hărdău, Ministrul Educaţiei şi Cercetării, a autorităţilor locale din cele două judeţe, a reprezentanţilor inspectoratelor şcolare judeţene,  a unor directori de instituţii de învăţământ, precum şi a presei locale.

În cadrul celor două seminarii, reprezentanţii SIVECO România au prezentat pe scurt rezultatele obţinute până în acest moment în implementarea SEI la nivelul întregii ţări, cei prezenţi având posibilitatea de a se convinge de avantajele lecţiilor interactive AeL asupra procesului de predare-învăţare printr-o demostraţie susţinută de Radu Jugureanu, responsabil de proiect materiale educaţionale în cadrul SIVECO Romania.

Cei prezenţi au participat la lecţii deschise susţinute în laboratorul SEI de către elevii Colegiului Energetic din Cluj, respectiv de elevii Colegiului Naţional Costache Negruzzi din Iaşi.

Cu aceste ocazii, renunţând la postura oficială, Ministrul Educaţiei s-a aşezat în bancă, devenind pentru câteva minute un elev nerăbdător să descopere din tainele noului sistem educaţional.

În cadrul dezbaterilor au fost relevate câteva aspecte importante de eficientizare a procesului de predare cu ajutorul mijloacelor informatice. Astfel s-a semnalat faptul că, din cauza dotărilor precare din şcoli, laboratoarele SEI sunt utilizate uneori ca laboratoare de informatică şi nu pentru scopul propus sau că mai sunt încă profesori care manifestă reticenţă faţă de utilizarea noilor metode didactice. O alta problemă semnalată  a fost numărul mic de formatori la nivelul fiecărui judeţ, ceea ce conduce la un ritm de instruire a profesorilor mult mai lent decât ritmul de echipare a şcolilor cu laboratoare informatizate.

Aceste situaţii constituie excepţii si nu regula – aspect convingător susţinut de profesori precum ieşenii Ema Cerchez şi sau Marinel Şerban, care realizează soft educaţional şi care insuflă  această pasiune şi elevilor lor. Alexandru Veruzi, unul din cei trei elevi creatori de soft invitaţi la dezbaterea din Iasi, a exprimat cât se poate de clar punctul de vedere potrivit căruia impulsionarea punerii în practică la un nivel mai avansat a acestui program al MEC va veni din partea elevilor, fiindcă "elevii îi vor obliga pe profesori să folosească noile tehnologii didactice".

Apreciind modul deschis de  discutare a problemelor de către profesori şi directorii de şcoli, Ministrul Educaţiei şi Cercetării a recomandat o colaborare mai strânsă între profesori şi elevi. Mihail Hărdău a cerut profesorilor să folosească la capacitatea maximă această investiţie importantă realizată de Guvern. De asemenea, a promis că, până în 2008, toate şcolile generale vor fi dotate cu laboratoare de informatică utilate cu softuri educaţionale.

Pe 25 mai va avea loc la Timişoara  cea de-a treia dezbatere pe această temă.

Bucuresti, 17.05.2006

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.