Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

S-a incheiat Congresul National al Studentilor la Comunicare 2013

PRIME România a organizat, între 18 si 20 aprilie, ediția aniversară a Congresului Național al Studenților la Comunicare, cu tema „Brand Experience”, în sala Mircea Eliade de la Biblioteca Națională a României.

Prima conferinţă, „Introducere în Brand Experience”, a debutat printr-o serie de experimente conduse de Marian Costache (Managing Partner, MVcom), menite să le activeze participanţilor cele cinci simţuri. Marian a precizat că „Viaţa este o cãlãtorie fabuloasã pe care o simþim prin experienþe, dar senzaţiile olfactive nu sunt îndeajuns exploatate de branduri deşi sunt o metodă ieftină de a răspunde consumatorilor în stări diferite. Răzvan Mătăşel (Managing Partner, Arsenoaiei&Mătășel) a declarat că ”brand experience este un concept ce reuneşte totalitatea conexiunilor făcute de consumator în legătură cu brandul şi conduce comunicarea într-o etapă în care brandurile sunt forţate să comunice cu publicurile ţintă”. Adrian Păculea (Division Director, Mercury 360) a arătat cum Apple a reuşit să fie un brand îndrăgit de milioane de consumatori prin transmiterea unei poveşti care să ofere valori identice utilizând canale diferite.

În cadrul studiului de caz ABSOLUT VODKA, Nicoleta Dumitraşcu (Brand Manager White Spirits, Pernod Ricard România) a prezentat campania ABSOLUT BLANK, desfãşuratã atât în online cât şi în offline, precum şi evenimentul Blackyard weekend, douã experienþe de brand reuşite, care au adus ABSOLUT VODKA lider de piaþã.

În cea de-a doua conferință, speakerii invitaţi au discutat despre tacticile şi strategiile de brand experience din mediul offline. Despre conceptul de Brand Theater, construit pentru a oferi o experienşă unică şi nu pentru a vinde produsul, ne-a vorbit Andrei Lăscuţ (Brand Manager Grolsch, SabMiller), „Brand Theater este o dramatizare a emoţiilor resimţite de brand”, a precizat Andrei. Mihaela Bourceanu (Account Director, G2 România) a precizat că o campanie de brand experience în mediul offline este cu atât mai reuşită cu cât este mai suprinzătoare, dezavantajul fiind acela că atinge un public restrâns în comparaţie cu experienţa oferită de mediul online. Anton Gherca (Senior Strategic Planner, Atelier Sapte) a vorbit despre personalitatea bradurilor în offline şi despre costurile unei campanii de brand experience, subliniind ideea că un buget redus nu este suficient pentru a crea o experienţă memorabilă.

Andrei Lăscuţ (Brand Manager Grolsch, SabMiller) a exemplificat în cadrul studiului de caz Grolsch, conceptul de Brand World pornind de la definirea acestuia prin totalitatea experienþelor amintite de consumator în urma interacþiunii cu brandul. Andrei a povestit şi despre experimentul Experience Hotel care a surprins relaþia dintre timp şi creativitate.

În cadrul conferinţei „Tactici și strategii de brand experience în mediul online”, Ionuţ Andrei (Head of Digital, Propaganda) ne-a vorbit despre importanţa cunoaşterii brandului şi a ceea ce vrea să comunice, drept pilonul de bază în crearea unei experienţe memorabile. De asemenea, Andrei a declarat că în mediul online experienţa devine personală întrucât atinge fiecare individ în parte. Anca Preduş (Brand Communication Manager iLeo) a caracterizat mediul online drept un alibi potrivit pentru brand experience de nişă şi a accentuat ideea că o experienţă de brand de calitate este o sinergie perfectă între mediile online şi offline. Dragos Muşat (Digital Director, Propaganda) a prezentat şi exemplificat cele opt legi fundamentale în crearea unei experienţe de brand memorabile în online, printre care simplitatea, inovaţia, cunoaşterea audienţei şi plasarea în context.

Conferinţa a fost urmată de studiul de caz PEGAS, în cadrul căruia Alexandru Manda (Sales Manager and Fonder, PEGAS.) a vorbit despre crearea aplicaţiei Turul României cu Ursus şi Pegas şi despre împletirea mediilor offine şi online în crearea unei experienţe memorabile PEGAS.

În cadrul ultimei conferinţe, “Concluzii și previziuni în brand experience”, Ioana Mucenic (Visionary Managing Partner, pastel) a vorbit despre evoluţia conceptului de brand experience în România, de la evenimentele sportive organizate pentru copii acum caţiva ani, până în prezent când este recunoscută pe deplin necesitatea creării unei experienţe de brand memorabile. Ioana este de părere că brand experience va evolua prin valorificarea oamenilor drept cel mai important mediu de comunicare. Roxana Memetea (Managing Partner, DDB România) a pus accent pe lărgirea orizonturilor creativităţii în contextul în care tot ceea ce gandim este posibil datorită dezvoltării aplicaţiilor mobile. Dan Petre ( Board Member, IAA Romanian Chapter; Conf. Univ.dr. SNSPA; Managing Partner, D&D Research) a definit experienţa de brand prin managementul relaţiei dintre consumator şi brand şi a abordat loialitatea drept un indicator de bază al acestui concept. Concluzionând, Dan a precizat că succesul comunicării integrate asigură reuşita unei campanii de brand experience. Conferinţa a fost urmată de studiul de caz pastel, susţinut de Ioana Mucenic (Visionary Managing Partner, pastel). Ioana a vorbit despre campania ”Condimentul portocaliu” care a facut parte din rebranding-ul Unilever Food Solutions. Scopul campaniei a fost să îi motiveze pe angajații companiei pentru ca aceștia să se asocieze cu numele UFS.

Ziua s-a încheiat cu petrecerea aniversară CNSC, care a avut loc în Fire Club începând cu ora 21:00.

Cea de-a treia zi a Congresului, a fost dedicată unei sesiuni de workshop-uri desfăşurate simultan începand cu ora 12:00. Pentru a pune în aplicare cunoştinţele dobândite în zilele precedente, participanţii au avut şansa de a lucra la conceperea unor campanii de brand experience în cadrul workshopurilor susţinute de Dacia, Grolsch, ABSOLUT VODKA, Coca-Cola, Danone, pastel, Headvertising și Interactions.

CNSC a fost susþinut de partenerii: Dacia, Coca-Cola Hellenic, Mondelez International, Danone, Grolsch, Bitdefender, Comunicare.ro, Tashi, Cumpãna, Nescafe, Tipro, Agromec Vişina, Carturesti, Galaxy Design şi de partenerii media: IQads Kadett, PR România, StartUB, Metropotam, Studenþie.ro, PRwave, COMUNICATE DE PRESÃ, WebCultura, Buzz!Camp, TV City, Student din Provincie, Gen90, BestJobs, Şcoala ADC*RO, Ambition!, Dor de ducã, Bucharest Guide, IAA Young Professionals, StudLife, 7 seri, Iqool, Academiclink, Witmo.ro, Vinsieu.ro, Onlinestudent.ro, Studentiq.ro, AbcAntreprenori, Studentabil.ro, Calendar evenimente, UN Youth România.

Bucuresti, 24.04.2013
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.