Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Romanii – pe locul al doilea din Europa la interactiunea cu brandurile pe retelele sociale

Conform studiului Mediascope* realizat de IAB Europe, românii se află pe locul al doilea din Europa în privința manifestării pe platformele de socializare. 75% dintre români și-au exprimat nemulțumirile în legatură cu produsele unei companii direct pe canalele sociale deținute de acestea, în timp ce 63% dintre români și-au postat comentariile și nemulțumirile pe paginile sociale personale.

Consumatorii români se implică activ în generarea de reacții în mediul online în jurul companiilor și al brandurilor, prin ratinguri, review-uri, grupuri de susținere sau boicot. 63% dintre românii cu vârste cuprinse între 16 și 44 de ani s-au folosit de rețelele sociale pentru a-și comunica nemulțumirea legată de branduri către prieteni sau rude. România este depășită doar de către Turcia (72%) în această privință.
Relația cu brandul în mediul online include și manifestarea vocii critice a consumatorilor direct pe paginile sociale ale companiilor. 75% dintre români au utilizat rețelele sociale pentru a-și adresa plângerile în acest mod. În topul țărilor care și-au exprimat nemulțumirile pe paginile sociale deținute de branduri, România este devansată de Turcia (78%) și urmată de Finlanda (63%).

Conform studiului Mediascope, prezența online a brandurilor și a companiilor influențează vizibil comportamentul consumatorilor europeni: 47% dintre aceștia sunt dispuși să afle mai multe despre produsele care beneficiază de publicitate în mediul virtual, 46% accesează site-urile oficiale ale brandurilor favorite, iar 30% mărturisesc că sunt înclinați să cumpere produsele unui brand pe care îl urmăresc pe rețelele de socializare.

“Prezența companiilor pe rețelele sociale se dovedește extrem de importantă atât pentru creșterea reputației și a influenței acestora, cât și pentru implicarea directă a publicului în activitatea lor. Brandurile nu mai pot ignora importanța mediului online în ceea ce privește impactul general pe care îl au asupra consumatorilor”, a comentat Ioana Anescu, Director executiv IAB România.

Internetul rămâne predominant un instrument prin care europenii preferă să țină legătura cu prietenii și rudele. 63% dintre utilizatorii de Internet folosesc mediul online în acest scop. Emailul este cel mai utilizat canal de comunicare online (95%), fiind îndeaproape urmat de rețelele sociale (90%) și mesageria instant (73%). 49% dintre europeni accesează rețelele de socializare cu o frecvență zilnică.

Bucuresti, 12.11.2012

{mosloadposition user9}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.