free download 78 travel guides written by experts

Rogalski Damachin Public Relations semneaza prima campanie de testare nationala

pentru depistarea precoce a fibrilatiei atriala

Rogalski Damaschin Public Relations semnează prima campanie de testare națională pentru despistarea precoce a fibrilației atriale, cea mai răspândită tulburare de ritm cardiac din România. Campania “Parcurile Inimilor Fericite” este o inițiativă de informare și educare cu privire la fibrilația atrială, o afecțiune care afectează 200.000 de români. Tulburarea este al doilea factor de risc pentru accidentul vascular cerebral, o afecțiune de cele mai multe ori fatală. 65.000 de români suferă anual un accident vascular cerebral.

În luna octombrie, rând pe rând, Parcul Central din Cluj-Napoca, Parcul Rozelor din Timișoara și Parcul Cișmigiu din Capitală s-au transformat în “Parcurile Inimilor Fericite”, acolo unde cei interesați au beneficiat din partea medicilor cardiologi de evaluări gratuite ale riscului cardiovascular, precum electrocardiograma, măsurarea tensiunii arteriale şi a pulsului.

În cadrul campaniei peste 1200 persoane au fost testate pentru afecțiuni cardiace la punctele de informare din cele trei parcuri. Dintre aceștia, 7% au fost identificați cu fibrilație atrială, în timp ce aproape 60% au prezentat risc de a dezvolta afecțiuni cardiace, conform testelor efectuate. Persoanele depistate cu simptome ale fibrilației atriale au fost îndrumate către medicul de familie pentru un control amănunțit.

„Prin această campanie ne-am dorit foarte mult să încurajăm oamenii să-și verifice starea de sănătate nu doar atunci când îi doare ceva, ci să meargă regulat la medicul de familie pentru controale de prevenție. De data această dată am adus medicii din cabinete în parcuri pentru a încuraja interacțiunea dintre medic și pacient și pentru a explica oamenilor cum funcționează inima și cât de important este să ne îngrijim de ea. Inima 3D a fost un real succes, la fel ca ideea de a transforma parcurile în adevărate cabinete în aer liber”, a explicat Dorian Ilie, Communication Consultant, Rogalski Damaschin Public Relations.

O inimă de trei metri, vedeta campaniei

“Vedeta” campaniei a fost o inimă 3D cu o înălțime de 3 metri cu ajutorul căreia oamenii prezenți la evenimente au putut vedea cum funcționează acest organ vital, dar și care este impactul fibrilației atriale asupra acestuia. Sute de oameni, în special copii, s-au adunat în fața inimii pentru a înțelege mai bine ce este un atriu sau un ventricul, și cum se formează cheagurile de sânge în inimă din cauza fibrilației atriale.

Campania a fost gândită în jurul nevoii de a explica și arăta oamenilor cum funcționează inima și de-ai încuraja să se adreseze medicului de familie sau cardiologului, fie pentru controale de rutină cu scop preventiv, fie în situația în care constată că au anumite simptome.

Rezultate măsurabile

La finalul campaniei, Asociația Națională pentru Protecția Pacienților (ANPP), beneficiarul inițiativei, a solicitat includerea fibrilaţiei atriale drept o prioritate în cadrul strategiei naţionale de sănătate şi, prin urmare, îmbunătăţirea condiţiilor de informare a pacienţilor, de diagnosticare şi de acces la tratament eficient conform standardelor internaţionale. Astfel, fibrilația atrială va fi inclusă în grupul bolilor cronice care beneficiază de tratament compensat 100%, în baza protocoalelor terapeutice, avizate de Ministerul Sănătății. Obiectivul final îl reprezintă prevenţia accidentului vascular cerebral determinat de fibrilaţia atrială.

În cadrul conferinței de presă de ieri, 29 octombrie – Ziua Mondială de Luptă împotriva Accidentelor Vasculare Cerebrale, autoritățile centrale, prin intermediul Prof. Dr. Dorel Săndesc, secretar de stat în cadrul Ministerului Sănătății, și-au exprimat sprijinul pentru campanie și a asigurat organizatorii de deschidere la dialog. La conferința de presă au mai participat Vasile Barbu, Președintele Asociației Naționale pentru Protecția Pacienților, Dr. Anca Dan din cadrul Societății Române de Cardiologie și Dr. Rodica Tănăsescu, Președintele Societății Naționale de Medicina Familiei.

Despre campania Parcurile Inimilor Fericite

„Parcurile Inimilor Fericite” este o campanie de informare și educare inițiată de Asociația Națională pentru Protecția Pacienților, în parteneriat cu Societatea Națională de Medicina Familiei, Societatea Română de Cardiologie și Societatea Română de Neurologie.

Bucuresti, 30.10.2014
{mosloadposition user9}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *