Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

REPORTER si BLOGGER EUROPEAN

Concurs pentru jurnaliști și bloggeri care abordează teme europene

Reprezentanța Comisiei Europene își propune să-i încurajeze pe jurnaliști și bloggeri să se specializeze în analiza informațiilor care provin de la instituțiile europene și a subiectelor europene în general și, ca urmare, lansează concursul REPORTER și BLOGGER EUROPEAN.

Jurnaliștii și bloggerii sunt invitați să trimită, până pe 30 octombrie 2015, articole și materiale proprii, pe teme europene, publicate în perioada 1 ianuarie – 30 octombrie 2015, pentru a fi evaluate de un juriu. Nu sunt acceptate articole de știri, ci numai comentarii, analize, reportaje, interviuri, editoriale, articole de opinie și imagini ilustrative (infografice originale sau fotografii care au fost publicate însoțite de comentarii relevante). Fiecare concurent trebuie să trimită minimum trei materiale pentru a intra în competiție la una dintre cele 7 categorii ale concursului (vezi mai jos categoriile și criteriile de evaluare pentru fiecare în parte). Concurenții pot participa la o singură categorie (dintre primele 7).

Jurnaliștii și bloggeri pot participa, de asemenea, într-o categorie specială a concursului: „Social media admin”. Concurenții vor avea prilejul să-și aleagă o zi, între 15 septembrie și 10 noiembrie, în care să administreze conturile de facebook și twitter ale Reprezentanței Comisiei Europene. Condițiile de înscriere și criteriile de evaluare pentru această categorie sunt detaliate mai jos. Orice concurent care participă la una dintre primele 7 categorii poate participa și la categoria specială, având astfel ocazia să câștige două premii.

Fiecare categorie va avea un singur câștigător, iar premiile constau în tablete iPad.

Calendarul competiției:
7 septembrie 2015: lansarea concursului
30 septembrie: termen limită pentru înscrierea la categoria specială „Social media admin”
15 sept – 10 nov: desfășurarea competiției pentru categoria specială „Social media admin”
30 oct: termen limită pentru înscrierea în materialelor pentru una dintre categoriile 1 – 7
15 nov: termen limită pentru trimiterea materialului „experiență de admin”, publicat în presă sau on-line
15 – 30 nov: jurizare
10 dec: eveniment de anunțare a câștigătorilor

Categorii:

  1. Presă audio (comentariu/analiză) – minimum 3 materiale înscrise în concurs
  2. Presă video (comentariu/analiză) – minimum 3 materiale înscrise în concurs
  3. Presă scrisă și online (comentariu/analiză) – minimum 3 materiale înscrise în concurs
  4. Opinie / editorial (orice mediu: audio, video sau presa online) – minimum 3 materiale înscrise în concurs
  5. Reportaj, anchetă, interviu (orice mediu: presă sau blog) – minimum 3 materiale înscrise în concurs
  6. Blog (text comentariu/analiză/opinie publicat pe blogul personal sau pe o platformă comună) – minimum 3 postări înscrise în concurs
  7. Galerie (imagine ilustrativă – fotografie, infografic original – însoțită de un comentariu relevant pentru tematica de concurs, din orice mediu – presă sau blog) – minimum 3 materiale înscrise în concurs
  8. Social media admin. Orice participant care se înscrie cu materiale într-una dintre categoriile 1 – 7 poate participa și câștiga la categoria social media admin, cumulând astfel două premii.

La fiecare categorie se acordă un singur premiu.

Participare:

Jurnaliștii pot participa la una dintre următoarele categorii: 1, 2, 3, 4, 5, 7. Indiferent de participarea la una dintre categoriile menționate, se pot înscrie și la categoria 8 (categoria specială „social media admin”).

Bloggerii pot participa la una dintre următoarele categorii: 5, 6, 7. Indiferent de participarea la una dintre categoriile menționate, se pot înscrie și la categoria 8 (categoria specială „social media admin”).

Categoriile 1, 2, 3 și 4 se adresează exclusiv jurnaliștilor. Categoria 5 se adresează exclusiv bloggerilor. La categoriile 6, 7 și 8 vor concura jurnaliști și bloggeri. Jurnaliștii și bloggerii pot participa exclusiv la categoria specială (vezi mai jos condiții de înscriere).

Înscrierea la categoriile 1 – 7:

Concurenții vor transmite până pe 30 oct 2015, la adresa concurs@spatiuleuropa.eu un e-mail al cărui titlu va conține numărul secțiunii și numele concurentului (de ex. 2IonPopescu). Mailul va conține următoarele:

  • Formularul de înscriere completat cu datele concurentului (formularul se poate descărca de aici )
  • minimum 3 materiale proprii care au fost publicate de la începutul anului până la data înscrierii în concurs. Materialele vor fi în format pdf, word, imagine, înregistrare audio sau video, după caz. Dacă materialele nu pot fi trimise pe mail, vor fi încărcate pe o platformă publică de transfer fișiere de mari dimensiuni, de ex. wetransfer.com sau similar. Arhiva transferată va fi denumită cu numărul secțiunii și numele concurentului (de ex. 2IonPopescu)
  • Link-uri la materialele publicate.

În cazul în care nu există link-uri active la materialele publicate, acestea vor fi trimise în hard copy (publicații) la adresa: Reprezentanța Comisiei Europene în România, str Vasile Lascăr 31, București, cu mențiunea „Pentru concursul Reporter și blogger european”

Înscrierea la categoria 8 (categoria specială „Social media admin”):

Concurenții se vor înscrie, în intervalul 7 – 30 septembrie 2015, prin transmitere la adresa concurs@spatiuleuropa.eu a unui e-mail al cărui titlu va conține numărul secțiunii și numele concurentului (de ex. 2IonPopescu). Mailul va conține următoarele:

  • Formularul de înscriere completat cu datele concurentului (formularul se poate descărca de aici )
  • Un text de maximum 300 cuvinte, publicabil, care va justifica de ce respectivul concurent își dorește să administreze conturile de facebook și twitter ale Reprezentanței Comisiei Europene și ce are de gând să realizeze în acea zi. Textul va conține și data la care concurentul dorește să fie administrator (orice zi lucrătoare, în intervalul 15 sept – 10 nov), precum și semnificația zilei alese (din punct de vedere al tematicii europene). Textul va fi evaluat de juriul concursului imediat după primire, din punct de vedere a calității și relevanței pentru tematica europeană. În cazul în care concurentul primește dreptul de administrator, textul va fi publicat pe facebook în ziua respectivă.
  • Link-uri către cel puțin 3 articole proprii pe teme europene, de orice fel (știre, analiză, comentariu, editorial, reportaj, anchetă sau interviu, scris sau audio-video), pe orice mediu, publicate în perioada de la începutul anului 2015 până la data înscrierii în concurs. Calitatea acestor articole nu reprezintă criteriu de evaluare, însă existența lor reprezintă criteriu eliminatoriu pentru acestă categorie.

Criterii de jurizare la categoriile 1 – 6:

  1. acuratețea informației și obiectivitatea abordării; 25 puncte
  2. originalitate în tratarea subiectului; 25 puncte
  3. capacitatea de a oferi informație și, simultan, de a genera dezbatere; 25 puncte
  4. accesibilitatea limbajului și relevanța pentru mediul românesc; 25 puncte

Criterii de jurizare la categoria 7:

  1. acuratețea informației; 20 puncte
  2. originalitate în tratarea subiectului; 20 puncte
  3. capacitatea de a oferi informație; 20 puncte
  4. memorabilitate; 20 puncte
  5. estetic; 20 puncte

Criterii de jurizare la categoria 8 („Social media admin”):

  1. numărul și calitatea posturilor originale și a celor preluate de la alte conturi (share, retweet); 25 puncte
  2. numărul și calitatea interacțiunilor „applause rate” (preluări de alte conturi, comentarii, reply, like, favorite etc.); 25 puncte
  3. numărul și calitatea de noi followers/fans și conturi noi urmărite, organizarea de noi liste sau colecții de tweets; 25 puncte
  4. calitatea unui material de follow-up publicat de concurent în următoarele 5 zile după ziua de administrare externalizată și gradul de preluare în mediul online post-experiență; 25 puncte

Link-ul către materialul de follow-up (corespunzător criteriului 4) publicat va fi trimis în termen de 5 zile de la ziua de administrare externalizată la adresa concurs@spatiuleuropa.eu pentru jurizare, împreună cu link-uri către preluările de alte platforme online, pentru a proba gradul de viralitate. Apoi se finalizează nota pentru „Social media admin”.

Desfășurarea concursului la categoria 8 („Social media admin”):

Participanții sunt invitați să-și aleagă o zi (în intervalul 15 septembrie – 10 noiembrie) în care vor avea posibilitatea să gestioneze, simultan, conturile de facebook și de twitter ale RCE.

Pot participa jurnaliști sau bloggeri care au publicat, de la începutul anului până la data înscrierii, cel puțin 3 materiale care abordează teme europene. Acesta este un criteriu eliminatoriu. Nu se va evalua calitatea materialelor.

Concurenții se vor înscrie prin trimiterea, până cel mai târziu pe 30 septembrie, a unui material scurt (publicabil) în care să explice semnificația zilei alese (din punct de vedere al tematicii europene), de ce doresc să fie administratori pentru conturile RCE și ce-și propun să facă în ziua respectivă. Programul de „administrare externalizată” poate începe încă din 15 sept.

Facebook: după alegerea concurentului și a zilei de administrare externalizată (pe baza evaluării materialului trimis de acesta), se va anunța schimbarea de administrator pentru o zi și se va publica pe facebook (într-o notă) materialul în ziua respectivă. Concurentul va deveni „editor” (rol pe pagina de facebook) și va putea să posteze, să răspundă la comentarii, să facă share, să de like altor pagini / postări, să schimbe imaginea de cover, să facă promovare în limita sumei de 50 EUR /zi. Toate postările din ziua respectivă vor fi semnate „xxx, guest-admin pentru o zi”. Concurentul nu va putea șterge postări anterioare și nici să se dezaboneze (funcția ‘unfollow’).

Twitter: materialul explicativ (publicat într-o notă pe facebook) va fi distribuit și pe twitter în dimineața zilei respective, iar apoi concurentul va primi parola contului de twitter. Va avea acces să posteze, să facă retweet, să urmărească alte conturi (funcția ‘follow’), să schimbe designul contului, să propună liste și colecții de tweets. Nu va putea șterge posturi anterioare și nici să se dezaboneze (funcția ‘unfollow’).

Network managerul Reprezentanței CE va urmări activitatea și va aproba postările înainte de a fi făcute publice. Concurenții vor respecta regulile generale de comportament menționate în descrierea paginii, completate cu setul de recomandări generale care poate fi găsit aici .

Concurenții sunt invitați să-și promoveze „ziua de administrator” în propriile rețele, iar în interval de 5 zile după aceasta vor trebui să elaboreze un material în care să explice cum au resimțit experiența, să-l publice și să-l promoveze din nou în propriile rețele. Calitatea acestuia și popularitatea în mediul online vor constitui un criteriu de evaluare pentru participarea în concurs.

Pentru detalii suplimentare, verificați lista de Q&A. De asemenea, puteți trimite întrebări la adresa concurs@spatiuleuropa.eu.

Bucuresti, 07.09.2015
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.