Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Premiile Cannes PR Lions 2009 definesc Relatiile Publice

Mădălina Bozeanu, student SNSPA

Din cand in cand se intampla sa ne intrebam (sau sa fim intrebati) ce este PR-ul. Raspunsul corect ar veni cu greu din consacratele definitii ale relatiilor publice, ori din vizunea noastra idealista asupra PR-ului. Cel mai bine ne putem da seama de ce inseamna aceasta munca in domeniul relatiilor publice analizand ceea ce se intampla acum, ceea ce este apreciat acum, spre exemplu ceea ce tocmai a fost premiat la Cannes.

Lumea media si suita de conventii corporatiste aduc o umbra orwellista practicilor de comunicare. Dar astazi PR-ul demonstreaza ca poate schimba lumea. In bine. Si oricat de utopic, ori mai de graba patetic, ar suna acest lucru, castigatorii Cannes PR Lions 2009 au demonstrat ca pot sa aduca o schimbare. Fie ca aceasta se numeste o lume fara violenta, o Planeta mai verde, ori un client mai vizibil, mai iubit.

The Best Job in the World – castigatorul marelui premiu demonstreaza ca o acoperire media mare se poate face cu subtilitate si eleganta. Ce este mai reusit de cat o campanie de PR care nu arata a asa ceva, ci ia forma unui proiect pentru oameni?

Si nu este intotdeauna nevoie de idei geniale, pentru ca St. Patrick’s Day pentru Guiness se aseamana si cu o alta zi ce se dorea legalizata la noi. Dar curajul de a asocia fotbalul cu baletul – A Beautiful Game, demonstreaza ca inca se pot lua riscuri si ca publicul inca este flexibil.

PR fara un impuls catre proactivitate ar insemna munca fara rezultate. Iar anul acesta, PR-ul a adus rezultate tocmai acolo unde criza parea sa roada mai tare – la preturi si la vanzari. Putin probabil sa se intampla asa ceva la noi, dar in Marea Britanie o scumpire la alimente (carnea de porc in cazul de fata) s-a facut cu acordul si suportul populatiei. Cu ajutorul campaniei Pigs Are Worth It sindicatele au castigat in mod civilizat o marire a pretului.

Este adevarat ca, uneori, o cauza nobila cu acoperire mondiala, cum a fost Earth Hour, poate nu are nevoie de prea mult suport ca sa devina vizibila, dar detaliile la care au lucrat cei din campanie au condus, cu siguranta, la mai multi sustinatori.

Si inca o data s-a demonstrat cat de important este sa concepi actiuni in care oamenii sunt actorii principali, nu doar niste spectatori. Primul muzeu efemer din lume – World’s First Ephemeral Museum – a luat arta urbana din Lisabona si a redefinit conceptul de muzeu, in acelasi timp cu fidelizarea catre Pampero Rum.

Iar cand vezi toate aceste rezultate nu poti decat sa te bucuri ca lumea nu se misca doar din inertia cererii de campanii de comunicare, ci pentru ca oamenii vor sa schimbe lucrurile din jurul lor in bine.

Mădălina Bozeanu – Madalina face un exercitiu de echilibristica intre extreme. Pasionata de tot ceea ce inseamna comunicare si relatii interumane este uneori acuzata de timiditate. Idealista, insa nu naiva, adauga mult pragmatisc in tot ceea ce face.

Ii place sa escaladeze munti, fie ca sunt verzi si impaduriti ori fie ca reprezinta noi provocari. {mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.