Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

O nava iute ca vantul: turbinele cu gaz de la GE, folosite la motoarele cu reactie pentru Boeing 747

pun în funcţiune cea mai rapidă navă din lume

Constructorii de la şantierul naval Incat din Australia au anunțat că au finalizat şi testat cea mai rapidă navă din lume, acţionată de două turbine cu gaz de la GE folosite la motoare de aeronavă și care generează două jeturi de apă. Feribotul de persoane şi vehicule lung de 99 de metri este un „catamaran care străpunge valurile” şi se poate deplasa cu o viteză de până la 58,1 noduri, adică 108 km pe oră. „Fără îndoială, aceasta este cea mai rapidă navă din lume,” a declarat Kim Clifford, Director General al Incat. „Bineînţeles, există câteva şalupe rapide care ar putea depăşi viteza de 58 de noduri, însă niciuna din acestea nu ar putea transporta 1.000 de pasageri şi 150 de maşini, pe lângă un enorm magazin duty-free la bord.”

Feribotul, denumit Francisco, după Papa Francisc, va face legătura între Buenos Aires, oraşul natal al pontifului, din Argentina, şi Montevideo, Uruguay, la o distanţă de 225 km dincolo de estuarul fluviului Rio de la Plata.

Nava nu se remarcă numai prin viteză. Francisco este primul feribot de mare viteză din lume care foloseşte gaze naturale lichefiate (GNL) drept combustibil principal. (Foloseşte motorină de uz marin numai la pornirea motoarelor şi drept combustibil de rezervă). Incat precizează într-un anunţ că nava este „cel mai rapid, mai ecologic şi mai eficient feribot de mare viteză din lume.”

GNL va pune în funcţiune două turbine cu gaz aeroderivative de la GE din portofoliul ecomagination al companiei, care au la bază motoare modificate de aeronave Boeing 747. Fiecare dintre cele două turbine, care generează împreună 59.000 cai putere, va pune în mişcare o cutie de viteze cu o reducţie de 7 la 1 care acţionează un rotor, producând un jet de apă. „Am fost nevoiţi să proiectăm din nou conductele de combustibil şi sistemul de livrare a combustibilului,” declară Ivan Bach, director de program în cadrul diviziei GE Power and Water. „Însă avem multă experienţă în mediul maritim. Am dedicat milioane de ore acţionării navelor, platformelor de petrol şi gaze şi altor echipamente.”

Turbine LM2500 similare de la GE, asemănătoare celor de pe Francisco, pun deja în funcţiune nave mult mai mari, cum ar fi Queen Mary 2 şi prima navă hibridă a Marinei SUA, USS Makin Island.

Preşedintele Incat Robert Clifford a declarat că Francisco ar putea merge chiar mai repede cu mai puţin combustibil la bord şi că nava, comandată de operatorul argentinian de feriboturi Buquebus, ar putea concura cu traficul aerian din zona fluviului Rio de la Plata.

Bucuresti, 08.07.2013

{mosloadposition user9}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.