expoplast Sibiu 2019

Noul Polo a fost testat in premiera pentru Romania, saptamana trecuta, in Sardinia

Polo impune o nouă dimensiune a calităţii la clasa modelelor mici

Cinci motoare noi; pentru prima dată TSI şi Common-Rail-TDI pentru Polo

Consum de 3,6 litri şi 96 g/km CO2 impun noi standarde la modelele cu cinci locuri

ESP şi sistemul de asistenţă la pornirea în rampă disponibile în serie;

performanţe în caz de impact îmbunătăţite semnificativ

La Salonul Auto de la Geneva, organizat la începutul lunii martie, a fost lansat modelul Polo cu un design şi performanţe tehnice complet noi. După premiera sa mondială de la Geneva, cel mai nou  model Volkswagen este disponibil şi în reţeaua comercială. Prof. dr. Martin Winterkorn: „Noul Polo respectă exigenţele ridicate ale prezentului din lumea automobilelor şi, din această perspectivă, face un pas înainte. Pentru că tehnologiile de propulsie foarte eficiente, o siguranţă activă şi pasivă optimă, o calitate unică până în prezent pentru clasa din care face parte şi designul suveran impun noi standarde pentru cea de-a cincea generaţie a acestui bestseller cu peste 10,6 milioane de unităţi vândute.“ Preşedintele consiliului de administraţie al Volkswagen AG a continuat: „Polo este fără îndoială modelul potrivit pentru aceste vremuri; afirmaţia este confirmată de numărul actual de rezervări pentru acest model. Am creat un Volkswagen care preia conceptul cu un succes unic al modelului Golf într-un segment propriu – clasa Polo.“

„Este evident că Polo redefineşte standardele pentru clasa din care face parte în special la capitolul protecţiei resurselor naturale“, a afirmat dr. Ulrich Hackenberg, directorul pentru dezvoltarea tehnică a mărcii Volkswagen. Dr. Hackenberg, a completat: „Noul Polo, cu motor TDI de 90 CP şi pachetul BlueMotionTechnology, beneficiază de un consum de numai 3,6 litri. Chiar şi noul nostru propulsor TSI de 105 CP consumă numai 5,5 litri. Pentru întreaga gamă de propulsoare pe benzină am reuşit să obţinem o reducere a consumului de carburant cuprinsă între 8 şi 20 de procente, iar la capitolul motoarelor diesel, reducerea este între 5 şi 15 procente. O performanţă cu adevărat remarcabilă.“

În mod suplimentar: nu există alt model din această clasă atât de bine gândit şi cu o calitate atât de ridicată ca noul Polo. Confortul, calitatea şi siguranţa au făcut un pas important. Un exemplu: modelul Polo a fost conceput, printre altele, astfel încât să obţină cinci stele la noul test EuroNCAP, cu standarde mult mai stricte. La această performanţă contribuie rigiditatea îmbunătăţită a caroseriei. Numai în zona picioarelor, intruziunea, ceea ce înseamnă rezistenţa la deformare în cazul unui impact frontal, a fost redusă cu 50 de procente! În cazul unui impact lateral, valoarea intruziunii a fost îmbunătăţită cu 20 de procente.

Dotări de siguranţă disponibile în versiunea de serie

Versiunea Europa a modelului Polo prezentată recent va dispune în mod suplimentar, în echiparea de serie, de programul electronic de control al stabilităţii ESP cu sistemul de asistenţă la pornirea în rampă, un sistem foarte eficient de airbag-uri, inclusiv un airbag combinat pentru zona capului şi a toracelui (integrat în spătarele scaunelor faţă), sistem de tensionare a centurii de siguranţă şi limitatoare de forţă pentru centurile de siguranţă plus martor pentru cuplarea centurilor şi tetiere care atenuează efectele traumatismelor produse prin impact la nivelul coloanei vertebrale (pentru locurile din faţă), trei tetiere pentru locurile din spate, precum şi sisteme de fixare Isofix destinate scaunelor corespunzătoare pentru copii.

În comparaţie cu versiunea precedentă, Volkswagen pune la dispoziţie structura organizată în funcţie de linia de echipare: „Trendline“ reprezintă în continuare varianta de bază, „Comfortline“ semnifică, aşa cum ne-am obişnuit, nivelul mediu de echipare. Elementul de noutate al gamei – capitol la care Polo urmează modelul Golf – este reprezentat de versiunea de top „Highline“. Chiar în versiunea standard de echipare Polo Trendline se regăsesc, la capitolul confort, printre altele, servodirecţia electrohidraulică, geamurile acţionate electric faţă, închiderea centralizată, sistemul de iluminat şi chingile de fixare în portbagaj, martorul sonor pentru luminile aprinse, scaunul şoferului reglabil pe înălţime, oglinzile de machiaj în parasolare şi geamurile termoizolante cu nuanţă verde. La interior, culoarea de bază „negru titan“ şi tapiţeria „Metric“ creează o ambianţă foarte atractivă.

Caracteristici de înaltă tehnologie care pot fi combinate individual

Opţional, clienţii care optează pentru modelul Polo pot comanda noul lor Volkswagen cu dotări precum lumini statice de viraj integrate în proiectoarele de ceaţă, lumini de zi (începând cu versiunea „Comfortline”), airbaguri cortina (sistem de airbag-uri la nivelul capului pentru pasagerii de pe locurile din faţă şi spate), sisteme de radio şi radionavigaţie sau un handsfree integrat. Ulterior vor fi disponibile şi o trapă panoramică şi faruri bixenon.

Pierdere de greutate, scădere de consum

În ciuda îmbunătăţirilor semnificative la toate capitolele a fost posibilă reducerea greutăţii caroseriei modelului Polo cu 7,5 procente. Prin preluarea noilor propulsoare TDI şi TSI, precum şi a cutiei de viteze cu 7 trepte cu dublu ambreiaj (DSG) sunt obţinute la numeroase niveluri de putere valori reduse semnificativ în ceea ce priveşte consumul de carburant şi emisiile – aşa cum afirmă şi dr. Hackenberg . Performanţe remarcabile la acest capitol sunt oferite de noul motor TSI de 1.2: propulsorul cu injecţie directă pe benzină cu patru cilindri, cu turbină de supraalimentare, dezvoltă 77 kW / 105 CP, dar consumă numai 5,5 litri de carburant la 100 kilometri (129 g/km CO2); acesta înseamnă o scădere cu 20 de procente în comparaţie cu modelul precedent!

Cinci motoare noi pentru modelul Polo

În primul an, noul Polo va dispune de şapte motoare – patru propulsoare pe benzină şi trei diesel – cu o gamă de putere cuprinsă între 44 kW / 60 CP până la 77 kW / 105 CP. Cinci dintre aceste motoare sunt complet noi sau sunt disponibile pentru prima dată la modelul Polo.

Din categoria noilor motoare fac parte toate cele trei propulsoare TDI (motoare turbodiesel cu injecţie directă); graţie sistemului de injecţie Common-Rail utilizat pentru prima dată la modelul Polo, acestea funcţionează nu doar eficient, dar şi confortabil. Potenţialul oferit de motoarele TDI este demonstrat în mod reprezentativ de versiunea Polo 1.6 TDI cu 66 kW / 90 CP: împreună cu un pachet „BlueMotionTechnology“, acesta se remarcă printr-un consum mediu de 3,6 litri la 100 kilometri şi emisii de 96 g/km CO2, fiind modelul cu cinci locuri cu cel mai mic consum de carburant şi cel mai redus nivel de emisii de noxe din lume. Pachetul „BlueMotionTechnology“, respectiv propulsorul TDI de 90 CP este disponibil în versiunile de echipare „Comfortline“ şi „Highline“.

Lansare la finalul lunii iunie

Producţia vechii versiuni Polo cu patru uşi s-a încheiat încă de la finalul lunii martie Începând cu ultima săptămână din luna iunie va urma lansarea pe piaţă a acestui bestseller comercializat în milioane de unităţi Germania, într-o versiune remarcabilă din punct de vedere optic, precum şi tehnic. După numai două săptămâni, aşa cum indică planul de bază cu detalii logistice exigente, Volkswagen va comercializa deja acest model în întreaga Europă, pentru ca ulterior Polo să fie disponibil pe toate continentele.

Polo pe iPod şi iPhone

Prin noul Polo, Volkswagen se concentrează intens asupra generaţiei de "gameri mobili": în paralel cu premiera mondială a modelului la Salonul Auto de la Geneva, la 3 martie 2009, în Apple App Stores a fost lansat un joc electronic sub forma unui concurs automobilistic cu modelul Polo, disponibil pentru iPhone şi iPod touch. După numai două săptămâni de la iniţierea acestui tip inovator de marketing, Volkswagen a ajuns pe primul loc în clasamentul programelor descărcate în 39 de ţări şi a pătruns în topul primelor zece poziţii şi în clasamentul de programe descărcate şi în SUA. Astfel, alături de publicitatea tradiţională prin medii tipărite şi spoturi media, Volkswagen mizează pe interactivitate prin iPhone şi iPod touch pentru promovarea noului Polo. Iar această opţiune este de succes: peste 1.4 milioane descărcări în Apple App Store pe parcursul unui interval de patru săptămâni confirmă valul de entuziasm generat de noul joc cu modelul Polo de concurs "Volkswagen Polo Challenge" în întreaga lume.

"Volkswagen Polo Challenge" este un concurs interactiv de maşini, într-un cadru tridimensional de calitate remarcabilă, cu un nivel ridicat de detaliere şi prezentare a traseelor de curse. În mod suplimentar, fişierul descărcat conţine informaţii de bază despre noul Polo. Cei care doresc să testeze noul Polo şi în realitate, pot lua legătura cu cel mai apropiat dealer Volkswagen chiar prin intermediul jocului.

Date în rezumat

Linii de echipare

    * Polo Trendline
    * Polo Comfortline
    * Polo Highline

Propulsoare disponibile la lansarea modelului în iunie 2009

    * 1.2 MPI cu 44 kW / 60 CP
    * 1.2 MPI cu 51 kW / 70 CP
    * 1.4 MPI cu 63 kW / 85 CP
    * 1.6 TDI cu 55 kW / 75 CP
    * 1.6 TDI cu 66 kW / 90 CP
    * 1.6 TDI cu 77 kW / 105 CP

Transmisii pentru propulsoare pe benzină şi linii de echipare disponibile pentru aceste variante

    * 1.2 MPI cu 44 kW / 60 PS, SG-5* / Trendline
    * 1.2 MPI cu 51 kW / 70 PS, SG-5 / Trendline, Comfortline
    * 1.4 MPI cu 63 kW / 86 PS, SG-5, DSG-7* / Comfortline, Highline
    * 1.2 TSI cu 77 kW / 105 PS, SG-6, DSG-7 /Comfortline, Highline

Transmisii pentru propulsoare pe motorină şi linii de echipare disponibile pentru aceste variante

    * 1.6 TDI cu 55 kW / 75 PS, SG-5* / Trendline
    * 1.6 TDI cu 66 kW / 90 PS, SG-5, DSG-7* / Comfortline, Highline
    * 1.6 TDI cu 66 kW / 90 CPat 96 g/km CO2, SG-5 /
      pachetul BlueMotionTechnology pentru Comfortline, Highline
    * 1.6 TDI cu 77 kW / 105 PS, SG-5 / Comfortline, Highline

Modificări esenţiale în comparaţie cu generaţia anterioară

    * Noi motoare TSI şi Common Rail TDI
    * Toate propulsoarele respectă standardele de emisii Euro-5
    * Reducere cu până la 20 de procente a consumului de carburant
    * Versiunea cu BlueMotionTechnology impune nou standarde cu un consum de carburant de numai 3.6 litri 
    * Cutia DSG inovatoare cu 7 trepte este disponibilă pentru prima dată la modelul Polo
    * Primul model din clasa A0 care respectă noile standarde mai stricte pentru EuroNCAP de 5 stele
    * Greutatea caroseriei redusă cu 7.5 procente; greutatea de ansamblu redusă cu 2.5 procente
    * ABS în versiunea standard de echipare – în întreaga lume
    * ESP în versiunea standard de echipare – pe toate pieţele importante din Europa
    * Airbag pentru zona capului şi toracelui în versiunea standard de echipare – pe toate pieţele importante din Europa
    * Lumini statice de viraj, integrate în proiectoarele de ceaţă
    * Sisteme audio şi de navigaţie de la modelele din clasele superioare (Golf, Passat)
    * Un nivel de calitate complet nou pentru clasa A0
    * Cele mai bune performanţe de asigurare la clasa A0

Clasificare pentru asigurare (în Germania)

    * Fiabilitate: clasa 16
    * Casco parţial: clasa 15
    * Full-casco: clasa 13

Dimensiuni

    * Lungime: 3,970 mm (+54 în comparaţie cu modelul anterior)
    * Lăţime: 1,682 mm (+32 în comparaţie cu modelul anterior)
    * Înălţime: 1,453 mm (-14 în comparaţie cu modelul anterior)
    * Ampatament: 2,470 mm (+04 în comparaţie cu modelul anterior)
    * Ecartament: faţă 1,463 mm (+29 în comparaţie cu modelul anterior)
      spate 1,456 mm (+30 în comparaţie cu modelul anterior)

Bucureşti / Sardinia, 26.05.2009

{mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *