free download 78 travel guides written by experts

Noua SKODA Fabia Combi: caracter practic

› Premieră mondială a noii ŠKODA Fabia Combi la salonul auto Mondial de l’Automobile din Paris
› Cea mai bună din clasă: portbagajul are acum o capacitate de 530 de litri; interiorul este mai spaţios
› ‘Simply Clever’: 17 dotări practice, dintre care 10 sunt noi
› Emoţie pură: design clar, interioare personalizabile
› Conexiuni inteligente: noua ŠKODA Fabia Combi beneficiază de tehnologiile MirrorLink™ şi SmartGate
› Nivel superior de confort şi siguranţă pe baza sistemelor moderne MQB de asistenţă pentru îmbunătăţirea siguranţei şi confortului
› Ecologică: este cu până la 17% mai eficientă, cele mai mici emisii de CO2, de 82 g/km

› Individualitate: un concept interior inovator
› Bestseller: lider de piaţă în segmentul său – începând cu anul 2000, au fost vândute peste 1,1 milioane ŠKODA Fabia Combi la nivel mondial
› Debutează la începutul anului 2015

Cortina se ridică pentru noua ŠKODA Fabia Combi: în cadrul Salonului Auto de la Paris de anul acesta, noul model ŠKODA Fabia Combi îşi celebrează premiera mondială alături de noua ŠKODA Fabia hatchback. Noua Fabia Combi este cel mai popular model din segmentul compactelor, şi cea de-a treia generaţie a acestui model stabileşte noi standarde în ceea ce priveşte spaţiul, funcţionalitatea şi protejarea mediului. Noul design este bazat pe un limbaj de design expresiv, marcat de emoţie pură. Dispune de sisteme de siguranţă de ultimă oră, de confort şi sisteme de infotainment din segmentele auto superioare, printre care noile tehnologii MirrorLink™ şi SmartGate care facilitează conectarea automobilului la un smartphone. Noua ŠKODA Fabia Combi va fi disponibilă în Europa începând cu luna ianuarie 2015.

"Noua ŠKODA Fabia Combi este combinaţia perfectă de spaţiu, funcţionalitate şi design emoţional. În plus, se bazează pe o tehnologie modernă," declară preşedintele Consiliului de Administraţie ŠKODA, Prof. Dr. h.h. Winfried Vahland. "Un automobil modern, dinamic, care încorporează cele mai bune valori ale mărcii ŠKODA în cel mai mare spaţiu interior din segmentul automobilelor combi compacte. În acelaşi timp îndeplineşte în mare măsură cerinţele tot mai mari în ceea ce priveşte conectivitatea şi personalizarea," declară Prof. Dr. Vahland.

La doar câteva săptămâni după lansarea noului model ŠKODA Fabia hatchback, noua ŠKODA Fabia Combi va debuta pe pieţele europene la începutul anului 2015. Cu această nouă ediţie, producătorul ceh intenţionează să construiască în continuare pe succesul popularului automobil combi. Din anul 2000, ŠKODA Fabia Combi a fost parte integrantă a gamei de modele ŠKODA. Până în prezent (la 31.08.2014), ŠKODA a livrat clienţilor mai mult de 1,1 milioane de automobile ŠKODA Fabia Combi.

De la lansarea sa, ŠKODA Fabia Combi a întruchipat toate calităţile pozitive ale modelului ŠKODA: mai mult spaţiu în limitele dimensiunilor exterioare compacte, mai multe soluţii practice, consumul redus de carburant, tehnologie de încredere şi un raport excelent preţ / calitate. Această combinaţie i-a asigurat statutul de bestseller în segmentul automobilelor compacte.

Spaţiu excelent: cea mai mare capacitate a portbagajului din segmentul său

Compactă la exterior, noua ŠKODA Fabia Combi pune la dispoziţie mai mult spaţiu pentru până la cinci persoane şi bagajele acestora. Capacitatea portbagajului de 530 litri (cu o capacitate de 1.395 litri atunci când bancheta este rabatată) este cea mai mare din segmentul său. Volumul de bază a crescut cu 25 de litri în comparaţie cu predecesorul său.

Scaunele din spate pot fi rabatate în două poziţii: şezutul este primul rabatat şi apoi spătarul. Acest lucru sporeşte flexibilitatea interiorului. Automobilul are capacitatea de a transporta obiecte cu o lungime de până la 1,55 metri. Platforma de încărcare are o lăţime de 960 mm, 2 mm mai mult decât la modelul precedent. Hayonul se deschide la o înălţime de 1900 mm şi are o lăţime de 1028 mm. Automobilul se încărca mai uşor, beneficiind de un prag de încărcare de doar 611 mm înălţime.

În acelaşi timp, interiorul automobilului este acum mai spaţios, fiind mai lat (cu 21 mm) şi mai lung (cu 8 mm) si, deşi automobilul este acum uşor mai scund, există şi mai mult spaţiu pentru şofer şi pasagerul din faţă.

Până la 17 soluţii "Simply Clever"

Noua ŠKODA Fabia Combi nu este doar mai spaţioasă, dar este, de asemenea, şi mult mai practică şi mai inteligentă decât modelul precedent. 17 soluţii "Simply Clever" fac viaţa mai uşoară în cazul modelului Fabia Combi, acest model beneficiind de 10 soluţii noi.

Noua ŠKODA Fabia Combi este disponibilă cu o podea dublă ajustabilă pentru portbagaj, oferită ca dotare opţională. Aceasta este un panou detaşabil care împarte portbagajul în două compartimente orizontale, care permit depozitarea pe două niveluri. Print-o simplă glisare a panoul în două fante, acesta se va fixa în poziţia superioară. Pentru a facilita încărcarea şi descărcarea, panoul poate fi, de asemenea, fixat într-un anumit unghi. Pentru a utiliza portbagajul fără a fi compartimentat, pur şi simplu glisaţi panoul în poziţia inferioară.

Noua tehnologie MirrorLink™ transpune aplicaţiile smartphone-urilor pe display-ul sistemului de infotainment. Cu funcţia SmartGate, anumite date privind automobilul pot fi afişate, salvate şi accesate în aplicaţiile dedicate de pe smartphone-ul utilizatorului.

Începând de acum, noua Fabia Combi dispune ca dotare standard de o racletă de gheaţă plasată în clapeta rezervorului de combustibil. Racleta de gheaţă se introduce într-o fantă aflată pe interiorul clapetei rezervorului de combustibil, aceasta făcând-o disponibilă pentru utilizare în orice moment. Noul suport multimedia din suportul pentru pahar de pe consola centrală oferă locul potrivit pentru telefonul mobil, smartphone sau iPod. Pentru vesta reflectorizantă, obligatorie în multe ţări, veţi găsi un spaţiu special de depozitare în portiera de pe partea şoferului. Pe uşa laterală este disponibil un recipient pentru resturi. Plasele de depozitare de pe marginile interioare ale scaunelor faţă oferă locul potrivit pentru diferite obiecte mai mici.

Noul model oferă mai mult spaţiu pentru sticlele de băuturi. În ambele uşi din spate are loc acum câte o sticlă de 0,5 litri. În torpedou are de asemenea loc o sticlă de 1 litru. Astfel, noua ŠKODA Fabia oferă în total spaţii de depozitare pentru până la şapte sticle. O sticlă de băuturi de 1,5-litri poate fi depozitată în fiecare dintre cele două uşi din faţă, o sticlă de 0,5 litri în fiecare dintre uşile din spate, una de 0,5 litri şi o sticlă de 0,4-litri în consola centrală şi o sticlă de 1,0 litru poate fi depozitată în torpedou.

Noua ŠKODA Fabia impresionează şi cu alte soluţii „Simply Clever”, care şi-au dovedit deja caracterul practic la a doua generaţie a modelului.

Noua ŠKODA Fabia Combi beneficiază de un rulou de acoperire a spaţiului portbagajului: apăsând pe marginea suprafeţei extinse, acesta se va strânge. Două agăţători pentru genţi sunt disponibile în portbagaj. În Fabia Combi, sistemul opţional de plase pentru fixarea bagajelor în portbagaj, care cuprinde trei plase de depozitare (2 verticale, 1 orizontală), păstrează spaţiul portbagajului ordonat. În plus, o cutie flexibilă pentru portbagaj, oferită ca dotare opţională, va ajuta la transportul organizat al diverselor obiecte.

Suportul pentru bilete de parcare, inclus în dotare standard şi aflat pe interiorul montantului A din stânga, îi permite șoferului să fixeze cu uşurinţă un bilet la parbriz pentru a-l face vizibil. O altă dotare „Simply Clever” este şi funcţia Cornering de iluminare a proiectoarelor de ceaţă.

Emoţie pură: un design clar, sportiv

Noul design emoţional al noii ŠKODA Fabia Combi îi completează perfect funcţionalitatea remarcabilă. Ca şi modelul hatchback, noua Fabia Combi impresionează cu elementele de design ale studiului VisionC, cu proporţiile dinamice şi limbajul de design modern şi clar.

Noile proporţii echilibrate se potrivesc cu noua ŠKODA Fabia Combi extrem de bine, liniile precise şi muchile ascuţite fac dovada unui proces de fabricaţie de înaltă calitate şi a unei prelucrări de înaltă precizie. În plus, se remarcă şi aici contrastul aparte între lumină şi umbră şi utilizarea formelor cristaline.

Noua ŠKODA Fabia Combi este mai lungă cu 10 mm, mai lată cu 90 mm şi mai scundă cu 31 mm decât predecesoarea sa. Partea frontală este identică cu cea a modelului hatchback. Pare mai sigură şi se impune prin lăţimea suplimentară şi accentul deosebit pus pe liniile orizontale. Elementele distinctive sunt, ca şi la modelul hatchback, farurile tăioase, late, tăietura cristalină a sticlei, lamelele caracteristice grilei radiatorului şi sigla mărcii de pe partea centrală frontală a capotei. Designerii au evidenţiat unitatea grafică a grilei şi farurilor, marcând în mod exact toate liniile şi muchiile ca şi în cazul celor două borduri distinctive ce se continuă de la exteriorul spre interiorul capotei.

Profilul transmite dinamism şi emoţie. Silueta automobilului apare ca şi cum ar fi făcută dintr-o singură bucată. Acest efect este creat de o linie clară „tornado” şi aşa-numita „wing line” ce marchează părţile laterale ale automobilului, precum şi montanţii subţiri, contrastul dintre lumină şi umbră, linia plafonului uşor înclinată spre partea din spate şi gama complet nouă şi atractivă de jante.

Partea din spate a modelului ŠKODA Fabia Combi emană forţă şi siguranţă. Este conturată într-o manieră clară, ordonată şi îndrăzneaţă, accentuând liniile orizontale. Blocurile optice spate cu forma C, tipică modelelor ŠKODA are margini întunecate contrastante şi prezintă finisaje complexe, în stilul tradiţie cehe de fabricare a sticlei.

Noua ŠKODA Fabia Combi beneficiază de variate posibilităţi pentru configurarea individuală. Interiorul absolut nou al automobilului impresionează prin calitate, prelucrare de înaltă precizie, accentul pus pe linii orizontale şi o gamă largă de culori şi combinaţii de culori.

Noi standarde în materie de eficienţă şi emisii: emisii de CO2 începând de la 82 g/km

Noua Fabia Combi este un automobil mai ecologic decât predecesorul, având un consum de combustibil redus cu până la 17 procente comparativ cu modelul din a doua generaţie. Consumul de combustibil este acum redus la numai 3,1 l/100 km, iar echivalentul de emisii de CO2 este de doar 82 g/km în cazul ŠKODA Fabia Combi GreenLine (disponibilă începând din 2015). Aceste îmbunătăţiri impresionante sunt rezultatul unei generaţii complet noi de motoare pe benzină şi motorină, al scăderii radicale a masei automobilului la 1.004 kg şi al îmbunătăţirii aduse caracteristicilor aerodinamice.

Aceste rezultate excelente se datorează tehnologiei inovatoare MQB a Volkswagen. Clienţii au la alegere unul din cele trei motoare pe benzină şi trei motoare diesel. Toate motoarele sunt conforme cu normele de poluare Euro 6 şi dispun de sistemul de start-stop şi sistemul de recuperare a energiei de frânare. Puterea motoarelor pe benzină variază de la 55 kW (75 CP) la 81 kW (110 CP). Noua gamă de motoare diesel cu trei cilindri oferă între 55 kW (75 CP) şi 77 kW (105 CP). Cutiile de viteze moderne sunt manuale sau automate DSG.

Un şasiu confortabil a fost deosebit de important în dezvoltarea noii ŠKODA Fabia Combi şi inginerii au obţinut chiar mai mult confort şi o stabilitate optimă la rulare. Interacţiunea fin ajustată dintre noua servodirecţie electromecanică, motoarele noi şi reproiectarea locului de instalare a motorului au permis proiectanţilor să îmbunătăţească în mod semnificativ şi configurarea şasiului.

Modelul beneficiază nu numai de un ecartament mai larg (30 mm), atât în partea frontală, cât şi în partea din spate, ci şi de un ampatament care este mai mare cu 5 mm. Designul noii Fabia Combi se bazează pe un concept modular, preluând în cea mai mare parte din tehnologia MQB a Volkswagen, de ex. motoarele, servodirecţia electromecanică şi o mare parte a sistemelor electrice (arhitectura electrică, cum ar fi sistemele ECU, instrumentele de bord, sistemele de infotainment şi sistemele de asistenţă).

Deşi beneficiază de confort sporit şi de tehnologie suplimentară, Fabia are masa redusă în mod semnificativ. În comparaţie cu modelul din a doua generaţie, noua ŠKODA Fabia Combi este cu până la 55 de kg mai uşoară (în funcţie de configuraţie). Skoda Fabia Combi cu motor 1.0 MPI cu trei cilindri are o masă proprie (fără şofer) de doar 1.004 kg.

Tehnologie MQB pentru siguranţă activă şi pasivă; sisteme preluate de la clasele de vehicule superioare

Noua ŠKODA Fabia Combi impresionează cu nivelul său înalt de siguranţă, care până în prezent era rezervate mai degrabă segmentelor auto superioare. Sistemul opţional Front Assistant cu funcţie City de frânare de urgenţă opreşte automat autovehiculul, reducând riscul de coliziuni cu vehiculele din faţă. Sistemul de frânare Multi-Collision Brake va încetini în mod automat vehiculul în urma producerii unui accident, pentru a preveni o a doua coliziune consecutivă.

Driver Activity Assistant (detectorul de oboseală) va detecta oboseala conducătorului auto, în timp ce noul sistem Speedlimiter (limitator de viteză) are rolul de a împiedica autovehiculul să depăşească limita de viteză prestabilită. Sistemul Hill Hold Control (asistentul pentru demararea din rampă) va ajuta şoferul să demareze pe teren înclinat. De asemenea, noua Fabia Combi oferă şi funcţia electronică de monitorizare a presiunii din pneuri, aceasta fiind o dotare standard în ţările UE.

Noua ŠKODA Fabia Combi beneficiază în echiparea standard de funcţia extinsă XDS+ a diferenţialului blocabil electronic, care maximizează tracţiunea în viraje.

Elementele de siguranţă pasivă includ până la şase airbag-uri pentru interacţiunea fin ajustată cu centurile de siguranţă în trei puncte ale automobilului.

Sisteme inovatoare de confort

Cea de-a treia generaţie Fabia Combi oferă un nou nivel de confort. O premieră în ceea ce priveşte modelul este KESSY, sistemul de acces şi pornire fără cheie. Senzorii de parcare în faţă şi în spate sunt, de asemenea, o premieră pentru noua Fabia Combi. Anterior, această tehnologie a fost disponibilă doar pentru partea din spate a Fabia Combi.

Sistemul Rain-Light Assistant asigură vizibilitatea optimă prin senzorii integraţi pentru ploaie şi lumină. Senzorul de ploaie controlează în mod automat frecvenţa ştergătoarele de parbriz, în timp ce senzorul de lumină porneşte sau opreşte luminile de întâlnire în funcţie de condiţiile de luminozitate.

Alt sistem care îşi face debutul la ŠKODA Fabia Combi este noul C-EPS (servodirecţia electro-mecanică), care face economie în ceea ce priveşte greutatea şi combustibilul şi înlocuieşte servodirecţia electro-hidraulică utilizată anterior.

Pentru prima dată, clienţii pot comanda ŠKODA Fabia Combi dotată cu plafon panoramic vitrat, care creează o ambianță şi mai plăcută la bord.

Sistemele de infotainment ale noii ŠKODA Fabia Combi sunt concepte noi, bazate pe tehnologia MIB (matrice modulară de infotainment) a Volkswagen. Acestea permit o serie de aplicaţii atractive, inedite în segmentul automobilelor compacte. Nouă este şi funcţia swipe pentru utilizarea touchscreen-ului. Clienţii pot alege dintr-o gamă de trei sisteme radio.

Şi sistemul de aer condiţionat de ultimă generaţie, de asemenea controlat prin tehnologia MQB, oferă un confort optim. Este oferit atât sistemul manual de aer condiţionat, cât şi sistemul complet automat Climatronic. În comparaţie cu tehnologia utilizată la modelele Fabia Combi anterioare, acest nou sistem Climatronic este considerabil mai eficient. Controlul electronic surprinde toate influenţele şi variabilele importante, precum intensitatea soarelui şi temperatura exterioară şi reglează în consecinţă automat fluxul de aer rece pentru a climatiza interiorul. Climatronic nu numai că reglează temperatura aerului, dar şi intensitatea şi direcţia fluxului de aer.

Mladá Boleslav/Paris / Bucuresti, 03.10.2014
{mosloadposition user9}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *