Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Noua optiune de baterie de acumulatori cu greutate redusa

pentru Porsche 911 GT3, 911 GT3 RS si Boxster Spyder

PREMIERĂ MONDIALĂ: BATERIE DE ACUMULATORI CU TEHNOLOGIE LITIU-ION

Stuttgart. Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart, este primul producător de automobile din lume care oferă o baterie de acumulatori cu tehnologie litiu-ion. Cu o greutate sub 6 kg, noua baterie este cu peste 10 kg mai uşor decât o baterie de acumulatori tradiţională cu plumb de 60 Ah.

Bateria de acumulatori se livrează separat la predarea autoturismului către client, putând fi montată ulterior, ca alternativă la bateria obişnuită.

Maşinile sunt echipate cu ambele tipuri de baterii, ceea ce asigură funcţionarea lor impecabilă pe întreaga perioadă a anuului. Date fiind caracteristicile lor specifice, bateriile cu greutate redusă oferă un standard foarte ridicat de pornire, însă capacitatea lor de pornire este scăzută în cazul temperaturilor sub 0˚C.

Raţiunea primordială care a stat la baza proiectării şi introducerii acestei noi baterii a fost greutatea redusă. La maşinile sport, construite special pentru o dinamică superioară, cum ar fi modelele 911 GT3 şi Boxster Spyder, o greutate scăzută înseamnă o agilitate superioară şi o dinamică sporită.

În ceea ce priveşte dimensiunile, bateria cu litiu-ion este similară uneia obişnuite, cu menţiunea că este cu aproximativ 70 mm mai joasă. Punctele de fixare, conexiunile electrice şi domeniul de tensiune sunt perfect compatibile cu modelele respective, permiţând astfel înlocuirea simplă şi rapidă a bateriei standard cu plumb cu bateria uşoară, în cazul curselor pe pistă.

Cu o capacitate nominală de 18 Ah, bateria cu litiu-ion oferă, datorită caracteristicilor sale specifice, un nivel de putere şi performanţă comparabile şi chiar superioare celor asigurate de o baterie cu plumb de 60 Ah.

În cazul unei baterii convenţionale, datorită configuraţiei sistemului este utilizată doar 30 % din capacitatea totală. Acest lucru nu este valabil pentru bateria cu litiu-ion. Graţie structurii sale caracteristice şi, mai ales invariaţiei compoziţiei chimice a electroliţilor cu starea de încărcare, bateria cu litiu-ion utilizează aproape 100 % din capacitatea totală.

De asemenea, puterea bateriei de acumulatori cu litiu-ion în întreg intervalul său util de încărcare este clar superioară.

După pornirea motorului, noua baterie de acumulatori Porsche îşi arată şi alte calităţi în procesul de încărcare. Graţie rezistenţei interne mai mici, aceasta este capabilă să absoarbă mai mult curent decât o baterie tradiţională şi deci să se reîncarce mai rapid.

Un alt avantaj al bateriei de acumulatori cu litiu-ion este acela că permite un număr considerabil mai mare de cicluri de încărcare şi respectiv descărcare decât bateriile cu plumb. De asemenea, efectul de autodescărcare este mai redus, iar durata de utilizare a bateriei este mai mare.

Bateria de acumulatori cu tehnologie litiu-ion introdusă de Porsche este realizată din straturi bobinate de carbon şi fosfat de fier, între care este dispus un strat ceramic separator umezit cu electrolit. În comparaţie cu alte tipuri de baterii de acumulatori cu litiu-ion care utilizează o combinaţie de oxid de mangan, oxid de cobalt sau nichel, această aşa-numită baterie cu litiu-fosfat de fier oferă avantaje vădite atunci când este folosită ca baterie de pornire: este robustă şi asigură o tensiune constantă de 12 V în reţeaua electrică a autoturismului.

Bateria uşoară este alcătuită din patru celule şi dintr-un sistem electronic de comandă integrat. Acest sistem de management al bateriei previne descărcarea completă a acesteia şi asigură un nivel constant de încărcare în fiecare celulă în parte. De îndată ce tensiunea bateriei scade sub un anumit prag, şoferul este avertizat printr-un semnal sonor că este momentul să reîncarce bateria, fie prin simpla rulare a maşinii, fie cu ajutorul unui încărcător obişnuit.

Pentru modelele 911 GT3, 911 GT 3 RS şi Boxster Spyder, noua baterie de acumulatori cu litiu-ion va fi disponibilă în lista de accesorii Porsche Tequipment din februarie 2010.

Notă: Imagini cu bateria cu litiu-ion sunt disponibile pentru jurnaliştii acreditaţi în baza de date de presă Porsche https://presse.porsche.de, dar şi pe site-ul de presă al Porsche România, www.presa.porscheromania.ro.

Bucuresti, 24.11.2009

{mosloadposition user9}

{mosloadposition user10}

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.