free download 78 travel guides written by experts

Mercedes-Benz Vans – din nou profitabila: vanzari, venituri si profit EBIT mai mari

in prima jumatate a anului 2010

Peste 106.000 de autovehicule comerciale uşoare comercializate în întreaga lume încă de la începutul anului

EBIT de 191 de milioane de euro (ianuarie-iunie 2009: minus 101 milioane de euro)

Creştere în vânzări de 5,2%, una dintre cele mai mari din industria autovehiculelor comerciale uşoare

Strategii ample pentru deschiderea de noi pieţe şi regiuni de dezvoltare

Volker Mornhinweg, Director General Mercedes-Benz Vans: “După un an atât de dificil cum a fost 2009, suntem din nou pe un drum ascendent. Obiectivul nostru este acela de a avea acelaşi succes la nivel mondial pe care îl avem în Europa”

Economia şi-a revenit în prima jumătate a anului 2010 pe toate pieţele importante din lume, conducând la o creştere a cererii pentru bunuri de consum şi implicit la o creştere în volumul de transport. Odată cu aceste linii de dezvoltare, cererea pentru autovehicule comerciale uşoare a urcat substanţial pe majoritatea pieţelor cheie.

Divizia Mercedes-Benz Vans a beneficiat din plin din urma acestei dezvoltări, ajungând la peste 106.000 de autovehicule vândute în primele şase luni ale anului, o creştere de 50% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2009. Această creştere s-a datorat, în special, dezvoltării rapide a economiei în America Latină (vânzări mai mari cu până la 51%, aproximativ 6.000 de autovehicule) şi în cea mai importantă piaţă pentru divizia de autovehicule comerciale uşoare, Europa de Vest (vânzări mai mari cu până la 39%, 76.200 de autovehicule). La această expansiune a contribuit substanţial volumul mare de vânzări din Franţa, Marea Britanie, Italia, Spania şi Olanda. Vânzările în Germania au crescut cu aproape 28.700 de unităţi (+12%). Divizia a înregistrat vânzări în creştere şi în Europa de Est, unde rezultatele s-au îmbunătăţit cu 26 de procente, 6.700 de unităţi. În regiunea NAFTA, noua organizare a departamentului de vânzări din cadrul diviziei Mercedes-Benz Vans Statele Unite şi Canada a avut un start răsunător, ajungând la 5.200 de unităţi vândute (ianuarie-iunie 2009: 300 de unităţi).

Veniturile au crescut cu 33% în prima jumătate a anului 2010 – 3.674 de milioane de euro. Profitul EBIT a crescut substanţial de la minus 101 milioane de euro în prima jumătate a anului 2009 la 191 de milioane de euro, între ianuare şi iunie 2010. Acest progres a fost, în mare parte, rezultatul vânzărilor sporite în comparaţie cu anul precedent, în special în Europa de Vest. Datorită unei evoluţii în vânzări de 5,2 procente în prima jumătate a anului, Mercedes-Benz Vans se regăseşte printre lideri în ceea ce priveşte profitabilitatea în sectorul autovehiculelor comerciale uşoare.

Volker Mornhinweg, Director General Mercedes-Benz Vans, a vorbit la Stuttgart despre dezvoltarea business-ului Mercedes-Benz Vans din prima jumătate a anului 2010 şi despre strategia adoptată de divizie: “Am recuperat puternic în primele şase luni, iar acum suntem din nou pe o linie ascendentă. Rezultatele noastre în ceea ce priveşte cifrele financiare de vânzări, câştigurile şi recuperarea în vânzări vorbesc de la sine, în special după situaţia dificilă cu care ne-am confruntat în 2009. Cota noastră de piaţă din acest moment de 17,4% ne poziţionează ca lider în segmentul de autovehicule comerciale uşoare din clasele mijlocie şi mare în Uniunea Eurpeană. Şi continuăm ofensiva prin lansarea pe piaţă a produselor potrivite la momentul potrivit şi prin aplicarea strategiei globale de dezvoltare.”

Multiple măsuri au fost adoptate pentru asigurarea continuităţii pe termen lung a diviziei Mercedes-Benz Vans

Succesul Mercedes-Benz Vanz se datorează unei strategii gândite pe termen lung, care înglobează cele trei obiective principale: “Evoluţia pe Pieţele Existente”, “Evoluţia pe Noile Pieţe” şi “Dominaţia pe plan tehnologic”.

Pentru a genera un plus în creşterea de piaţă, Mercedes-Benz Vans îşi măreşte investiţiile în generaţiile succesoare ale produselor actuale şi în activităţile de service şi vânzări. O serie de măsuri viitoare va fi adoptată pentru a asigura compatibilitatea cu legislaţia în vigoare privind mediul. În ciuda provocărilor economice, Mercedes-Benz Vans a continuat să investească masiv în asigurarea etapelor viitoare. În ultimii trei ani, divizia a făcut investiţii de 250 de milioane de euro în dezvoltarea noilor generaţii Vito şi Viano de înaltă calitate, precum şi în extinderea unităţii din Vitoria, Spania, unde sunt fabricate aceste modele. Modelul Vito pentru transport de marfă are o sarcină utilă mai mare şi este foarte robust, pe când Viano stabileşte standardele pentru siguranţă, confort şi uşurinţa de a conduce. Aceste modele sunt echipate şi cu motoare BlueEFFICIENCY economice, eficiente şi ecologice. Ambele autovehicule vor fi lansate în cadrul salonului IAA Commercial Vehicles în luna septembrie.

Alianţa strategică cu Renault-Nissan va stimula dezvoltarea unităţii pe plan european. În segmentul autovehiculelor comerciale uşoare, colaborarea dintre Daimler şi Renault-Nissan din aprilie 2010 prevede introducerea în gama 2012 de produse Mercedes-Benz Vans a unui nou autovehicul destinat livrărilor în oraş pentru clienţii comerciali.

În America de Nord, Mercedes-Benz Vans lansează o campanie de vânzări cu o nouă organizaţie de vânzări din Statele Unite şi Canada şi se va concentra pe o strategie de dublu brand. Vândut în trecut sub marca Freightliner, modelul Sprinter a fost comercializat şi ca autovehicul marca Mercedes-Benz în Statele Unite începând din prima parte a anului, pentru a le oferi clienţilor cele mai bune servicii existente. Numărul dealerilor va creşte de la 120 în ianuarie 2010 la aproximativ 200 în 2011.

America Latină este una dintre pieţele solide în care activează Mercedes-Benz Vans. Compania produce autovehicule comerciale uşoare pentru piaţa Sud-Americană de mai bine de 50 de ani. Cu o cotă de piaţă de 40%, Mercedes-Benz este de departe cel mai profitabil producător auto premium din Argentina, ocupând o poziţie foarte bună şi în Brasilia, cu o cotă de piaţă de peste 16%.

Strategii clare pentru pieţele în dezvoltare

Odată cu ascensiunea pe pieţele în care activează, Mercedes-Benz Vans urmăreşte să exploateze şi potenţialul pieţelor emergente. Volker Mornhinweg consideră că pe viitor vor exista oportunităţi de dezvoltare în Asia. “Mergând pe ideea sloganului ‘Go East’ (‘Spre Est’), suntem prima companie producătoare de autovehicule comerciale uşoare din China, piaţa cu cea mai sporită creştere,” declară acesta. “Producţia autovehiculelor noastre a început în aprilie şi aceasta nu e tot. În ultimii 15 ani am fabricat autovehicule comerciale uşoare şi pentru piaţa din Vietnam.”

În aprilie 2007, Mercedes-Benz Vans s-a alăturat grupului Fujan Motors şi au încheiat primul joint venture pentru producţia de autovehicule comerciale uşoare în China. Acest joint venture în raport 50:50 denumit Fujian Daimler Automotive (FDJA), a vândut deja peste 3.000 de Vito şi Viano produse local, începând din aprilie 2010. De asemenea, Sprinter în varianta microbuz va fi produs local pe această piaţă în expansiune, începând din 2011.

Rusia oferă, de asemenea, promisiuni de dezvoltare a business-ului cu autovehicule comerciale uşoare. Aici, volumul de piaţă pentru autovehicule comerciale uşoare din clasese medie şi mare a fost în 2009 de 87.000 de unităţi. După previziunile actuale, această cifră ar putea creşte la 300.000 până în 2020. Mercedes-Benz Vans examinează o gamă de opţiuni pentru a penetra în viitorul apropiat piaţa din Rusia.

Mercedes-Benz este liderul incontestabil în ceea ce priveşte “tehnologiile eco”

Abordarea strategică a diviziei Mercedes-Benz Vans include şi penetrarea unor noi arii precum dezvoltarea unor noi tehnologii pentru protecţia mediului şi pentru îmbunătăţirea sistemelor de siguranţă. În segmentul aşa numitei “tehnologii eco”, Mercedes-Benz Vans este lider în sectorul autovehiculelor comerciale uşoare din clasele mijlocie şi mare.

În luna iulie a acestui an, divizia a prezentat primul autovehicul comercial uşor electric, Mercedes-Benz Vito E-CELL, un autovehicul comercial uşor extrem de silenţios care nu elimină gaze poluante. Un lot limitat de 100 de unităţi Vito E-CELL se află momentan în producţie, iar clienţii interesaţi pot testa modelul. Începând cu 2011, alte 2.000 de autovehicule Vito E-CELL vor intra în producţie.

Perspectivă

Pe fundalul intensificării cererii şi redresării pieţei în ceea ce priveşte zona transporturilor comerciale, Mercedes-Benz Vans se aşteaptă la o creştere a vânzărilor în acest an, comparativ cu 2009. Întrebat despre obiectivul de afaceri pe termen mediu al unităţii, Volker Mornhinweg a declarat: "Scopul nostru pe termen mediu este să avem la nivel global acelaşi succes pe care îl avem acum în Europa. Din acest motiv, vom implementa cu consecvenţă strategia noastră şi vom investi constant în viitorul unităţii, începând cu produsele noastre şi continuând cu unităţile de producţie şi, desigur, cu cel mai important capital al nostru, angajaţii noştri."

Stuttgart / Bucuresti, 05.08.2010

{mosloadposition user9}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *