Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Media Image Group: Peste 1100 de relatari jurnalistice despre Festivalul

International „George Enescu” 2011

Ediţia din acest an a Festivalului internaţional “George Enescu” a fost mediatizată în cadrul a 1164 de materiale jurnalistice în perioada 28 august – 10 octombrie 2011, potrivit unei analize a companiei de monitorizare mass-media Media Image Group. Din totalul relatarilor, în presa online (693 de articole) şi în print (400 de articole) au apătut de 15 ori mai multe materiale comparativ cu mediile TV (43 ştiri) şi radio (28 ştiri).

"Anul acesta am realizat în parteneriat cu Media Image Group un studiu privind impactul campaniei de comunicare în presa scrisă, online şi radio-tv, în Romania. Analiza a investigat atât aspectele cantitative, cât şi calitative. Concluziile şi recomandarile studiului, realizat de analiştii Media Image, ne vor ajuta la o mai bună calibrare a mesajelor noastre pentru ediţiile viitoare" a declarat Mihai Constantinescu, directorul agenţiei de impresariat artistic ARTEXIM, societate care organizează Festivalul "George Enescu".

“A fost unul dintre cele mai complexe şi plăcute proiecte la care am lucrat, a declarat George Domnişoru, reprezentantul Media Image Group. Ediţia din acest an a Festivalului “George Enescu” a avut parte atât de o acoperire media de calitate, cât şi de o audienta impresionantă în presa scrisă, acumulând o audienţă generală de 68.1% din populaţia adultă, urbană, reprezentând un numar de 4 068 000 de cititori”, a adaugat George Domnişoru.

Festivalul “George Enescu”, desfăşurat în perioada 1 – 25 septembrie 2011, a fost prezentat drept imagine culturală pentru România. Analiza a fost făcută în baza mesajelor referitoare la festival din cadrul articolelor monitorizate, 28% dintre acestea făcând referire la eveniment ca la un simbol al României*.

Debutul Festivalului a fost cea mai mediatizată perioadă a evenimentului – 47 de materiale, dintre care 40 în presa scrisă. Numărul articolelor din presă despre Festivalul “George Enescu” s-a înjumătăţit însă spre finalul eveminentului.

Jurnalul Naţional Supliment este publicaţia cu cele mai multe articole despre festival, iar TVR1 şi RRA sunt posturile TV şi radio cu cea mai mare mediatizare a evenimentului. În presa presa locală, Timişoara este oraşul în care au fost publicate cele mai multe articole (24), urmat de Cluj (20), Iasi (10), Pitesti (9), Craiova (8), Ploiesti (5).

În ceea ce priveşte monitorizarea în mediul online, 173 de site-uri româneşti şi internaţionale din totalul celor monitorizate de Media Image Group au mediatizat Festivalul “George Enescu”, publicând 693 de materiale dedicate evenimentului.

În străinătate 21 de site-uri internaţionale (cele mai multe din Franta, Regatul Unit, Germania, Olanda, Austria, dar si Asia), majoritatea editii online ale unor canale media de prestigiu (www.dwworld.de Deutsche Welle, www.independent.co.uk, www.lacroix.com, www.lepoint.fr, www.lesechos.fr, www.lexpress.fr/, www.telegraph.co.uk) au apreciat festivalul atat prin informari generale, cat si prin comentarii sau cronici. Cele mai multe articole (9) au aparut pe paginile de Internet din Franta (4 articole pe www.lacroix.com, 2 pe www.lesechos.fr si cate un articol pe www.lexpress.fr, www.lepoint.fr, www.vousnousils.fr).

Despre Media Image Group Group

Media Image Group este cea mai importantă companie de monitorizare de presă şi analiză de conţinut media, care activează pe piaţa românească. Compania a fost înfiinţată în 1999, iar în prezent are în portofoliu peste 250 de clienţi din toate domeniile de activitate, printre clienţii companiei se regăsesc: Carrefour, Dacia, Bancpost, ING Group, Alpha Bank, Unicredit Tiriac Bank, OMV-Petrom, Orange, Vodafone, Cosmote, Romtelecom, J.W. Marriott, E.ON, GDF Suez, P&G, Unilever, PricewaterhouseCoopers, UNICEF şi mulţi alţii.

* Pentru acest rezultat s-au cumulat următoarele mesaje cheie: “apreciat în presa europeană”, “atracţie pentru turiştii străini”, “prestigiu internaţional”, “brand cultural pentru România”, “eveniment cultural de anvergură în Europa”, “simbol cultural al României”, “considerat în presa internatională rival al festivalului de la Salzburg”, “cel mai important eveniment muzical din Europa de Est”.
** Metodologie: Analiza efectuată pe baza monitorizarii realizate de Media Image Group pe un numar de 20 de cotidiene centrale, 207 periodice centrale, (cifră ce include şi suplimentele acestora), 16 posturi tv, 10 posturi radio, 306 publicatii locale şi peste 1000 site-uri si bloguri, în perioada 28 august – 10 octombrie 2011.

Bucuresti, 20.10.2011

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.