Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Interviu Angela Boarteș, Soft Build: poți avea cel mai bun produs de pe piață, dar nu va fi niciodată primul dacă nu află nimeni despre el

Angela Boarteș, Soft Build

Vă invităm să o cunoașteți pe Angela Boarteș, Soft Build, www.biztogo.ro. Descoperim împreună, în acest interviu, drumul către antreprenoriat, provocările în afaceri, cum ajungi să ai succes, dar și lucruri mai puțin știute despre Angela.

Angela Boarteș, Soft Build
Angela Boarteș, Soft Build

Pentru început, te rog să ne spui câte ceva despre tine

Sunt Angela Boarteș și sunt, în ordinea în care am intrat în rol, programator, om de afaceri și mamă. Am 40 de ani și trăiesc în Timișoara.

Când, de ce și cum ai făcut pasul către antreprenoriat?

Pasul spre antreprenoriat a fost unul ne…programat. Prin 2005-2006, lucram ca programator și aveam multe proiecte în timpul liber. Provocarea, la cele la care lucram ca freelancer, era mult mai mare, proiectele erau complexe, puteam lucra la cele mai grele taskuri, îmi plăcea senzația că am găsit de una singura rezolvarea.

Unde lucram ca angajat, făceam taskurile pe care le fac programatorii juniori, adica lucrurile simple și de rutină, care erau foarte plictisitoare pentru mine. Așa că, în 2006, am decis să deschid Soft Build și să fiu propriul meu șef și angajat.

Ce servicii oferi acum și cine sunt clienții tăi?

Încă de la început, m-am axat pe două direcții: software la comandă și produse web (site-uri și magazine online). Recent, am lansat o aplicație de productivitate destinată firmelor mici – BizToGo – și aceasta e direcția în care mi-aș dori să dezvolt afacerea.

Care a fost cea mai mare provocare în business pentru tine? Și cum ai depășit această provocare?

Cea mai mare provocare a fost să învăț cum se manageriază o echipă. A durat ceva până am înțeles că fiecare om are propria motivație pentru a face lucrurile și că, pentru a-și atinge potențialul, fiecare membru al echipei trebuie să-și găsească locul potrivit și ritmul potrivit.

Ce îți propui pentru acest an și pentru următorul?

Fiind anul în care am lansat BizToGo, îmi doresc ca noua aplicație să ajungă la cât mai multe echipe. Asta ar însemna că toată munca noastră este utilă și că putem să dezvoltăm produsul în continuare.

În paralel, pentru că domeniul nostru e unul foarte dinamic, vom încerca noi tehnologii, pentru a vedea care dintre ele ni se potrivește. Programarea e un skill care se învață cel mai bine la vârste tinere, mintea e mai îndrăzneață și mai relaxată în căutarea de soluții. Pe măsură ce înaintezi în vârstă, te bazezi pe experiență și nu mai răbdarea de a vedea abordări noi. De aceea, e o temă personală să descopăr periodic noile limbaje și trendurile din domeniu.

Ți-ai atins obiectivele pe care ți le-ai propus când ai lansat afacerea? Dacă da, ai ales unele noi? Dacă nu, care e cea mai mare piedică?

Am deschis Soft Build în 2006, cu ideea de a face soft pentru România. 17 ani mai târziu, facem soft pentru România, dar încă nu aș zice că este cerere suficientă, cât să facem doar partea de software. Observ, însă, ca din ce în ce mai multe firme românești cumpăra diverse aplicații și asta nu poate decât să mă bucure.

Te-ai confruntat cu auto-limitări? Cum le-ai făcut față? Ce sfaturi ai pentru cei care trec prin aceleași temeri?

Oooo, cea mai mare frică e să vorbesc despre firma mea și despre produsele noastre. Și de multe ori trebuie să îmi amintesc sfatul pe care li-l dau și clienților mei, care, spre deosebire de mine, îl și urmează: Poți avea cel mai bun produs de pe piață, dar nu va fi niciodată primul dacă nu află nimeni despre el!

Privind în urmă, ce ți-ai fi dorit să știi când ți-ai lansat afacerea? La ce nu te așteptai și ți s-a întâmplat ca antreprenor?

Din păcate, nu există o școală de antreprenori și cursurile de management pe care le facem în facultate sunt departe de practică. Mi-ar fi plăcut să știu ce conține dosarul de angajat, când se plătesc taxele, cum trebuie pregătite actele pentru contabilitate, cum se face pontajul. Chestiuni de bază, pe care am observat că nu le știu nici mulți dintre clienții mei.

Mi-ar fi plăcut să știu cum se citește bilanțul și cum să fac o analiză a situației financiare a firmei, separat de bilanțul contabil.
Câteva unelte am încercat să le introduc și în BizToGo, cum ar fi Proiecția financiară. E un instrument pe care eu l-am găsit pe grupurile de antreprenori și cu care am putut să am o imagine mai clară asupra finanțelor firmei.

Care ar fi top 5 sfaturi pe care le-ai da cuiva care vrea să urmeze aceeași cale, a antreprenoriatului?

Să pornească la drum fără să mai amâne, să aibă grijă de familie și de echipă – sunt două componente de bază din viața unui antreprenor, să ofere produse și servicii așa cum și-ar dori să le cumpere, să continue atâta timp cât le e bine în acest rol, să fie cinstiți pentru că lumea e mică și reputația e foarte importantă în business.

Și să încheiem pe o notă personală: Spune-ne 5 lucruri pe care nu le știe lumea despre tine.

Cel mai frumos rol din viața mea e cel de mamă, cel mai distractiv e cel de soție, îmi place să cânt la chitară, fac programare de la șapte ani și am o doză sănătoasă de sarcasm.

Care e cuvântul care te definește? Dar cuvântul care definește afacerea ta?

Ambiție și reziliență cred că sunt cele două cuvinte. Nu e ușor să fii femeie cu business în IT, dar mă bucur că am ajuns în acest punct, după doi copii, o criză economică, o pandemie și multe alte provocări.

By Violeta-Loredana Pascal

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.