Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Interviu Adrian Hoţoiu, editura ap! (ACT şi Politon): oamenii caută alinare, caută să fie inspirați și motivați

Adrian Hoţoiu, fondatorul Editurii ap! (ACT şi Politon)

Vă invit să citiți un interviu în exclusivitate cu Adrian Hoţoiu, fondatorul Editurii ap! (ACT şi Politon)

Să începem cu câteva cuvinte despre editură, mai ales pentru cei ce nu o cunosc foarte bine. Când s-a lansat Editura ap ! (ACT și Politon) și care a fost direcția pe care și-a propus-o

Adrian Hoţoiu, fondatorul Editurii ap! (ACT şi Politon)

ap! (ACT și Politon) este unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața de carte din România. Specializată în nonficțiune de calitate, editura a adus pe piața locală o serie de autori care au făcut furori în toată lumea, precum Tim Ferriss, Robin Sharma, Joe Dispenza, Tony Robbins, Wayne Dyer, Steve Harvey, Gino Wickman și mulți alții. Totodată, ap! (ACT și Politon) este editura românească sub egida căreia au fost publicate cele mai multe audiobookuri la nivel local. Înființată în 2014, a lansat pe piață până acum peste 300 de titluri, printre care bestsellere care au făcut înconjurul lumii și au schimbat mii de vieți.

ap! (ACT și Politon) crede în dezvoltarea continuă și aduce cititorilor români titluri care acoperă toate subiectele din sfera aceasta, precum dezvoltare personală și profesională, business, antreprenoriat, spiritualitate sau wellbeing. Titlurile editurii se regăsesc atât în format tradițional, cât și sub formă de pdf sau audio, astfel încât cititorii se pot bucura de lectură în orice moment al vieții lor.

Ce s-a schimbat în strategia editurii de atunci și până acum?

Dacă la început am lansat editura dintr-o nevoie pe care am descoperit-o pe piața locală, anume cărți în format audio, în limba română, treptat ne-am extins și în zona de carte tipărită. Am făcut asta pentru că existau o mulțime de autori excelenți care ne-au atras atenția și care nu aveau nici un titlu tradus în limba română. De asemenea, treptat ne-am aventurat și în lumea ficțiunii – de-a lungul anilor am adus titluri îndrăgite, precum seria thriller a autoarei de succes Terri Blackstock sau TUȘA MAME: O aventură ireverențioasă de Patrick Dennis.

Aș menționa și zona de literatură pentru copii. Inspirați de momentele candide și ludice ale copilăriei, am pregătit o colecție de povești pentru copii, alegând unele dintre cele mai frumoase povești din folclorul românesc scrise de Petre Ispirescu, Barbu Ștefănescu Delavrancea, Ioan Slavici și Bogdan Pascal și le-am transformat în cărți audio, create special, atât pentru cei mari, cât și pentru cei mici. La această colecție de povești audio se adaugă și o serie de cărți educative tipărite, pentru copii mai mici sau mai mari.

Cum a evoluat piața de carte în ultimii 4-5 ani? Care a fost impactul pandemiei asupra  Editurii ap! (ACT și Politon)? Dar al conflictului din Ucraina?

Nu cunoaștem cifrele altor jucători de pe piață, dar consider că a fost o stagnare generală în industria cărții, dacă ne raportăm la anii anteriori. Însă, evenimente precum târgurile de carte ne aduc mai aproape de cititori și reprezintă o ocazie pentru jucătorii din industrie de a vedea care sunt preferințele oamenilor.

Cum estimați că va arăta piața de carte din România în 2023-2024?

În continuare credem că titlurile din sfera dezvoltare personală sau profesională vor fi la mare căutare. Având în vedere vremurile tulburi pe care le trăim și evenimentele menționate de dumneavoastră mai devreme, oamenii caută alinare, caută să fie inspirați și motivați. Și unde să găsească asta mai bine, dacă nu în cărți scrise de oameni de succes, oameni care împart povestea vieții lor și sfaturi utile cu cititorii?

Să vorbim puțin despre profilul cititorului din țara noastră. Vânzările de carte arată că lumea încă mai cumpără cărți, ceea ce este extraordinar. Cum arată profilul cititorului Editurii ap ! (ACT și Politon)?

Cititorul ap! (ACT și Politon) este o persoană interesată de evoluție pe toate planurile. Este o persoană conștientă că viața înseamnă învățare continuă, fiind dispusă în același timp să investească timp și energie pentru a-și însuși uneltele necesare unei vieți echilibrate. Iar noi ne dorim să venim în întâmpinarea sa cu titluri care să îi faciliteze acest drum. Am descoperit, de-a lungul anilor, că această „persoană” înseamnă și bărbați și femei de toate vârstele. Ceea ce ne bucură, pentru că asta denotă că există apetit pentru cunoaștere printre români, indiferent de vârstă sau gen.

Au devenit cărțile un bun de lux?

Nu cred că au devenit un bun de lux, mai ales că sunt o mulțime de perioade când editurile și librăriile desfășoară promoții și oferte, astfel că cititorii pot găsi cărți la prețuri convenabile, indiferent de buget. Cred însă că obiectul numit carte a căpătat și alte valențe, în sensul că unii oameni preferă să asculte audiobookuri dintr-un motiv pragmatic, și anume că, pot face și altceva în acel timp.

De exemplu, pot „citi” când se află în metrou sau în mașină. De asemenea, anumite persoane preferă cartea în format pdf, pentru a putea citi de pe dispozitive precum tableta, telefonul sau laptopul atunci când călătoresc, compensând astfel lipsa de spațiu în bagaje.

Un punct important de discutat este faptul că în ziua de astăzi, în era digitală, oamenii au la dispoziție mult mai multe surse de unde își pot lua informația, precum social media, bloguri, site-uri, podcasturi și multe altele. Iar în zona de entertainment, pe lângă un roman bun, au la dispoziție nenumărate filme, seriale la TV sau pe platformele de streaming. Cum timpul este limitat, desigur că fiind atât de multe opțiuni, numărul de cărți citite s-a redus față de alte decade.

Cu toate acestea, există în continuare foarte mulți oameni care apreciază cuvântul tipărit și înțeleg beneficiile unei cărți. Asta pentru că internetul și contentul video încă nu pot concura cu profunzimea, contextul și informațiile cuprinzătoare pe care ți le pot oferi doar cărțile.

Ce s-ar putea face pentru ca tinerii să citească mai mult?

Cred că ar trebui să coborâm literatura de pe piedestalul pe care a fost urcată de anumiți oameni de litere, astfel încât informația să fie ușor de digerat de către oamenii de toate vârstele și cu preferințe variate. La ap! (ACT și Politon) ne dorim să venim în întâmpinarea cititorilor cu informații concise despre titlurile publicate, arătându-le, totodată, utilitatea lecturii.

Spre exemplu, noi am realizat recent o serie de infografice ale unor titluri de succes de la ap! (ACT și Politon) pe care cititorii le pot descărca gratuit abonându-se la newsletter-ul editurii. Astfel, potențialii cititori pot afla despre ce este vorba pe scurt în anumite cărți, ceea ce le ușurează considerabil decizia de-a le achiziționa sau nu. Cred că prin astfel de strategii, de-a veni în întâmpinarea potențialilor cititori cu informații utile, putem atrage mai mulți tineri să citească.

Să revenim puțin la cititorii Editurii ap ! (ACT și Politon). Care este cel mai bine vândut titlu al editurii de la înființare și până în prezent?

„Poartă-te ca o doamnă, gândește ca un bărbat”, semnată de Steve Harvey, a avut mare succes la noi. O carte utilă din sfera relațiilor, care face o paralelă între gândirea femeilor și cea a bărbaților. Este o lectură dedicată femeilor, cu scopul de a le oferi acestora o perspectivă de ansamblu asupra modului în care gândesc bărbații.

Cum sunt selectate cărțile care apar la editură? Care sunt criteriile avute în vedere?
Având în vedere că noi publicăm cărți cu precădere din sfera dezvoltării personale sau profesionale, primul criteriu pe care îl luăm în considerare este conținutul util pentru cititor. Un alt criteriu important este relevanța cărții pentru cititorul român – desigur că sunt mulți scriitori de succes la nivel mondial, însă nu toate titlurile sunt neapărat relevante sau utile pentru publicul român. De aceea, căutăm titlurile care să rezoneze cu cititorul român și să aducă un plus valoare în viața sa.

Un top 3 cărți dintre titlurile publicate la ap! (ACT și Politon) în 2022, pe care le recomandați cititorilor și de ce

Pentru antreprenori sau manageri recomand „Leadershipul înseamnă limbaj: Puterea ascunsă a ceea ce spui – și a ceea ce nu spui”, de David Marquet, care prezintă șase noi scheme de leadership, cu ajutorul cărora vei dobândi o nouă abordare asupra acestui domeniu de mare interes. Vei înțelege astfel că organizațiile trebuie să devină conștiente de faptul că limbajul ne influențează comportamentul și că liderii trebuie să adopte un nou limbaj care să ne facă pe toți să ne simțim mai în siguranță și să lucrăm mai eficient. Aplicând acest manual de leadership, oamenii din cadrul organizațiilor vor vorbi când vor identifica probleme și vor contribui activ la identificarea și aplicarea soluțiilor.

„Manual de mentorat: Un ghid pas cu pas pentru a fi un mentor mai bun” (prezentat și în cadrul BooksWave), de Julie Starr este o carte care se adresează tuturor celor care își doresc să devină mentori, dar și celor care nu au îndrăznit niciodată să aspire la un astfel de statut neștiind dacă au calitățile necesare. Cartea vorbește despre calitățile de care ai nevoie pentru a deveni mentor, metodele esențiale ale coachingului și cum pot fi ele aplicate scenariilor obișnuite de coaching.

„Zi de zi erou. Manifestul”, de Robin Sharma este o carte despre eroul care se află în fiecare dintre noi. O carte care îi va ajuta pe mulți să se dezvolte, să se vindece și să evolueze spiritual, fiind pe deplin conștienți de faptul că eroi nu sunt doar marile personalități ale lumii precum Nelson Mandela, Harriet Tubman, Mahatma Gandhi, Florence Nightingale sau Oskar Schindler, eroi suntem fiecare dintre noi într-o anumită măsură atunci când ne ghidăm după principii sănătoase de viață. Cartea de față aduce în prim plan o serie de povești și lecții de viață care ne pot inspira să trăim după alte coordonate, bucurându-ne mai mult și suferind mai puțin. „Zi de zi erou. Manifestul” este, cu alte cuvinte, o carte excelentă pentru toți cei care își doresc să se reinventeze sau să abordeze viața într-o manieră diferită de cea în care au făcut-o până acum.

Care sunt planurile editurii pentru 2023?

Anul 2023 vine cu o surpriză pentru fanii îndrăgitului Tim Ferriss: autorul vine în România, la Brand Minds 2023. Ne bucurăm de acest parteneriat, pentru că este unul dintre cei mai căutați autori din portofoliul nostru și cu siguranță că publicul va aprecia ocazia de a-l vedea și asculta live. La ap! (ACT și Politon) am publicat cărțile sale „4 ore – Corpul”, „4 Ore – Săptămâna de lucru”, „4 ore – Chef”, „Instrumentele titanilor” și „Tribul Mentorilor”. Tim Ferriss este antreprenor de succes, angel investor și autor de bestsellere New York Times. Volumele sale au fost traduse în peste 30 de limbi, iar podcastul său intitulat The Tim Ferriss Show a depășit 100.000.000 de descărcări.

Avem în lucru o mulțime de titluri care s-au bucurat de succes pe piața internațională. Din sfera de antreprenoriat, putem vorbi despre „Fix this next”, o carte semnată de Mike Michalowicz, care va apărea în limba română cu titlul de „Mai întâi rezolvă asta”. Din zona de educație financiară, tocmai a apărut „Cu un pas înaintea Wall Street”, de Peter Lynch. De asemenea, pregătim câteva titluri din zona de permacultură, un domeniu fascinant. Un alt titlu recent apărut, „Conspirația” lui Ryan Holiday este un bestseller internațional care îi are în centrul atenției pe Peter Thiel și Hulk Hogan.

Să nu uităm de titlurile dedicate celor mici. Recent am lansat două cărți pentru copii: „Hei, Bruce!”, o carte interactivă care îi va implica în poveste pe micii cititori, și „Mama Bruce”, de același autor, Ryan T. Higgins și pregătim și alte noutăți dedicate copiilor, pentru 2023.

Hei, Bruce

Cum se promovează editura?

Ne promovăm printr-o serie de acțiuni atât online cât și fizice. Spre exemplu, toamna trecută am avut o lansare de carte „Cu 1% mai bun” de Chris și Nick Nikic în parteneriat cu Special Olympics România, eveniment care s-a bucurat de succes și a atras o mulțime de persoane la lansarea cărții. Ne-am asociat și cu Cristina Bălan, căreia îi mulțumim și pe această cale, artista scriind cuvântul înainte al cărții, având în vedere experiența sa în ceea ce privește subiectul abordat, sindromul Down. Prin astfel de evenimente ne dorim să realizăm o apropiere între echipa ap! (ACT și Politon) și publicul cititor.

Ne puteți găsi desigur și în mediul online, unde postăm informații despre titlurile nou apărute, citate captivante din cărți, oferte, reduceri și multe alte informații interesante și actuale. De asemenea, avem și un newsletter prin care ținem la curent cititorii cu evenimentele și noutățile marca ap! (ACT și Politon).

Avem inclusiv o serie de interviuri video captivante cu autori străini, cel mai recent fiind cel cu autorul de bestellere David Marquet. Pe toate le puteți găsi în secțiunea video a contului de Facebook ap!.

Instagram: https://www.instagram.com/actsipoliton/
Linkedin: https://www.linkedin.com/company/edituraactsipoliton/
YouTube: https://www.youtube.com/c/ActsipolitonRo-carti-audio/videos
Tik Tok: https://www.tiktok.com/@actsipoliton

Cuvântul anului 2023 pentru Editura ACT și Politon?

Evoluție. Este cuvântul anului atât pentru noi, cât și pentru cititorii care achiziționează cărțile din portofoliul nostru, din mai multe puncte de vedere.

În primul rând, pentru că noi considerăm că unul dintre scopurile vieții este să evoluezi, să crești constant, din toate punctele de vedere: spiritual, profesional, personal, fizic. Asta încercăm să facem noi, echipa ap! (ACT și Politon) și asta îi îndemnăm și pe cititori, prin titlurile pe care le publicăm. Credem cu tărie în dezvoltarea continuă și aducem cititorilor români titluri care acoperă o gamă variată de subiecte din sfere precum: dezvoltare personală și profesională, antreprenoriat, spiritualitate și wellbeing, oferind iubitorilor de carte posibilitatea de a citi sau de a asculta cărți, de a le folosi pe post de profesori sau sfătuitori și de a transforma clipele de relaxare într-un timp calitativ.

În al doilea rând, pe un plan mai pragmatic, anul 2023 a venit cu o evoluție pentru noi în ceea ce privește vânzarea de carte. Am văzut o creștere aici, ceea ce ne bucură. Vedem astfel cum ușor, ușor, stagnarea care a venit odată cu pandemia și războiul de la granițele noastre se transformă într-o perioadă care ține de trecut, iar lucrurile revin la normal, ba chiar cresc, din punct de vedere al business-ului.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.