Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

GSK publica primul raport de sustenabilitate al unei companii farmaceutice din Romania

· Intitulat “Prețuim încrederea voastră”, Raportul de Sustenabilitate al GSK 2011 este primul raport de acest gen al industriei farmaceutice din România, realizat în conformitate cu cerințele “Inițiativei Globale de Raportare” (Global Reporting Initiative – GRI), cel mai utilizat standard de raportare la nivel internațional.
· Acest raport este primul din cadrul GSK Europe realizat conform GRI, care acoperă toate diviziile de business ale companiei: farmaceutică, consumer healthcare, distribuție și producție.
· În 2011, GSK a investit 719.940 de euro în comunitate, în programe de sănătate și de educație în sănătate, precum și în alte probleme sociale.
· În 2011, operațiunile de producție și logistică ale fabricii GSK din Brașov au raportat o scădere cu 45% a consumului de energie și cu 40% a emisiilor de dioxid de carbon per tonă de produs livrat.

GSK România publică primul său Raport de Responsabilitate Corporativă, un document care descrie activitățile desfășurate de companie în vederea realizării misiunii sale în România, ce se bazează pe conceptul de „shared value”: îmbunătățirea calității vieții românilor prin toate acțiunile GSK. Acesta este primul raport de sustenabilitate de pe piața farmaceutică autohtonă.

De asemenea, este primul raport de sustenabilitate din cadrul GSK Europe realizat în conformitate cu cerințele “Inițiativei Globale de Raportare” (Global Reporting Initiative – GRI), care include proiecte derulate de toate cele patru divizii de business – farmaceutică, consumer healthcare, distribuție și producție – în România, în 2011. Raportul subliniază cele patru arii de interes pentru companie: sănătate, oameni, comunitate și mediu înconjurător.

“Într-o țară cu cea mai scăzută speranță de viață din Uniunea Europeană, cu cea mai ridicată rată de mortalitate infantilă și în același timp cu cel mai mare grad de migrație a medicilor, provocările sunt evidente, iar GSK România și-a luat angajamentul de a contribui la îmbunătățirea calității vieții. Cred cu tărie că un popor trebuie să fie sănătos pentru a deveni bogat, și nu invers. Vom continua să avem un comportament responsabil, să sprijinim comunitatea medicală și să acționăm în interesul și pentru drepturile pacienților”, a spus Pascal Prigent, General Manager GSK România.

Raportul acoperă domenii cheie, precum îmbunătățirea accesului la medicamente, etica în industria farmaceutică, politicile de resurse umane, implicarea partenerilor și investiția în comunitate. Documentul oferă informații specifice legate de creșterea accesului la sănătate al românilor, ca răspuns la problemele pieței locale: buget limitat, mediu supra-reglementat și probleme critice de sănătate, precum cea mai scazută speranță de viață sau cea mai ridicată rată de mortalitate infantilă.

Câteva exemple de informații pe care le puteți găsi în Raportul de Responsabilitate Corporativă GSK 2011:
· În 2011, GSK România a investit 719.940 de euro în comunitate, în proiecte de sănătate și de educație în sănătate și în alte cauze sociale.
· GSK Pharma a fost una dintre puținele companii din România și singura companie din industrie care a aplicat metodologia London Benchmarking Group (LBG) pentru a măsura valoarea strategică și impactul investițiilor în comunitate.
· Operațiunile de producție și logistică ale fabricii GSK din Brașov au adoptat programe de eficientizare a consumului de energie, care au condus la o scădere cu 45% a consumului de energie și cu 40% a emisiilor de dioxid de carbon per tonă de produs livrat, în contextul creșterii producției.
· În 2011, proiectul “Orange Day” – un brand GSK global – i-a încurajat pe 68% dintre angajații companiei din România să se implice în comunitatea locală. Aceștia și-au dedicat o zi lucrătoare acțiunilor de voluntariat în cadrul unui program ales de ei, al unei organizații sau al unei cauze aliniate la valorile GSK. În total, angajații au voluntariat 6.282 de ore.
· În 2011, în cadrul Programului de Traineeship GSK, 17 stagiari au beneficiat de training în companie, pe o perioadă de 6 până la 12 luni.

GSK – prima companie din România afiliată la GRI ca stakeholder organizațional

GSK este prima companie din România afiliată la GRI ca stakeholder organizațional, adoptând astfel cele mai bune practici internaționale de transparență în business.

“Această afiliere deschide calea și altor companii din România pentru a-și îmbunătăți standardul de transparență în business, în vederea construirii unei economii sustenabile. Prin operațiuni sustenabile și raportarea performanțelor din acest domeniu, companiile ar putea beneficia de o mai mare încredere în business-ul lor pe plan local și ar putea crește atractivitatea pieței pentru investitorii străini”, a spus Nikki McKean-Wood, Senior Manager Network Relations, GRI.

GSK a ales să își alinieze sistemul de raportare la cel mai folosit cadru de raportare voluntară de sustenabilitate, Inițiativa Globală de Raportare (GRI), pentru ca partenerii săi să aibă un sistem de referință recunoscut ca model de bună practică la nivel global.

GlaxoSmithKline – una dintre cele mai mari companii farmaceutice din lume, al cărei portofoliu are la bază o substanţială activitate de cercetare şi dezvoltare. GlaxoSmithKline se dedică îmbunătăţirii calităţii vieţii oamenilor, ajutându-i să realizeze mai multe, să se simtă mai bine şi să trăiască mai mult.

Global Reporting Initiative (GRI) – este cel mai utilizat standard de raportare la nivel internațional. Anual, peste 6000 de companii raportează proiecte de responsabilitate socială, iar majoritatea sunt realizate în conformitate cu cerințele GRI.

Bucuresti, 02.10.2012

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.