Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Gigantii digitali isi consolideaza pozitia in clasamentul furnizorilor de spatii media

Alphabet (holding-ul care detine Google) isi extinde dominatia, devenind cel mai mare proprietar media din lume in noul clasament publicat de Zenith. Veniturile media ale acestei companii cumuleaza 60 miliarde $, cu 166% mai mult decat cel mai apropiat rival al sau, Walt Disney, de care s-a detasat in mod constant in ultimii ani.

Top 30 Global Media Owners este un clasament unic al celor mai mari companii media din lume, stabilit dupa veniturile media, conform estimarilor Zenith. Raportul a fost lansat in 2007 și a fost ultima data publicat in 2015. Zenith definește veniturile media ca fiind veniturile dobandinte in urma desfasurarii tuturor tipurilor de activitati comerciale care stau la baza advertising-ului. Scopul sau este de a evalua care sunt cele mai importante companii ale industriei de marketing.*

Există patru giganti media in Top 30 global media owners la nivel mondial – Facebook, Baidu, Yahoo și Microsoft – fiecare dintre acestia crescand in clasament fata de anul anterior. Facebook a urcat de pe locul 10 anul trecut pe locul 5 în acest an; Baidu a urcat de pe locul 14 pe locul 9; Yahoo de pe locul 18 pe locul 15; iar Microsoft de pe 21 pe 17. Facebook cunoaste cea mai rapida crestere in acest top, avand venituri media cu 65% mai mari fata de anul trecut. Baidu ii urmeaza (cu o creștere de 52%), iar Alphabet cu 17%.

Cei cinci giganți digitali genereaza 88 de miliarde $ in venituri media, ceea ce reprezinta 34% din totalul veniturilor generate de toate cele 30 companii din top, și 65% din intreaga piata de publicitate de internet la nivel mondial. Dominația lor comuna asupra publicitatii digitale demonstreaza faptul ca aceste cinci companii au capturat cea mai mare parte a castigurilor din cresterea lor rapida. Consumul digital a crescut la o medie de 18% pe an, in ultimii cinci ani, lucru datorat raspandirii tehnologiei mobile, extinderii social media si online video, precum și dezvoltarea tehnologica din advertising, cum ar fi programmatic buying și search-ul localizat in timp real. Consumul de publicitate din toate celelalte tipuri de media a crescut cu doar 0.6% pe an. Zenith Romania

Confruntati cu venituri stagnante din business-ul de baza, proprietarii de media traditionala au investit in activitatile lor digitale, fie prin extensiile in online ale brandurilor deja existente sau prin crearea de noi produse digitale de sine statatoare. Acest fenomen s-a manifestat cu preponderenta in randul publisherilor de ziare si reviste, care au suferit un declin pe termen lung al cererii pentru produsele lor din presa scrisa, in cea mai mare parte a pietelor dezvoltate.

Această competitie acerba si dominatia gigantilor digitali a facut dificila pentru multi proprietari media inlocuirea veniturilor din afacerile lor traditionale cu noile venituri din online. Aproape jumatate dintre furnizorii media din Top 30 au inregistrat venituri mai scazute comparativ cu anul trecut, cu toate că, in doua dintre cazuri acest lucru a fost determinat de faptul ca proprietarii au eliminat o parte din activitatile lor media. Time Warner a izolat divizia de reviste intr-o companie de sine statatoare – Time Inc, care isi face debutul in acest raport la numărul 30, in timp ce CBS Corporation s-a retras din activitatea de publicitate outdoor.

“Primii cinci mari furnizori media controleaza cea mai mare parte a pietei internationale de publicitate pe internet, iar cresterea rapida ii propulseaza in clasamentul celor mai mari proprietari de media la nivel mondial”, a declarat Jonathan Barnard, Head of Forecasting Zenith. “Furnizorii de media traditionala din topul nostru au fost fortati sa isi dezvolte propriile lor afaceri digitale, la diferite grade de succes. Pe masura ce tehnologia din publicitatea digitala – cum ar fi cumpararea de tip programmatic – se extinde in zona de media traditionala, aceasta va propulsa business-ul proprietarilor de media traditionala, dar le va oferi si noi oportunitați de crestere “. Zenith Romania

Ranking of Top 30 Global Media Owners 2016 Rank      
       

* Definitia veniturilor de media

Zenith definește veniturile media ca fiind toate veniturile generate de publicitatea vanduta de un grup (sau companie) pe diverse canale (televiziune, ziare, publishing, internet search, social media etc.). Acest lucru furnizeaza o imagine clara asupra dimensiunii și puterii de negociere a celor mai mari furnizori de spatii media, cu care trebuie sa negocieze advertiserii și agențiile. Raportul acopera anul financiar 2014, fiind ultimul an pentru care deținem cifre de venit pentru toate companiile listate public.

By Liliana K

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.