free download 78 travel guides written by experts

Faurit in (PRIME) Romania

sau
Cum am organizat un congres studentesc

Alexandra Pana
PRIME Romania

Se ia o echipa: membrii – din PRIME Romania – Asociatia Europeana a Studentilor la Relatii Publice si Comunicare. Se stabileste proiectul: cel de-al treilea Congres National al Studentilor la Comunicare. Se alege o tema: brandul de tara. Se impart sarcinile intre membri. Apoi, ca orice echipa dornica de a face un lucru cat mai temeinic, si tanara noastra echipa purcede la partea de documentare…..

E greu sa fii impersonal si obiectiv atunci cand vorbesti/ scrii despre ceva la care tii si in care ai depus multa munca si mai ales mult suflet. Am pornit in a scrie acest articol in mod cat mai nepartinitor. Dar e mai usor de zis decat de facut.

{viewonly=registered,special}
Ramasesem cu povestea la parte de documentare. Pentru ca ne-am luat rolul de organizatori cat se poate de in serios, am vrut sa facem totul ca la carte. Am citit articole despre branding, despre brandul de tara, despre imaginea Romaniei atat in afara, cat si din interior. A fost ceva de munca, dar ne-a ajutat sa ne cristalizam ideile si sa dam o forma coerenta "planului de bataie" al Congresului.

Cum a pornit ideea lui “Faurit in Romania”? Titlul a trecut prin multe variante, toate incercand sa traduca in chip cat mai neaos ideea de Made in Romania – facut/ zamislit etc. In cele din urma, ne-am hotarat sa ramanem la Faurit in Romania, si cu acest titlu am mers mai departe.

Pe scurt, ce ne-am dorit de la a treia editie si de la Faurit in Romania: nu sa dam solutii, nu sa oferim retete miraculoase despre ce ar trebui sa faca autoritatile, oamenii de afaceri sau cei de cultura. Ne-am dorit sa oferim un mediu adecvat discutiilor despre imaginea tarii, discutii care sa poata fi incadrate intr-o rama unitara, fara a-si pierde din diversitatea si specificul fiecarei teme dezbatute. Am incercat sa facem cat mai lina puntea dintre Analisti si Strategi – cele doua sectiuni in care am structurat conferintele sustinute in plenara.

Odata stabilit planul de atac, clarificate conceptul, tema si continutul Congresului, am trecut la partea mai prozaica, dar inerenta oricarui eveniment: organizarea propriu-zisa. Am facut liste peste liste cu eventuali sponsori, parteneri media, colaboratori, incercand mereu sa gasim liantul intre domeniul in care activau acestia si evenimentul nostru.

Inceputul a fost, ca in toate de altfel, cel mai greu. Primele refuzuri – cele mai dificile. Dar dupa furtuna mai rasare insa si soarele. Pe cat de dramatice au fost primele refuzuri, pe atat de extraordinare (iertata fie-mi exprimarea pleonastica) primele reusite. Succesele par a avea propria maniera de a se inlantui uneori. Asa ca soarele a inceput sa straluceasca si pe strada PRIME, aducand tot mai multe oferte de colaborare si tot mai multe usi deschise.

Si cum munca se anunta tot mai grea – multi invitati, multi participanti, mult sponsori de convins – echipa a crescut pe parcurs cu noi si vajnici membri, gata sa puna umarul la "faurirea" Congresului.

Cel mai greu a fost in saptamana pre-event. Nerabdarea noastra de a vedea produsul finit era combinata cu agitatia ultimei sute de metri : inscrieri participanti, monitorizare presa, stabilit ultimele detalii in locul conferintei, la Muzeul National de Arta al Romaniei si apoi in salile de workshop de la Facultatea de Litere, obtinut confirmarile finale si definitive, facut calaretii cu numele conferentiarilor si cate si mai cate.

In prima zi de Congres evenimentele s-au precipitat intr-un  iures nebun. Incepand cu emotiile deschiderii, trecand prin cele trei parti ale conferintelor, pana seara, cand, dupa concertul de muzica medievala oferit ca o cireasa pe tort participantilor, am pornit spre Litere, sa ne asiguram ca este totul pregatit pentru a doua zi, la workshopuri. Ce mai, program infernal! Dar a meritat fiecare secunda! Ati putea crede ca ne‑am luat o binemeritata vacanta… Ei bine, nu! Inceputul saptamanii imediat urmatoare ne-a gasit infruntand alt eveniment. Dar despre asta …. data viitoare.  Pana atunci, ne gasiti pe  www.public-relations.ro.

Case study Faurit in Romania {/viewonly}

{mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *