Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Expansiunea internationala a retailerilor este o solutie pentru depasirea situatiei economice

dificile

„Ca răspuns la situatia economica din Europa, un număr din ce în ce mai mare de retaileri intensifică activităţile de expansiune internationala pentru asigurarea creşterii companiilor lor.” conform unui nou raport al Cushman & Wakefield, „What’s in store for European retail 2012?” (Ro.: Ce rezervă anul 2012 pentru retailul european?)

Cushman & Wakefield preconizează că în 2012 extinderea internaţională va deveni o chestiune prioritara pe agenda mărcilor de primă importanţă, însă atrage atenţia că retailerii dau încă dovadă de precauţie şi evaluează în mod activ portofoliul existent de magazine, în vederea scăderii costurilor şi maximizării profitului. In unele situatii, acolo unde este posibil, retailerii isi concentreaza atentia ei atenţia la marile oraşe mondiale, la bulevardele şi centrele comerciale de primă clasă.

Totuşi, deşi anul acesta activitatea de expansiune s-a axat mai ales pe locaţiile principale, retailerii şi unii investitori cu mai mică aversiune la risc încep să îşi lărgească orizonturile în ceea ce priveşte pieţele ţintă. Numerosi retaileri fiind gata acum de a se extinde in pieţele emergente, şi doresc să ia în considerare pieţele consacrate din oraşele mai mici.

Totuşi, în fiecare caz, majoritatea se axează pe locaţii de primă clasă şi proprietăţi bine configurate.

Interesul pentru spaţii modern de retail este strâns legat de nevoia retailerilor de eficienţă, durabilitate şi integrare a tehnologiei.

Cu toate acestea, raportul „What’s in store for European retail 2012?” subliniază oferta din ce în ce mai deficitară de spaţii de primă clasă, a căror disponibilitate nu este deloc avantajată de tendinţa unor retaileri de a-şi cumpăra proprietăţile.

Accesul la piaţă nu va fi uşurat de recenta limitare a proiectelor de dezvoltare, raportul sugerând că aceasta va fi principala provocare pentru strategiile de extindere ale retailerilor. În plus, suprafaţa totală de 6,8 milioane mp care este în prezent proiectată să fie livrată în 2011 (46% revenind Rusiei şi Turciei) va suferi probabil o diminuare din cauza diferitelor întârzieri anunţate în cadrul proiectelor.

Retailerii se grăbesc să adopte strategii de comerţ pe mai multe canale

Retailerii au început cursa de adaptare a magazinelor, a metodelor de operare şi a strategiilor, în vederea imbunatatirii relatiei lor cu clientii şi a dezvoltării comerţului pe mai multe canale: comerţul pe mobil (m-commerce) şi cel pe Internet (e-commerce) fiind probabil combatanţii cheie în viitor.

Nu există o strategie singulară care să funcţioneze pe toate pieţele, însă conform Cushman & Wakefield, nevoia de a avea o proprietate vizibilă, eficientă, conectată la internet şi bine amplasată va fi un obiectiv cheie în toate oraşele de top.

Cu toate acestea, retailerii se confruntă cu un deficit al ofertei de spaţii bune, iar limitarea dezvoltărilor a dus la creşterea chiriilor din cauza concurenţei. Totuşi, în domenii secundare se întâmplă exact invers – disponibilitatea este mare şi încă în creştere, iar chiriile şi stimulentele rămân supuse presiunii.

Mark Burlton, şeful reprezentanţilor chiriaşilor de retail din EMEA la Cushman & Wakefield a explicat: „Deoarece pieţele locale devin tot mai dificile, iar în unele cazuri stagnante, un număr din ce în ce mai mare de mărci se diversifică pe pieţe neexplorate, care asigură un potenţial foarte necesar şi excitant de creştere a veniturilor. În acelaşi timp, proprietarii de centre comerciale caută branduri noi, care de multe ori sunt branduri străine, cu un design de magazin inovatoar, ceea ce oferă o experienţă mai bogată clienţilor, ducând la extinderea international şi la inovaţie. Mesajul principal pe care îl avem pentru succesul pe piaţă în 2012 este unul de promovare a inovaţiei – piaţa cere idei şi concepte noi – însă totuşi în spaţii de primă clasă – retailerii au în continuare nevoie de accesibilitate, proximitate şi vizibilitate.”

Economia retailului: polarizată însă lentă în 2012

Conform lui David Hutchings, directorul departamentului European Research la Cushman & Wakefield, „Rata mai mică a inflaţiei şi dobânzilor va impulsiona puterea de cumpărare în 2012 până la un punct în care criza datoriei străine probabil că se va stabiliza. Totuşi, nimeni nu ştie când va fi aceasta, prin urmare incertitudinea continuă, şomajul şi taxele mai mari îi vor ţine pe consumatori subjugaţi. În consecinţă, chiriile vor fi în continuare dictate mai mult de ofertă, decât de cerere.

„Preconizăm că în 2012 creşterea va fi mai mică decât în 2011 – chiar negativă în unele locaţii din pieţele de mijloc – acest lucru se va reflecta in esenta activitatii de retail; marile bulevarde vor depăşi în performanţa centrele comerciale, datorită cererii de lux, dar şi datorita dorinţei comercianţilor de produse de larg consum de a obţine o vizibilitate mai mare in piata, iar unităţile accesibile, dar şi depozitele cu desfacere vor avea probabil rezultate mai bune, întrucât formatele comode şi eficiente din punct de vedere al costului sunt la mare căutare.

Se preconizează că şi outleturile vor avea rezultate bune, cifrele de afaceri din ultimii câţiva ani ale unor centre bine conduse confirmând convingerea că acest concept este mai rezistent la recesiune decât alte domenii de retail”.

Cushman & Wakefield preconizează că retailerii cu preţuri mici şi retailerii de lux vor avea rezultate solide. Cheltuielile cumpătate şi o mai mare atenţie acordată de consumatori valorii i-au avantajat pe retailerii cu oferte şi discounturi, cum ar fi Lidle, Aldi, Primark şi H&M, care şi-au extins portofoliile; cei foarte bogaţi sunt şi mai feriţi de situatia economica potrivnica, întrucât consumatorii, în general, aspiră încă la ce-i mai bun, asigurând în continuare prosperitatea retailerilor de lux.

Apelul investitorilor ca retailul să se menţină pe poziţii în regiune

Pieţele de investiţii în retail au avut un trimestru trei plin, cu un volum de tranzacţionare de 9,1 miliarde euro, reprezentând o creştere de până la 7,7% faţă de trimestrul doi. Activitatea din primele nouă luni ale anului a totalizat 29,7

miliarde euro, cu 9,8% mai mult decât in aceeaşi perioadă a anului 2010, şi o cotă de piaţă de 34,3% faţă de 33% în 2010. Cu toate acestea, deficitul de finanţare a loturilor mari, cum ar fi centrele comerciale, a tras înapoi sectorul, iar ca urmare a scăderii retailului în primul trimestru, spaţiile de birouri au trecut pe primul loc, cu o cotă de piaţă de 42%.

Mike Rodda, şeful departamentului de investiţii internationale de retail la Cushman & Wakefield a declarat: „Indiferent din ce parte a spectrului de risc provin, cumpărătorii se axează pe retail – căutând potenţial prin schimbări structurale şi posibile creşteri economice, dar şi valoare defensivă prin cele mai bune locaţii şi cele mai bine configurate active. De fapt, piaţa pan-europeană se deschide în prezent pentru dezvoltari de prima calitate, cu o cerere din ce în ce mai mare de proprietăţi de referinţă.”

Datorită ofertei mai mari, cel puţin din punct de vedere selectiv, se preconizează o îmbunătăţire a investiţiilor şi volume cu 7,5% mai mari în acest an, ajungând la 41,7 miliarde euro, şi cu 10-15% mai mari în 2012, ajungând la 47 miliarde euro. Cu toate acestea, tendinţele randamentulor vor rămâne variate, iar piaţa va fi polarizată în funcţie de risc – real sau perceput – precum şi de forţa veniturilor şi perspectiva de creştere a pietelor.

Este posibilă o mică compresie a randamentului pentru activele de primă clasă, dat fiind echilibrul dintre cerere şi ofertă şi ratele probabile ale dobânzilor, însă şi în rest, oraşele şi proiectele din „pieţe de mijloc” pot suferi, indiferent dacă sunt de clasă principală sau secundară.

Bucuresti, 16.11.2011

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.