Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Duraziv: Promotiile si ieftinirea manoperei mentin intacte costurile finisarii unui imobil

Pe hârtie, finisajele se scumpesc anual cu minimum 5%. Practic, românii plătesc pe mortare şi vopsele acelaşi preţ ca în 2009.

Producătorul de materiale de construcţii Duraziv, deţinut de antreprenorul local Daniel Guzu, estimează că în ultimii trei ani preţul materialelor de construcţii pentru finisaje s-a majorat cu 20%. Costurile acestea nu s-au reflectat în buzunarele consumatorilor finali deoarece atât producătorii din piaţă cât şi distribuitorii au desfăşurat campanii promoţionale intense în acest interval, iar preţul manoperei a scăzut considerabil.

Bugetul mediu necesar pentru aciziţia şi aplicarea de finisaje în cadrul unui apartament de 60 de metri pătraţi variază între 2.800 şi 3.000 de lei, valoare identică celei din 2009. În aceste valori sunt incluse îndreptarea pereţilor şi tavanelor cu glet de finisaj, aplicarea unei vopsele lavabile şi a amorsei aferente, precum şi montarea de gresie şi faianţă.

„Costurile produselor pentru finisaje au crescut în ultimii trei ani în medie cu 5-7% pe an. Asta înseamnă că a existat o creştere totală de 20% în ultimii ani. Factorii care au dus la creşterea preţurilor sunt scumpirea materiile prime, a utililtăţilor şi combustibililor, precum şi evoluţia cursului valutar”, declară Daniel Guzu, director general Duraziv. „Paradoxal este faptul că preţurile la produse au crescut, dar costurile de finisare a unei locuinţe au rămas cam la acelaşi nivel din 2009”, precizează Daniel Guzu.

În primul rând în acest interval a existat o cerere mai scăzută pentru produse de finisaj. Producătorii şi distribuitorii din această piaţă au apelat intens la promoţii ca mecanism de atragere a clienţilor. Aşadar, creşterea preţurilor a fost de multe ori compensată de promoţii. Nu în ultimul rând costurile actuale de finisare sunt determinate şi de scăderea preţului manoperei la meseriaşi.

Ultimii trei ani au avut un efect pozitiv în ceea ce priveşte alegerea finisajelor, accentul acordat calităţii produselor fiind unul superior.

„De la an la an se observă o evoluţie pozitivă în ceea ce priveşte opţiunile cumpărătorilor, fie că aceştia sunt consumatori finali sau firme de construcţii”, declară Daniel Guzu. Evoluţia pozitivă constă practic în achiziţionarea şi mai ales informarea legată de produsele de calitate superioară precum şi produsele speciale cum ar fi materialele pentru hidroizolaţii, adezivii superiori sau mortarele speciale. „Acum se solicită informaţii tehnice şi demonstraţii şi se fac comparaţii. Dacă în anii de boom imobiliar, se opta doar pentru un produs, acum se solicită din ce în ce mai mult sisteme complete şi soluţii”, adaugă managerul Duraziv.

Bucuresti, 05.09.2012

{mosloadposition user9}
By Alina E. Popescu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.