Dove Men+Care lansează campania Dragi Viitori Tați prin care susține concediul paternal

Dove Men+Care lansează în perioada octombrie-noiembrie campania Dragi viitori tați, prin care susține concediul paternal în beneficiul dezvoltării copilului, a relației dintre tată și copilul său și a relației dintre cei doi părinți.

Campania Dragi Viitori Tați include un mix de acțiuni de promovare, precum comunicarea în mediul digital, in-store și acțiuni de relații publice. Dan Cruceru, blogger la Taticool.eu, Robert Diaconeasa, blogger la Daddycool.ro și Gaspar Gyory, psiholog clinician şi psihoterapeut relaţional sunt câțiva dintre cei care s-au alăturat acestei campanii.

De aproximativ două decenii, Dove Men+Care susține bărbații și contestă stereotipurile legate de ceea ce înseamnă să fii bărbat și tată. Începând cu luna iunie 2018 această inițiativă s-a extins la nivel global, primul pas în această direcție fiind susținerea concediului paternal.

Dove Men+Care Campania Dragi Viitori Tați

„Pornind de la convingerea că adevărata putere a bărbatului modern se vede atât în grija pe care o are față de sine, dar și față de cei din jur, ne-am dorit ca bărbații să aibă șansa să petreacă mai mult timp alături de cei dragi. Cercetările realizate la nivel global ne-au confirmat importanța implicării tatălui în viața copilului său încă de la naștere și beneficiile aduse relației de cuplu. Prin campania Dragi Viitori Tați ne dorim să le transmitem tuturor viitorilor tați că au posibilitatea și dreptul legal de a-și lua concediul paternal și să îi încurajam în acest sens” declară Oana Onosie, Brand Manager Deodorants, Unilever.

Raportul „State of the World’s Fathers” 1 arată că bărbații sunt, în general, mai fericiți și au parte de mai puține probleme de sănătate (atât mentale, cât și fizice) când au grijă de copiii lor. Relațiile apropiate dintre tată și copil sunt benefice pentru toată lumea: tații apropiați de copiii lor sunt de fapt mai sănătoși și au căsătorii mai fericite. Avându-i pe tați alături de ei, copiii sunt mai sănătoși din punct de vedere fizic, mental și emoțional.

RECOMANDAM:  SILKDOM – povestea unui clutch din mătase naturală, fabricat în România

Conform raportului global „Helping Dads Care”2 inițiat de Dove Men+Care în parteneriat cu Promundo, bărbații se confruntă la nivel global cu accesul limitat la concediul paternal plătit și stereotipuri restrictive precum teama de a fi judecați de șefi sau colegi și grija privind siguranța locului de muncă, în cazul în care optează să petreacă mai mult timp cu copiii lor în momentul în care devin tați:

  • În Statele Unite ale Americii, 1 din 5 bărbați susține că nu își ia concediul paternal oferit de teama că își poate pierde locul de muncă
  • În Marea Britanie, deși acesta a fost introdus în aprilie 2015, procentul bărbaților care au apelat la acest drept este doar de 2%3
  • În Suedia, unde părinții sunt încurajați să își împartă concediul parental și li se oferă 480 de zile plătite cu 80% din salariu, plus 90 de zile care ar trebui folosite de fiecare părinte, tații nu își iau concediu paternal nici măcar jumătate din zilele oferite4
  • Deși, în România, între anii 2012-2014 doar 4,5% dintre bărbații care au devenit părinţi au ales să intre în concediu de creştere a copilului,5 trendul este unul ascendent.

Conform unei analize globale realizate de UNICEF6 în 2018, 92 de state nu au politici naționale care să permită taților să primească concediu plătit pentru îngrijirea copilului. Astfel, aproape o treime din copiii de până într-un an – aproximativ 90 de milioane – locuiesc în țări unde tatăl nu beneficiază prin lege de nici măcar o zi de concediu paternal.

Pornind de la această situație globală, Dove Men+Care susține îmbunătățirea termenilor concediului paternal la nivel global, ca parte integrantă a concediului parental plătit și contestă stereotipurile culturale, astfel încât fiecare tată să se bucure de șansa de a avea grijă de cei dragi.

RECOMANDAM:  Noua gama Fudge

Inițiativele Dove Men+Care în ceea ce privește concediul paternal plătit se îndreaptă în mai multe direcții precum:
Centru de resurse digitale pentru concediul paternal – Pe platforma https://www.dove.com/ro/men-care/dove-men-care-paternity-leave-initiative.html tații și viitorii tați care iau în considerare accesarea acestui concediu pot găsi informații utile de la specialiști, precum și sfaturi de la alți părinți, incluzând aici beneficiile acestuia și modul de abordare a problemei la locul de muncă.

Standardul Global pentru Concediul Paternal Dove Men+Care, dezvoltat împreună cu experții MenCare. Aplicarea la nivelul companiei Unilever al acestui standard va avea ca rezultat faptul că, până la finalul anului 2019, toți angajații Unilever din întreaga lume vor beneficia de concediu paternal plătit de minimum trei săptămâni, pentru a fi alături de familia lor. Compania va evidenția în mod activ, prin campaniile interne, beneficiile concediului paternal și îi va încuraja pe bărbați să se simtă confortabil cu alegerea pe care o fac.

Schimbarea se face doar lucrând împreună – Dove Men+Care încurajează alte companii și viitori tați să se alăture inițiativei, creând, astfel, o comunitate globală orientată spre schimbarea politicilor și percepțiilor legate de concediul paternal. Ca parte a acestui demers, Dove Men+Care își propune să crească gradul de conștientizare a problemei la nivel mondial, contribuind la prezentarea raportului ONU “Situația Părinților Lumii”, în 2019.

Mai multe informații despre campanie pot fi accesate pe pagina de Facebook Dove Men+Care, cât și pe site-ul oficial.

Echipele implicate în adaptarea locală a campaniei ,,Dragi Viitori Tați”:
Din partea Unilever: Andreea Dincă (Marketing Category Manager), Oana Onosie (Brand Manager Deodorants), Lazar Djelic (Unilever Future Leaders Programme), Nikolaos Kallis (Brand Building Manager Skin)
Din partea IMAGE PR: Ruxandra Popescu (Account Manager), Larisa Minune (Account Executive)
Din partea Kubis Interactive: Adriana Dinu (Account Manager), Maria Man (Social Media Manager)
Din partea Mindshare Romania: Ramona Voicu (Account Director), Lavinia Goia (Digital Connections Manager)

RECOMANDAM:  Beko prelungește și extinde acordul de sponsorizare cu FC Barcelona și devine Partener Global Principal al clubului FC Barcelona

1. Barker, G. et al (2017, iunie). State of the World’s Fathers – MenCare: Campania Globală pentru paternitate regăsită în ediția din 19 aprilie 2018 pornind de la ediția din 2017 – https://sowf.men-care.org/download/
2. https://promundoglobal.org/wp-content/uploads/2018/06/Promundo-DMC-Helping-Men-Care-Report_FINAL.pdf
3. https://www.bbc.com/news/business-43026312
4. 10 Noiembrie 2017 – https://www.thelocal.se/20171110/dads-in-sweden-are-taking-more-parental-leave-than-ever
5. Analiza Smartree realizată în perioada 2012-2014, care a inclus 3.330 de angajați intrați în concediu de îngrijire a copilului, majoritatea din companii multinaționale; https://www.romania-insider.com/most-parents-in-romania-take-just-one-year-off-for-parental-leave/
6. https://www.unicef.org/press-releases/2-3-infants-live-countries-where-dads-are-not-entitled-single-day-paid-paternity?fbclid=IwAR12i2cXDwxc9bnngxWd4oIy_WG8hG-RpgLs195veezNNdNrGPBZrYQUycE

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *