free download 78 travel guides written by experts

Profilul unui antreprenor de succes: Juergen Schunn

De peste 25 de ani, se ghideaza dupa deviza „Sa fii cel mai bun sau sa nu fii deloc!”. In 1993, cand democratia abia scotea capul din bezna comunista, el a avut un vis sclipitor: acela de a face performanta intr-un business care oferea mai mult vise decat produse accesibile romanilor: vanzari auto de autoturisme Mercedes-Benz.

Juergen Schunn s-a nascut si a crescut la Sibiu. In anul 1982 a fost nevoit sa plece in Germania, din cauza regimului socialist romanesc care nu ii oferea niciun fel de perspective.

In Germania, Juergen Schunn a studiat Managementul Afacerilor, Investitii si Finantari in cadrul Facultatii Economice din orasul bavarez Augsburg, dar si scoala de maistri mecanici auto din acelasi oras.

Juergen Schunn, Auto Schunn Romania
Juergen Schunn, Auto Schunn Romania

La inceputul anilor ’90, acesta afla dintr-un ziar romanesc despre un trend care prindea contur in tara sa: vanzarile de masini nemtesti isi luau avant, pe fondul dorintei acerbe de emancipare si inclinatie catre occident a romanilor, proaspat eliberati din menghina ultra nationalista sub care au trait timp de mai bine de 40 de ani.

Astfel, Juergen Schunn se hotaraste sa revina in Romania unde, in anul 1993, pune bazele companiei Auto Schunn, dealer partener autorizat Mercedes-Benz.

”In 1993, cand am infiintat compania, ne-a fost greu in primul rand sa gasim un loc unde sa construim, care sa se potriveasca rigorilor Mercedes-Benz. A trebuit intai sa construim provizoriu, sa modificăm o hala existenta, sa inchiriem spatii pe care apoi le-am adaptat,” spune Juergen Schunn.

Primele doua centre Auto Schunn au fost cele de la Arad si Sibiu. In primul an de activitate, compania a reusit sa vanda numai 5 autoturisme. Cifra, desi pare slaba pentru pretentiile actuale, era de fapt una la limita cu succesul intr-o societate in care puteai numara pe degete masinile Mercedes-Benz existente pe sosele.

„Am inceput activitatea cu doar cateva sute de mii de marci, o suma mica pentru acest gen de afacere, si un numar mic de angajati, printre care, bineinteles, doamna Elena Kovacs, managerul general al companiei, omul care a contribuit decisiv la succesul de care de bucura astazi compania.” Juergen Schunn

Astazi, insa, Auto Schunn are in portofoliu peste 7.000 de autoturisme vandute, o cifra totala de vanzari de peste 400 de milioane de euro, peste 200 de angajati si reprezentante in Arad, Deva, Sibiu, Suceava si Timisoara.

Auto Schunn ocupa pozitia a treia ca volum de vanzari de autoturisme noi si rulate Mercedes-Benz la nivel national. Mai mult decat atat, compania reuseste sa schimbe mentalitatea de masa arhicunoscuta creata in jurul masinii second hand, oferind vehicule Mercedes-Benz cu certificat pre-detinut de constructorul german de masini de lux.

”Devotamentul echipei si, mai ales al coordonatorului ei, este esența dezvoltarii unei companii. De la inceputurile sale, societatea noastra a fost condusa de doamna Elena Kovacs in calitate de manager general. Dansa a fost suportul major al dezvoltarii companiei.

De asemenea, strategiile de adaptare la prezent, imbunatatirile continue, campaniile pe termen indelungat, angajamentul personal, sunt elemente ce au dus la dezvoltarea firmelor noastre”, marturiseste Juergen Schunn.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *