Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Doua treimi dintre consumatorii pietelor digitale de top vor detine un telefon inteligent

Zenith

pana in 2018

66,5% dintre consumatorii din pietele digitale cheie vor detine un telefon inteligent pana la sfarșitul anului 2018. In 47 dintre pietele tarilor dezvoltate* utilizarea lor a crescut de la 41,6% in 2013 la 49.5% în 2014, și va ajunge la 55,7% in acest an.

Aceasta a patra ediție a raportului anual New Media Forecasts surprinde cadre specifice ale marketing-ului digital din cele 47 de țari, acoperind subiecte cum sunt accesul la internet, consumul de media și comportamentul on-line, și prognozeaza cresterea de conexiuni la internet si evolutia tehnologiei pentru smartphone si tableta.

Asia Pacific si Europa de Vest – leader in adoptarea smartphone-ului si tabletei

Smartphone-ul este adoptat cu cea mai mare pondere in Asia Pacific și Europa de Vest, si ne asteptam ca aceste regiuni sa-si mentina avantajul si in urmatorii ani. Dintre cele 47 de piețe studiate, Singapore are cel mai inalt nivel de penetrare a telefoanelor inteligente, 89% la sfarsitul anului 2014, și credem ca pana in 2018 acesta va face un salt de pana la 97%, pe masura ce guvernul va merge mai departe cu planul sau pentru accesul universal la internet Wi-Fi. Spania și Irlanda le urmeaza indeaproape, cu 86,7%, respectiv 83% penetrare in 2014. Celelalte zece piete de top, se gasesc tot in Asia Pacific și Europa de Vest: Coreea de Sud, Norvegia, Japonia, Austria, Suedia, Olanda și Hong Kong. Se preconizeaza ca Elveția, Australia și Danemarca vor intra in Top 10 pana in 2018, in detrimentul Japoniei, Suediei și Olandei.

Popularitatea tabletelor este si ea in crestere : in cele 47 de tari utilizarea lor a crescut de la 5,3% in 2012 la 14,8% în 2014, și prognozam ca va ajunge la 19,8% în 2018. Hong Kong se afla in fruntea clasamentului pietelor cu cea mai mare penetrare a tabletelor, cu 77% in 2015, si ne asteptam sa creasca la 91% in 2018. Singapore – campionul in utilizarea telefoanelor inteligente, se claseaza pe locul 2 in cazul tabletelor, cu 64% grad de penetrare in 2014, si o estimare de 82% in 2018.

Cresterea utilizarii internetului este atenuata

Creșterea numarului de utilizatori de internet la nivel global incetineste. In cele 47 de piete estimam un numar de 1,9 miliarde de utilizatori de internet la sfarsitul anului 2015, reprezentand aproximativ 60% din numarul tuturor utilizatorilor de internet din intreaga lume, cu 3,9% mai mult decat la sfarsitul anului trecut. Rata anuala de crestere a scazut de la 7,9% in 2011, cand erau 1,5 miliarde de utilizatori de internet din aceste piete, și ne asteptam sa scada la 2,5% in 2018, cand vor exista 2 miliarde de utilizatori.

Coreea de Sud se afla in topul pietelor din punct de vedere utilizatori de internetului, acolo unde accesul este universal inca din 2011. Este urmata de pietele din nordul Europei, precum Danemarca (98% in 2014) și Olanda(96,7%), cu populatii relativ mici si inclinatie catre tehnologie. In total, 7 piețe din raportul nostru se bucura de o penetrare a internetului de peste 90% pana la sfarsitul anului 2014: Coreea de Sud, Danemarca si Olanda, plus Norvegia, Elveția, Finlanda și Suedia. Pana la sfarsitul anului 2018, estimam ca 15 din cele 47 de piețe se vor bucura de un grad de adoptie mai mare de 90%.

In 2018, prognozam ca in topul pietelor va ramane Coreea de Sud, , in timp ce Argentina și Estonia vor patrunde in Top 10 si vor declasa Singapore și Irlanda, care în 2014 erau pe locul 8, respectiv 9.

"Raspandirea rapida a tehnologiei mobile transforma consumul de media și comunicarea de marketing din intreaga lume", a declarat Jonathan Barnard, ZenithOptimedia’s Head of Forecasting. Pentru un numar tot mai mare de persoane telefonul inteligent sau tableta este prima optiune in cautarea informatiei sau pentru divertisment. Marketerii au nevoie de o abordare de tipul “mobile-first” pentru a comunica cu acesti oameni în mod eficient.“

* Cele 47 de tari acoperite de raportul New Media Forecasts sunt Argentina, Armenia, Australia, Austria, Belarus, Brazilia, Canada, Chile, China, Colombia, Cehia, Danemarca, Ecuador, Estonia, Finlanda, Franta, Germania, Grecia, Hong Kong, Ungaria, Irlanda, Italia, Israel, Japan, Kazakhstan, Letonia, Malaezia, Moldova, Olanda, Noua Zeelanda, Norvegia, Pakistan, Portugalia, Rusia, Singapore, Slovenia, Africa de Sud, Corea de Sud, Spania, Suedia, Elvetia, Taiwan, Turkey, Ucraina, UK, USA si Venezuela.

Bucuresti, 02.12.2015
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.