Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

CV-urile si limbajul de lemn

Iris Andronache
PR Department Manager la More Than Pub

O aplicatie creativa este o aplicatie citita
Care este primul lucru la care ne gandim cand vorbim despre CV ? Un simplu « search » pe « google » va revela in primele 3 rezultate universul lexical pe care il asociem CV-ului: sabloane, model si tipuri. Daca la acest lucru adaugam si structurile « cum sa completezi », «CV in … pasi » ne dam lesne seama ca orice sfat referitor la utilizarea creativitatii in procesul de cautarea a unui loc de munca, risca sa se transforme intr-o alta « reteta miraculoasa ».

Ori creativitatea inseamna tocmai opusul. Jos cu sabloanele, jos cu modelele…sa uitam de tipare, pasi, etape sau algoritmi. CV-ul si scrisoarea de intentie trebuie sa ne diferentieze de restul candidatilor, sa ne « vanda » competentele intr-un mod creativ. Trebuie gasit acel « ceva » care sa determine ca din 1500 de CV-uri primite pentru un post vacant, CV-ul meu sa fie vazut si citit de recrutor (si nu e usor !), iar apoi retinut pentru interviu.

CV-ul ca demonstratie a aptitudinilor
Acest lucru este valabil indiferent de jobul dorit sau de profilul companiei, insa domeniul comunicarii impune standarde si mai inalte in aceasta privinta.
Ne putem « juca » cu o serie de parametri care sa individualizeze mesajele noastre catre angajator : de la suportul utilizat, la conceptul in sine, finalizand cu detaliile de realizare.

Pentru un tanar care isi cauta de lucru in industria comunicarii, CV-ul si scrisoarea de intentie pot reprezenta o demonstratie a competentelor sale. Singura limita este impusa de propria imaginatie si de regulile bunului simt. Pentru ca e foarte important ca mesajele noastre sa nu ofenseze nici in mod direct, dar nici in mod indirect irosind timpul recrutorului.

De exemplu, putem scrie « sunt o persoana creativa, cu reale abilitati de comunicare scrisa ». Dar cat de cunoscuta le este aceasta sintagma recrutorilor ! Cu toate ca prezentarea este cat se poate de la obiect, ea nu spune nimic. Dar ce parere ati avea daca CV-ul ar fi, nu un banal tabel, ci o prezentare animata in ppt ? Sau daca scrisoarea de intentie ar fi un fisier video care sa demonstreze abilitatile de comunicare orala ?

Atentie: aceasta nu este o reteta!
Va voi cita dintr-o candidatura pe care am gasit-o mai mult decat interesanta. Cand am primit 2 fisiere word, unul intiulat « Sivi », iar cel de-al doilea « Un fel de scrisoare de intentie », am fost curiosi sa vedem despre ce e vorba. Materialele au sosit pe adresa More Than Pub si (marturisim) au fost citite de noi toti cu multa curiozitate, inainte de a ajunge la Mihaela Petrovan, directorul agentiei! Pe noi ne-a cucerit de la primul paragraf, care suna cam asa « Mi-a trecut prin minte gandul nastrusnic de a incerca sa fac si eu parte din echipa More than Pub. De ce? Pentru ca ar fi al naibii de misto sa lucrez intr-o astfel de agentie, pentru ca as avea cu ce ma lauda in fata prietenilor, pentru ca nu as veni la munca, ci unde-mi place mie, pentru ca as creste alaturi de profesionisti, pentru ca as face PR pe bune.”

Ce a cucerit-o pe Mihaela nu stiu, dar stiu ca astazi aceasta persoana, careia ii multumesc ca mi-a dat acordul de a o cita, este copywriter in echipa mea de PR, si scrie pentru Mercedes-Benz, Rowenta, Tefal, Paralela 45, Canon…si alte conturi ale agentiei noastre.

Este evident ca o asemenea abordare nu se potriveste oricarui domeniu. Atunci cand aplici pentru un job intr-o banca va trebui sa respecti codul institutiei respective, CV-ul trebuie sa ofere informatiile cu care suntem obisnuiti. Acelasi lucru e valabil si pentru scrisoarea de intentie. Dar, respectarea codului nu inseamna limbaj de lemn.

Asadar…
Candidatii trebuie sa se obisnuiasca sa utilizeze cat mai personal si creativ cuvintele, sa nu se ascunda in spatele cliseelor. Daca toti aplicantii au “abilitati excelente de comunicare” si “spirit de echipa”, daca toti sunt “sociabili”, “invata repede” si sunt “foarte buni organizatori”, recrutorului ii va fi foarte greu sa ii diferentieze.

Filtrul utilizat in crearea documentelor de candidatura trebuie sa fie unul simplu si clar: ce transmite aceasta informatie despre mine? Daca nu transmite nimic sau nimic important, atunci nu are ce cauta nici in CV si nici in scrisoarea de intentie.

In concluzie, prezentati-va angajatorilor intr-un mod personal si inedit, oferind ca plus valoare chiar acele trasaturi care va fac ceea ce sunteti. Fiti indivizi, nu doar niste candidati standard. Este important sa intelegem ca atunci cand ne cautam un loc de munca, de fapt, ne vindem competentele. Iar cum reclama e sufletul comertului, CV-ul este reclama fiecaruia dintre noi.

More Than Pub – Agentie de comunicare ce ofera solutii integrate de comunicare (marketing direct, event marketing, public relations si creative). Cu o echipa tanara si dinamica, agentia pune in slujba clientilor ei concepte creative, dezvoltate cu profesionalism si dedicatie. Asa se face ca: Suzuki, Rowenta, Canon, Tefal, Mercedes, Moulinex, Telemedia, Syscom 18, Deichmann, Venta, Cote d’Or, Granini, Indaco, Astra Uniqa, Toyota, Altex, Volskbank si multi altii ne incredinteaza proiectele lor cele mai curajoase. {mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.