Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Cum abordezi presa? 3 puncte esentiale pentru stabilirea unei relatii de comunicare

Ioana Hreninciuc
Marketing Manager, Hostway Romania

Jurnalistii sunt cunoscuti ca o specie greu de multumit. Desi, daca te gandesti ca toti marketerii incearca sa le intre pe sub piele, nu e de mirare ca au dezvoltat un fel de alergie la oamenii din marcom. In plus, greu nu e totuna cu imposibil. Exista cateva elemente de baza care cantaresc greu in stabilirea unei relatii bune cu reprezentantii presei. Iata 3 lucruri esentiale pe care trebuie sa le respecti cand iei legatura cu un jurnalist:

1. Contactul direct si personalizat
In relatia cu jurnalistii trebuie sa fii o persoana. E o mare diferenta intre a fi abordat de “o companie” sau de o persoana. O persoana raspunde pur si simplu la telefon – o companie are un numar de call center. O persoana are o adresa de mail personala prin intermediul careia poti discuta lucruri confidentiale – o companie are o adresa de contact pe care o citeste tot secretariatul. O persoana are raspunsuri la intrebari – o companie are o politica oficiala.

Abordeaza personal fiecare jurnalist si ofera, pe scurt, toate datele de care au nevoie: cine esti, ce tip de informatii le poti oferi si cum te pot contacta. Nu te ascunde in spatele e-mailurilor standard trimise catre toata lista de presa sau a datelor de contact ale companiei. Daca nu ai raspunsuri si posibilitatea de a purta un dialog, de ce ar apela cineva la tine?

2. Bunul simt – la superlativ
Ar trebui sa fie implicit, insa este probabil cea mai incalcata regula a comunicarii.
Cand vorbesti cu un jurnalist nu ceri nimic. Te adresezi politicos, formulezi o rugaminte si iti comunici disponibilitatea. Nu insisti cu zeci de telefoane si mailuri, nu te enervezi si nu pretinzi intaietate.

Gandeste-te ca sute de alti marketeri si oameni de PR incearca sa ii atraga atentia. Daca nu creezi o impresie pozitiva rapid, e foarte putin probabil sa ai o a doua sansa. Demonstreaza ca esti rezonabil, intelegator si deschis. Iti vei creste cu siguranta sansele sa fii contactat pentru articole sau interviuri.

3. Informatie relevanta – si nu doar pentru tine
Daca nu ai nimic interesant de spus, nu-ti mai bate capul sa contactezi presa. Obisnuieste-te cu ideea ca “stirea” ta va fi publicata doar daca reprezinta un subiect de presa.

Trebuie sa ai in vedere ca nu tot ce pare important pentru compania ta are neaparat relevanta in piata (chiar daca este vorba de o companie mare). Sunt unele informatii pe care mai bine le pastrezi pentru blogul corporate decat sa le transmiti catre presa.

Inainte sa le scrii intreaba-te sincer daca chiar ii va pasa cuiva de ce ai de spus… de data asta.

Stiu ca toate cele de mai sus pot parea evidente. Problema e ca totusi nu sunt pentru o mare parte dintre reprezentantii marcom (altfel de ce ar exista mitul PR-istei?).

Partea buna e ca nu e niciodata prea tarziu sa le invatam sau re-invatam.

Ioana s-a format ca om de agentie in 6 ani, in care a trecut prin ATL, online si BTL. Dupa o prima perioada petrecuta in departamentele de creatie, s-a reorientat catre account & project management si ulterior a trecut de partea clientului.

Pentru PRwave Ioana a mai scris:

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.