Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Centrul Vechi, locația ideală pentru magazine de tip flag-ship

Centrul Vechi al Capitalei rămâne locația ideală pentru magazinele de tip flag-ship, atât datorită traficului pietonal în creștere constantă, cât și datorită clădirilor care se pretează perfect în acest scop, apreciază specialiștii Regatta Real Estate, cea mai mare companie de consultanță imobiliară cu capital românesc.

Aceasta în contextul în care în plenul Camerei Deputaților se va discuta un proiect de lege ce sprijină renovarea clădirilor istorice. 

Mai exact, proiectul prevede că imobilele istorice vor putea fi reabilitate cu finanțare de la primării, în cotă de până la 50% din costuri, urmând ca autoritățile locale să își recupereze cheltuielile prin instituirea unei taxe speciale pentru proprietarii clădirilor respective. Proiectul de lege permite primăriilor să poata avansa sumele necesare reparațiilor clădirilor istorice, urmând să își recupereze sumele de la proprietari într-o perioadă de până la 10 ani.

Potrivit proiectului, autoritățile administrației publice locale pot asigura prin bugetul local cofinanțarea cheltuielilor aferente lucrărilor de intervenție la clădirile monument istoric, la clădirile amplasate în ansambluri și situri clasate ca monument istoric, în zonele de protecție a monumentelor istorice, la clădiri protejate datorită valorii lor culturale prin planuri urbanistice generale, la clădirile din zonele construite protejate sau din centrele istorice ale localităților, precum și din stațiunile turistice.

Menționat drept important punct de atracție de către toate publicațiile internaționale de călătorii, printre care National Geographic sau Lonely Planet, Centrul Vechi este una din puținele zone din București care s-a bucurat de creșterea constantă a traficului pietonal și a numărului de turiști străini. În plus, Capitala nu beneficiază de o altă zonă pietonală bine definită, pentru succesul căreia ar fi nevoie atât de retail stradal, cât și de un pol de cafenele și restaurante. Pentru a confirma gradul ridicat de interes al zonei, lanțul hotelier Hilton va deschide aici în 2017 o unitate de cazare cu 200 de camere, renovând în prezent o clădire monument istoric.

“În viitorul apropiat nu vedem ce altă zonă ar putea înlocui Centrul Vechi în preferințele turiștilor și nici ale retailerilor. Cei care funcționau în clădiri cu probleme se relochează în clădiri fără probleme, dar tot în Centrul Vechi, pentru că doresc să își păstreze clienții și implicit vânzările.

În ceea ce privește închiderea spațiilor comerciale de la parterul clădirilor cu risc seismic, a fost o măsură controversată, luată ca urmare a tragediei din clubul Colectiv. Pe de o parte este de înțeles, ceva trebuie făcut în Centrul Vechi, clădirile trebuie renovate. Pe de altă parte, această măsură a lovit în comerțul stradal și a favorizat mall-urile. În orice Capitală din lume în care clima permite existența comerțului stradal și a zonelor pietonale, acestea au un rol foarte important.

Segmentul de retail este foarte optimist și din ce în ce mai mulți retaileri de succes aleg să vină în România, căutând spații atât în retailul stradal cât și în mall-uri. Reprezentăm câțiva retaileri foarte importanți și le oferim cele mai bune variante disponibile. Pe lângă Centrul Vechi, Calea Victoriei și zona Ateneului Roman sunt în continuare foarte interesante pentru retaileri, zona Ateneului Roman devenind treptat un pol atractiv pentru restaurante și retaileri.”, spune Eduard Uzunov, președintele Regatta Real Estate.

Spațiile comerciale din zona Centrului Vechi sunt atipice, fiind diferite de la o clădire la alta, în condițiile în care clădirile au zeci de ani vechime și în multe cazuri dispun de o suprafață distribuită pe mai multe nivele. Toți acești factori influențează destinația finală a spațiului și de asemenea nivelul chiriei. Chiriile din Centrul Vechi diferă în funcție de străzi: astfel, pe artera principală, strada Lipscani, chiria medie este de 40 – 60 euro/ mp/lună (pentru suprafețe de aproximativ 100 mp la parter), în timp ce pentru spații similare de pe străzile adiacente, cum ar fi Șelari, Smârdan, Covaci, nivelul mediu al chiriei poate coborî până la 20-40 euro/mp/lună în funcție de locația exactă, suprafață, compartimentarea interioară etc.

În următoarele luni, estimează specialiștii Regatta Real Estate, vom asista la un proces intensiv de renovare a clădirilor din Centrul Vechi, iar proprietarii care nu își permit să reconsolideze clădirile se vor asocia cu investitori sau vor scoate la vânzare imobilele. În prezent, Regatta Real Estate (www.regatta.ro) are în portofoliu mai multe imobile de vânzare în Centrul Vechi, cu prețuri variind între 1,2 milioane euro pentru un imobil cu suprafața utilă de 744 mp și 4,5 milioane euro pentru un imobil cu suprafața utilă de 2.030 mp.

By Liliana K

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.